Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Szykuję się do zrobienia sensowego moda w mojej 540XI z silnikiem B58.


Lista rzeczy które chcę zrobić:

- Modyfikacja turbiny ( Od TC lub Perun )

- Sportowy cat od MG Sport / ostatecznie downpipe

- filtr gąbkowy pipecross

- strojenie np. u TC lub Dynosoft



Zastanawiam się jeszcze nad zwiększeniem intercoolera wodnego.



Jedni mówią że wystarczy mod turbo + DP + soft a inni mówią że do tego trzeba zrobić lepsze chłodzenie....



Robił ktoś z was takiego moda? Macie jakieś wskazówki ?

Opublikowano

Mam catless plus mod i skrzynia - stage 2 Wymienilem filtr na bmc.

Mozna dorzucic chlodzenie od 550i tanim kosztem. Nie ma zamiennych intercoolerow do g30;-((


Robilem w @hypertech i jestem zadowolony:-)


PS jak walniesz turbo czyli ponad 500kunia lekko to bez chlodzenia bedzie ciezko, ale zapytaj Pana Filipa to Ci lepiej to wytlumaczy:-)

Opublikowano

Robiłeś pomiary przyśpieszenia?? ciekawy jestem ile ma 0-100...


Poszperałem i podzwoniłem trochę, mam dwie koncepcje moda:


1. Mocniejsza pompa paliwa+ turbo + DP + chłodnica + filtr + strojenie = z tego co zebrałem powinno być powyżej 550hp lub lepiej + prawie 700nm


2. Sportowy cat + turbo + filtr + strojenie = ~500hp / 600NM



Pompa paliwa Dorch Engineering Stage 1 ( koszt ok 1200usd ). Ciekawe jakby poradziłaby sobie pompa seryjna od Supry bo jest o 10% wydajniejsza niż stockowa BMW ( widziałem że można wyrwać ją za 800zł ). Co do chłodnicy to dzięki za wskazówkę z chłodzeniem od 550 bo miałem koncepcję zamówienia na wymiar. Jak chłodnica większa to w sumie ciekawe czy druga pompa wody nie przydałaby się.

Opublikowano

U mnie wyszlo 440 i 600 plus minus. Seria byla 350 i 500 niutow. 4.15 do 100 na dragi 10.3 100-200. Mozna by doisc do 480 i 680niutow na serii turbo zapewne.

Seria robila 4.8 i 12.8.

Opublikowano

Normanie 4.3-4.5. Ale nogdy w idealnych warunkach i na asfalcie zapiaszczonym. Bardziej odczuwasz to w normalnej jezdzie gdzie predkosci z kosmosu robisz w ulamki sekund.

Osiagalne jest ponizej 4 w idealnych warunlach plus inne opony bo jednak lrimacy 3 sie slizgaja okrutnie

Opublikowano

Myslalem bardziej o dodaniu dosatkowej chlodnicy bocznej z 550i:-)


0-100 chyba maja najmneijsse znaczenie akurat. Bardzie 100-200 zejdzie do 8 coz albo lepiej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby zejść do 8s przy xdrive musiał by mieć grubo powyżej 600KM napęd zabiera spro w przedziale 100-200. Filtr pipercross olej nie warto jak już to BMC lhb tańszy K&N.

Sportowy kat też bym sobie odpuścił prościej i taniej downpipe a dzwięk też bardzo fajny.

Opublikowano

Dodatkowa boczna jest trochę mała, myślałem o wykorzystaniu miejsca pomiędzy belką a pasem przednim - tak jak robi to Wagner w serii 3 z silnikiem b58.


A czy na Downpipe nie śmierdzi u was benzyną? Bo Ja u siebie w Audi v8 650hp miałem Dp i ze względu na smród założyłem katy.... ( w Audi są w bagażniku gumowe klapy wentylacyjne które czasem mogą zassać powietrze z zewnątrz czyli z wydechu :/ )



A jaki jest dźwięk na DP? Nie jest zbliżony do poloneza ? Myślałem aby wyciąć resonator w celu poprawy dźwięku :



Pipercorss jest dla mnie lepszy bo lepiej wyłapuje syfy od KN. Poza tym nie ma zabawy z olejowaniem.


Muszę jeszcze przemyśleć temat bo narazie jestem zdecydowany na przeróbkę turbo + filtr + DP + strojenie ale zastanawiam się czy warto inwestować w pompę paliwa i chłodzenie ( czy będą zadowalające efekty ).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pipercross kupiłem do C63 amg bo myślałem jak Ty i spadek mocy 20KM a po pewnym czasie filtr tak zassało że aż się powyginał. Dla mnie gówno nie warte 1zl jak tak chcesz to zostaw serię.
Opublikowano

A długo używałeś Pipercrosa? ja go miałem już w A7 3.0TFSI ST2 oraz S7 ST3 - różnicy w porównaniu z KN nie zauważyłem ale na hamowni nie sprawdzałem tego... Można zawsze założyć "kubeł" zamiast stokowego... tylko że ciepłe powietrze jest w komorze silnika = spadki....


Wymieniał ktoś z was seryjne świecie w B58 na NGK Racing?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Zrobione. Powtarzalnie 3.60-3.68 do setki na paliwie 98.




Ogólnie mówiąc dla tego silnika to standardowy mod. Można wrzucić turbo ST2 i zwiększy się moc na 570km.


Nie jest to V8 lecz 520km i 700nm idealnie pasuje do tej budy.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmierz 100-200 i 1/4mili bo to daje jakiś obraz.

Pomiar 0-100 ma sens w słabszych autach.

Jakie dokładnie parametry i modyfikacje?

Opublikowano

Turbo Stage 1 PERUN

Pompa wysokiego ciśnienia paliwa z SUPRY ( nowa )

DECAT/DP

Strojenie TCP

Sportowy filtr powietrza

Otwarty wydech ( klapy )

Dokupiłem też MGflashera którym można zmieniać mapy, strzały wydechu, logi itp....

Świece Beru ( niezbijane )


Ograniczeniem mocy jest teraz turbina czyli turbo stage 2... Na ten moment uważam że jest ok...


Pomiar 0-100 ma sens nie w słabszych samochodach tylko w samochodach na 4 łapy ;)



W wolnej chwili zrobię więcej pomiarów 100-200 i 1/4

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy rwd wcale nie jest tak źle ;)

8c9e30189bdd.jpg

To co zarobisz dzięki xdrive 0-100 stracisz 100-200 z nawiązką kwestia co kto lubi dla mnie xdrive jest nudny.


OtT: Czemu wymieniłeś szybsze S7 na 540i? Możesz coś powiedzieć o tym S7? Za mną cały czas chodzi RS7 lub S8 silnik wydaje się świetny.

Opublikowano

100-200 wychodzi 9,29 więc nie jest źle...





S7 sprzedałem bo przejadł mi się środek Audi A6/A7... S7/RS7 ma taki sam środek jak zwykłe A7 i A6...


RS7 wyścigówka lecz do jazdy na codzień S8 wygodniejsze... szczególnie S8 plus lub S8 z turbinami przerobionymi + strojenie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
100-200 wychodzi 9,29 więc nie jest źle...





S7 sprzedałem bo przejadł mi się środek Audi A6/A7... S7/RS7 ma taki sam środek jak zwykłe A7 i A6...


RS7 wyścigówka lecz do jazdy na codzień S8 wygodniejsze... szczególnie S8 plus lub S8 z turbinami przerobionymi + strojenie...

 

To fakt wnętrze A6/S6/RS6/7 jest słabe i wygląda staro mocno nawiązuje do poprzedniego modelu.

W A8/S8 jest dużo lepiej mimo że to nawet starszy model ale wnętrze jest ładne i nowoczesne.

Mimo wszystko jakość wykończenia w S7 miałeś na pewno dużo wyższą niż w G30.

Opublikowano

Wykończenie lepsze jest w G30, przynajmniej w pełnej "M". ( lepsza decha, tunel, fotele : audi będzie bardziej "surowe")

Trzeba pamiętać że G30 to generacja C8. Generacja C7 to odpowiednik F10... więc ciężko porównać generację C7 z roku 2011 i generację G30 z 2016 roku...


Masz swoje czasy 100-200?

  • 2 lata później...
Opublikowano
Turbo Stage 1 PERUN

Pompa wysokiego ciśnienia paliwa z SUPRY ( nowa )

DECAT/DP

Strojenie TCP

Sportowy filtr powietrza

Otwarty wydech ( klapy )

Dokupiłem też MGflashera którym można zmieniać mapy, strzały wydechu, logi itp....

Świece Beru ( niezbijane )


W wolnej chwili zrobię więcej pomiarów 100-200 i 1/4

 

Witam. trochę odkopuje temat :) Czy jeździłes długo/jeździsz dalej tym autem? Jak sie sprawuje coś dalej w modach doszło?

Zostałeś przy DP bez sportowego kata? Mocno uciążliwy smród spalin?

Te świece to jakieś "lepsze" czy po prostu nowe?

Jaki wydech zamontowałeś coś gotowego czy custom?

Z góry wielkie dzięki za wsparcie. Właśnie zbieram się do oddania swojej 540xi na mody i się miotam czy DP sam czy z catem i czy poprzestać na stage 2 czy ruszać turbo i tą pompę paliwa.


Może też ktoś inny się wypowie co na stage 2/ 3 pojeździł z decatem.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.