Skocz do zawartości

Duży pobór prądu - bezpiecznik 66 lub przekaźnik


Mecho

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Mam problem z poborem prądu. Po zamknięciu samochodu auto pobiera 2,3A (sprawdzałem przez kilka minut), a przekaźnik oznaczony nr.1 jest cały czas załączony. Jak wyjmę przekaźnik wszystko OK. Jak zamiast przekaźnika wyjmę bezpiecznik nr.66 oznaczony na zdjęciu nr.2 to napięcia spada stopniowo w kilka sekund do 0,2 A i po 1 min słychać odłączenie przekaźnika i pobór prądu jest 0,01A.

Czy można z tego wysnuć jakieś wnioski ?

https://imgupload.pl/zdjecie/0oUVR

Z pozdrowieniami,

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wnioski zawsze można wyciągnąć , tylko trzeba chcieć...

W sklad tego obwodu wchodzi silniczek, wyłącznik i przekaźnik, wiec nie ma duzo szukania.

Odłącz silniczek i luknij czy po zamknieciu auta jest tam napiecie jesli jest to oblukaj wyłącznik oraz silniczek i sprawdz czy w przekazniku nie skleiły sie styki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prąd dochodzi do silnika szyberdachu cały czas. Nawet kilka minut po zamknięciu auta. Na sterowaniu przekaźnika cały czas jest prąd. Wyczytałem, że szyberdach powinien jeszcze działać około minuty po zamknięciu, ale u mnie cały czas dostaje prąd. Zawęziliśmy obszar poszukiwań do sterowania przekaźnikiem. Kto nim steruje i dlaczego robi to źle?


Kolejna próba i teraz odłączyło mi przekaźnik po 2 -3 min. Czyli ten przekaźnik odłącza jak chce i kiedy chce:/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Uruchamia go stacyjka, a po wyĺaczeniu stacyjki ma on trzymac zamkniety jeszcze obwód do czasu ostygniecia bimetalu-dopiero jego ostygniecie rozłączy obwód Edytowane przez kotin44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Schemat elektryczny szyberdachu + 09/2005

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/wiring-functional-info/body/locking-security-functions/slide-tilt-sunroof/rYvy99M


Zasada działania szyberdachu

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/wiring-functional-info/body/locking-security-functions/slide-tilt-sunroof/XKRI1q8


Jak wyjąłeś bezpiecznik F66

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/SGI3ZnC

to na pewno pozbawiłeś prądu moduł A33b.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/1VnYoxB1xy

Nie mogę znaleźć informacji czy ten bezpiecznik nie zasila jeszcze jakiś elementów. Na pewno to robi ale dla aut wyprodukowanych poniżej tej daty .................. - 08/2005


Przekaźnik o którym piszesz jest oznaczony na schematach elekycznych jako I01068.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/S9kYxt3

Nie mogę znaleźć informacji czy on jest odpowiedzialny za bezpiecznik F66?

Na pewno , dla BMW z okresu - 08/2005 , bezpienik F66 jest poprzedzony tym przekaźnikiem.

Na pewno ten przekaźnik ma za sobą wiele innych bezpieczników. Po jego wyjęciu , odłączyłeś od prądu wiele elementów.


Ja na tą chwilę za winowajcę twojej awarii obstawiam moduł szyberdachu , A33b.


To jest fajny filmik , aby jak najszybciej znaleźć niepożądany pobór prądu...

https://youtu.be/ErZRdA1CtLs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.