Skocz do zawartości

F30 320i - Kilka (chyba) problemów. Proszę poradźcie coś.


kierownikk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.


3 tygodnie temu przesiadłem się z F20 116d z 2013 roku z przebiegiem 60kkm na F30 320i z 2016 roku z przebiegiem 48kkm.

Moja "nowa" f30 ma oczywiście silnik B48, manualną skrzynię biegów i jest w ogólnie bardzo zadbanym stanie (przynajmniej wizualnie i w kwestii przeglądów wszystko na czas i jak należy). Ma niestety kilka wad, tak mi się przynajmniej wydaje. I o tych wadach chciałbym napisać i zapytać co o nich myślicie.


Wada nr 1 - Chyba najpoważniejsza więc od tej zacznę. Rano gdy auto jest zimne po nocy, przy ruszaniu na 1 biegu czuć delikatne szarpanie, które znika całkowicie po rozgrzaniu. Kilka skrzyżowań i problemu nie ma. Samo szarpanie jest generalnie odczuwalne dość lekko i pojawia się zawsze rano po nocy. Przeszukałem internet i w zasadzie opinie są podzielone. Jedni piszą, że to normalne i że mieli tak od nowości i trzeba nauczyć się z tym żyć. Inni piszą, że dwumasa do wymiany. Inni zaś, że po wymianie dwumasy problem zniknął ale wrócił po 20kkm. Ja natomiast sam miałem podobną przypadłość w swojej f20 i po przesiadce na f30 mocno się zdziwiłem, że ten sam problem tu występuje. Przy czym w f20 szarpanie było bardzo mocne i płynne ruszenie, szczególnie pod górkę, wymagało większych obrotów silnika i przytrzymania samochodu chwilę na półsprzęgle. W f30 takich zabiegów nie muszę robić ale jednak martwi mnie czy ten problem się nie nasili.


Wada nr 2 - Możliwe, że związana bezpośrednio z wadą nr 1, czyli dwumasą. Otóż na postoju, gdy silnik pracuje sobie na wolnych obrotach gałka zamiany biegów się trochę trzęsie. Ja wiem, że pewne wibracje są normalne ze względu na napęd na tył ale porównując moją F30 do wcześniejszej F20 (w dodatku diesla) to w F20 gałka stała praktycznie w miejscu. W F30 jak np wcisnę sprzęgło i wrzucę 1 bieg to telepie się dużo mocniej. Ogólnie nawet jak gałka jest w pozycji neutralnej i wcisnę pedał sprzęgła to zaczyna się telepać minimalnie mocniej, natomiast czuć jakby też lekko bujało całym samochodem. Tutaj nagrałem jak gałka się rusza na wolnych obrotach z odpuszczonym sprzęgłem...



Wada nr 3 - Możliwe, że też związana z wadą nr 1. Przy rozruchu silnika i przy gaszeniu jak otworzę drzwi to słychać od spodu takie lekkie pukanie, grzechotanie, nie wiem jak to nazwać. Ale brzmi jakby dwumasa się telepała. Dziwne jest to, że moja F20 takiego dźwięku nie wydawała. Tutaj są 2 video które nagrałem więc mam nadzieję, że coś na nich usłyszycie... Dodam tylko, że słychać to głownie jak gaszę silnik z wciśniętym pedałem sprzęgła. Gdy pedał sprzęgła jest odpuszczony, te stukanie jest prawie nie zauważalne.




Wada nr 4 - Tylne prawe światło, te w pokrywie bagażnika jest zaparowane od wewnątrz. Tylko te jedno światło, pozostałe są ok. Zdziwiło mnie to bo myślałem, że wersje poliftowe nie cierpią już na tę przypadłość. A jednak. Wiem, że te światła są w zasadzie nie rozbieralne. Czy jest jakiś sposób aby to naprawić, uszczelnić? Czy tylko wymiana na nowe?


Tak więc to tyle, wymarzony samochód chwilowo zamienił się w kulkę zamartwień ale mam nadzieję, że coś poradzicie i podpowiecie.

Samochód mam na 3 letniej gwarancji ale jak to z gwarancjami bywa ciężko jest takie kosztowne naprawy wyszarpać od gwaranta. Dodam, że mieszkam w UK i oni ogólnie mają dość specyficzne podejście do tematu.


Także proszę o porady, pomysły, podpowiedzi.

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana dwumasy i poduszek pod silnikiem może pomoc.

Mamy rok 2020 wiec niewiem jakim cudem twoje auto z 2016 jest na gwarancji?

Masz bmw service repair wykupiony w numerze vin?

Kiedyś mieszkałem wiele lat w Londynie i nie miałem żadnych problemów z naprawami gwarancyjnymi w serwisach.

Do wyegzekwowania wszystkiego jednak była potrzebna ponadprzeciętna znajomość języka angielskiego wiec jeśli nie potrafisz tego im wytłumaczyć to będziesz musiał taka osobę znaleźć.

Aż się gotowali i pot leciał im z czoła ale to było dawno temu.

Doskonale rozumiem o czym piszesz bo wiem ze zlewają emigrantów a na północy kraju nawet Anglików.

Ja na twoim miejscu bym jechał do h.r owen i tam zlecił diagnostykę gwarancyjna?

Nie napisałeś gdzie i od kogo kupiłeś pojazd.

To punkt sprzedający wystawił ci gwarancje?

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana dwumasy i poduszek pod silnikiem może pomoc.

Mamy rok 2020 wiec niewiem jakim cudem twoje auto z 2016 jest na gwarancji?

Masz bmw service repair wykupiony w numerze vin?

Kiedyś mieszkałem wiele lat w Londynie i nie miałem żadnych problemów z naprawami gwarancyjnymi w serwisach.

Do wyegzekwowania wszystkiego jednak była potrzebna ponadprzeciętna znajomość języka angielskiego wiec jeśli nie potrafisz tego im wytłumaczyć to będziesz musiał taka osobę znaleźć.

Aż się gotowali i pot leciał im z czoła ale to było dawno temu.

Doskonale rozumiem o czym piszesz bo wiem ze zlewają emigrantów a na północy kraju nawet Anglików.

Ja na twoim miejscu bym jechał do h.r owen i tam zlecił diagnostykę gwarancyjna?

Nie napisałeś gdzie i od kogo kupiłeś pojazd.

To punkt sprzedający wystawił ci gwarancje?

 

Auto kupiłem od dealera Forda i to oni wystawili gwarancję.

Jeżeli chodzi o język angielski to akurat nie jest problem. Problem jest taki, że oni dość olewatorsko podchodzą do tematu i to już nie chodzi nawet o bycie obcokrajowcem tylko taki jest chyba już ich sposób bycia. W poniedziałek odstawiam auto na diagnostykę i zobaczymy co powiedzą. Cudów nie oczekuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli twoja gwarancja nie jest wykupiona w bmw?

w tym wypadku musisz przeczytac terms&conditions tej polisy co wystawil serwis forda.

bedziesz naprawial pojazd w serwisie forda?

sprawdz tez po numerze VIN co zostalo wykupione na ten samochod przy sprzedazy w salonie BMW.

na 100% poduszki silnika i dwumas nie wchodza w ubezpieczenie gwarancyjne.

tak na oko to z czesci :

-dmf 660

-komplet sprzegla??? 220

-sruby dmf 11

-poduszka lewa 60

-poduszka prawa 60

-2 nakretki 5


razem czesci 1020 funtow plus robota?

za 500 funtow jakis polski warsztat moze wezmie robote na dniowke gdy kupisz czesci sam.

nie znam teraz cen w UK ale mysle ze taka dniowka jest jak najbardziej realna.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli twoja gwarancja nie jest wykupiona w bmw?

w tym wypadku musisz przeczytac terms&conditions tej polisy co wystawil serwis forda.

bedziesz naprawial pojazd w serwisie forda?

sprawdz tez po numerze VIN co zostalo wykupione na ten samochod przy sprzedazy w salonie BMW.

na 100% poduszki silnika i dwumas nie wchodza w ubezpieczenie gwarancyjne.

tak na oko to z czesci :

-dmf 660

-komplet sprzegla??? 220

-sruby dmf 11

-poduszka lewa 60

-poduszka prawa 60

-2 nakretki 5


razem czesci 1020 funtow plus robota?

za 500 funtow jakis polski warsztat moze wezmie robote na dniowke gdy kupisz czesci sam.

nie znam teraz cen w UK ale mysle ze taka dniowka jest jak najbardziej realna.

 

Uuu to ostro z tymi cenami ale ceny części to chyba mowa o oryginalnych BMW, czy zamienniki?


Akurat moja gwarancja obejmuje dwumasę więc jeżeli to ta dwumasa to się nie martwię pod warunkiem, że stwierdzą, że jest do wymiany.


Jak sprawdzić po VIN co zostało wykupione na ten samochód? Bo nie mam pojęcia, że taka możliwość istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnąłem dzisiaj ISTA+ i zczytałem kody błędów z samochodu. Były dwa, 12B302 i CD0487. Żaden z nich nie jest związany ze sprzęgłem. Wyczyściłem kody, przejechałem się, kody nie wróciły.

Najśmieszniejsze jest to, że sprzęgło dzisiaj w ogóle nie szarpało od samego rana. Trochę mnie to martwi bo samochód w poniedziałek jedzie do serwisu i mam nadzieję, że do tego czasu sprzęgło znowu zacznie szarpać.

Po za tym bez zmian, drążek od zmiany biegów dalej się telepie na biegu jałowym, a po wciśnięciu sprzęgła telepie się jeszcze bardziej. No i stukanie od spodu przy gaszeniu silnika też dalej jest.


Ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są ceny zamienników z rynku uk ,niestety pomyliłem silnik i do twojego koło oryginał kosztuje 1000£ a sprzęgło 280£ bo dmf nie występuje w zamienniku.

Tania naprawa to nie będzie bo te wszystkie elementy podlegają normalnemu zużyciu i nie są dożywotnie.

Na jakiej zasadzie udzielono gwarancji na dmf?

Auto poflotowe?

Numer vin wrzucasz w vin decoder i sprawdzasz jakie auto ma opcje z fabryki.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są ceny zamienników z rynku uk ,niestety pomyliłem silnik i do twojego koło oryginał kosztuje 1000£ a sprzęgło 280£ bo dmf nie występuje w zamienniku.

Tania naprawa to nie będzie bo te wszystkie elementy podlegają normalnemu zużyciu i nie są dożywotnie.

Na jakiej zasadzie udzielono gwarancji na dmf?

Auto poflotowe?

Numer vin wrzucasz w vin decoder i sprawdzasz jakie auto ma opcje z fabryki.

 

Gwarancja udzielona została przez sprzedawcę na cały samochód. Taka sama gwarancja jaka jest na nowe samochody. Czyli 3 miesiące na dosłownie wszystko. Jeżeli oni nie będą w stanie sami czegoś naprawić to oddają samochód do bmw i pokrywają koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Siedze w temacie reduktorow w uk. Robilismy wiele aut, nawet 10cio letnich co mialy wykupione gwarancje i sprawy mechaniczne, typu reduktor, byly placone bez problemu. Nigdy nie chcieli placic za elekteonike. W twoim przypadku usterka jest typowo mechaniczna wiec nie powinno byc problemu z odzyskaniem kasy badz uznaniem gwarancji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypal lekko sprzęgło, może docisk się na jakiś czas ułoży. Jeżeli po przypaleniu szarpanie przejdzie to masz winowajce.

Ten sposób stosowałem w moim poprzednim samochodzie (F20) i pomagało to na bardzo krótko. Tutaj raczej nie będę się bawił w takie rzeczy, przynajmniej na razie. W poniedziałek diagnostyka w serwisie, chociaż przyznam szczerze, że cudów nie oczekuję bo od 2 dni zero problemów ze sprzęgłem, nic nie szarpie. Jedyne co się dzieje, to wibracje drążka biegów gdy silnik chodzi na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wada nr 4 - Tylne prawe światło, te w pokrywie bagażnika jest zaparowane od wewnątrz. Tylko te jedno światło, pozostałe są ok. Zdziwiło mnie to bo myślałem, że wersje poliftowe nie cierpią już na tę przypadłość. A jednak. Wiem, że te światła są w zasadzie nie rozbieralne. Czy jest jakiś sposób aby to naprawić, uszczelnić? Czy tylko wymiana na nowe?

 

Norma. W e klasie 2018 mam to samo :) W f30 także.

Z tym sie pogódź.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzęsienie lewarka to chyba norma w tych autach. W dwóch e91 w rodzinie benzyna i diesel, u mnie w f30 diesel, to samo jest. tylko bardziej. Szwagier w e91 jakoś to ogarnął wpuszczając jakiś smar na gumowe tulejki od mechanizmu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzęsienie lewarka to chyba norma w tych autach. W dwóch e91 w rodzinie benzyna i diesel, u mnie w f30 diesel, to samo jest. tylko bardziej. Szwagier w e91 jakoś to ogarnął wpuszczając jakiś smar na gumowe tulejki od mechanizmu.

To ciekawe. W F20 diesel lewarek praktycznie stał w miejscu. Gdzie teoretycznie diesel powinien wytwarzać więcej wibracji niż benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wada nr 4 - Tylne prawe światło, te w pokrywie bagażnika jest zaparowane od wewnątrz. Tylko te jedno światło, pozostałe są ok. Zdziwiło mnie to bo myślałem, że wersje poliftowe nie cierpią już na tę przypadłość. A jednak. Wiem, że te światła są w zasadzie nie rozbieralne. Czy jest jakiś sposób aby to naprawić, uszczelnić? Czy tylko wymiana na nowe?

 

Norma. W e klasie 2018 mam to samo :) W f30 także.

Z tym sie pogódź.

Wczoraj ładnie świeciło słoneczko. Wyciągnąłem światło z samochodu. Cały dzień suszyło się na słońcu. Później wyczyściłem uszczelki, psiknąłem sylikonu w sprayu i założyłem z powrotem. Zobaczymy czy znowu zaparuje jak popada deszcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.