Skocz do zawartości

Otwory na kanały wodne - uszczelka pod głowicą M20B25


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :)

 

Po zdjęciu głowicy okazało się, że uszczelka pod głowicą ma inne otwory dla kanałów wodnych po stronie wlotu powietrza i inne po stronie wydechu.

 

Chodzi mi o to, że wszystkie kanały wodne w głowicy i bloku silnika mają nieregularny owalny kształt a w uszczelce otwory te po stronie wydechu są okrągłe średnicy ok. 8 mm (choć też nie takie jak kanał wodny, mniejsze) a po stronie wlotu powietrza tylko malutkie otworki 1,5-2 mm (bardzo bardzo małe, zupełnie nie pasują do kanałów wodnych). W internecie szukałem uszczelki i :shock: uszczelki które znalazłem mają otwory takie same jak w tej co wymontowałem. Czy tak powinno być czy otwory te powinienem dopasować do kanałów wodnych??? :think:

 

Dzięki, za odpowiedź, pozdrawiam i bezawaryjnych przebiegów :D

Opublikowano

Witam, tez myslałem ze w sklepie dali mi złą uszczelke, ale na opakowaniu masz napisane że uszczelka jest również do innych silników, jakby tem małe otworki powiększyć to by juz nie pasowały do innych silników, ale najwazniejsze jest, ze z jedne strony są wystarczające kanały,

pozdrawiam

BMW JUST FOR FUN!!!
Opublikowano
Spotkałem się z tym w uszczelkach pod głowicę też w innych markach samochodów i też zastanawiałem się po co tak robią i jedyny pomysł jaki mi przyszedł do głowy to regulacja wydajności chłodzenia zależnie od klimatu w jakim ma auto jeździć i gdzie sprzedają uszczelki. Widziałem nawet uszczelki gdzie niektóre kanały wcale nie miały połączenia między głowicą a blokiem. Wyciąłem kiedyś nawet przy okazji remontu kapitalnego w uszczelce fiata mirafiori 2.0 DOHC wszystkie otwory dokładnie tak żeby się pokrywały a były też średnicy ok 10mm i po złożeniu silnik miał taką samą temperaturę jak na starej uszczelce.
Opublikowano

:reading2: Hallo, szukam caly czas odpowiedzi i nie znalazłem :beksa: Proszę o pomoc bo muszę złożyć auto.

 

Dzięki i pozdrawiam.

Opublikowano

Chodzi o to, że w starej uszczelce, którą zdjąłem, otwory są małe (niedopasowane) a w nowej też są takie same jak w starej czyli małe i niedopasowane do kanałów wodnych. Dlatego zastanawiam się czy tak powinno być czy otwory te należy dopasować.

 

Dzięki, pozdrawiam.

Opublikowano
Jeśli na starej uszczelce temperatura była w normie to tak zostaw. Przy powiększaniu otworów uszczelkę można łatwo uszkodzić bo się rozwarstwia. Jak chcesz mieć pewność to jedź do ASO i porównaj twoją z oryginałem albo z jakąś porządnej firmy typu Elring lub Victor Reinz.
Opublikowano
:cry2: :cry2: :cry2: Tak, ale w serwisie BMW powiedzieli mi że jak chcę to mogę tylko oddać im samochód, inaczej nie udzielają takich informacji.
Opublikowano

To normalka, myślałem że zrobisz to jakoś sprytniej typu: wyciągasz kartę płatniczą business i prosisz o uszczelkę albo mówisz że wcisnęli ci podróbę i byćmoże kupisz oryginał jak go zobaczysz. Nikt ci nie może odmówić pokazania towaru który chcesz kupić.

W takiej sytuacji idź na jakąś dużą hurtownię, tam gdzie mają takie uszczelki dobrych firm na stanie bez sprowadzania i porównaj.

Opublikowano
Przeciez Ci napisalem abys zostawil te otwory tak jak sa. Przy kazdym aucie otwory na uszcelce sa mniejsze niz w glowicy.

 

:roll2: :roll2: :roll2: Spokojnie :wink: Jednak z tymi otworami to coś mi tu nie pasuje, bo dlaczego kanały są wszędzie jednakowej wielkości i duże a na uszczelce po stronie kanałów wlotu powietrza tylko małe dziureczki 1,5-2 mm. Jak dla mnie to za duża różnica wielkości kanałów i otworów w uszczelce.

 

Myślę, że inżynierowie BMW nie projektowaliby dużych kanałów wodnych aby później zmniejszyć ich przepływ malutkimi otworkami w uszczelce pod głowicą. Jeśli te otwory mają być małe to na pewno jest jakieś logiczne wytłumaczenie i chciałbym je poznać :doh: A może jest w tym jakiś haczyk i należy na przykład otwory powiększyć i dopasować :? :? :?

 

Wolę 10 razy zapytać niż później poprawiać.

 

Dzięki i pozdrawiam.

Opublikowano
Sprawdź, ale wydaje mi się tak jak ci pisałem, że uszczelki z tymi pełnymi kanałami mogą byc jedynie przewidziane na jakieś rynki tropikalne, tak jak np. występujące dwa rodzaje wiska: normalne i wersja tropik.
Opublikowano

Słuchaj Kowala :cool2:

 

Ja też uważam, że bez powodów nie zmniejszaliby otworów w uszczelce. Tym bardziej, że mniejsze otwory, to więcej materiału zużytego do produkcji uszczelki. W tym szaleństwie jest metoda :mrgreen:

 

I wybierz się do hurtowni obejrzeć uszczelkę.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, heja ;-)

 

Kupiłem uszczelkę firmy GOETZE (80 zł). Otwory na kanały wodne w uszczelce po jednej stronie były mniejsze od otworów kanałów wodnych w bloku silnika i głowicy.

Nie znalazłem jednak żadnych informacji co robić, czy tak powinno być, czy cokolwiek przerabiać. Ponadto materiał z którego została wykonana uszczelka wydawał mi się zbyt twardy aby co kolwiek w nim wyciąć i przerabiać więc zdroworozsądkowo postanowiłem założyć uszczelkę tak jak kupiłem.

 

Przejechałem już niecałe 20.000 km i wszystko jest okej :) :) :)

 

Teraz już wiem, że wszystko jest tak jak powinno być a dlaczego otwory w uszczelce są mniejsze to już chyba tylko inżynierowie z BMW w Monachium powinni wiedzieć :phone:

 

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie, Vikingb.

Opublikowano

witam

kowal dobrze ci napisał warunki klimatyczne...

pracuje w WV motor polska składamy silniki 1.9 i 2.0 tdi i powiem ci że nie sugeruj sie otworami w uszczelce bo blok silnika jak i głowica mają w vw takie same otwory [odlewy po obrobieniu] a jedynie jest to uzależnione od warunków klimatycznych i do tych warunków dobiera sie uszczelke głowicy czasami otwór jest taki jak na bloku a czasami jest zaślepiony bo jest nie potrzebny...

pozdr...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mniejsze otwory od strony dolotu w uszczelce głowicy do silnika m20 maja na celu zmianę obiegu ciepła w głowicy która została błędnie zaprojektowana i ma tędencje do pękania. W starszych modelach uszczelki miały duże otwory z każdej strony niestety głowice lubiły pęknąć po ostrzejszej jeżdzie. W silnikach turbo doładowanych stosuje się nawet zaspawanie otworów wodnych od strony dolotu i pozostawienie tylko małych otworów fi 5-10 mm. dla zainteresowanych polecam stronkę www.metricmechanic.com w szczególności broszurę - m20 engines january 2006.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.