Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No więc macam auto dość często i przy tym macaniu padło na "wiatrak". Biorę go w łapy, ruszam nim, a on mi zaczyna lekko kolibać się na boki. Z temperaturą się nic nie dzieje strasznego, ale po odpaleniu silnika widać, że nierówno się kręci. Czy to wisko do wymiany czy coś dalej? Kolibanie zaczyna się przy tej kobylastej nakrętce wiska... :mad2:

 

Pzdr. Adi

Adi
Opublikowano

... na tej stronce znalazłem ładny opis działania i rysunki w przekroju sprzęgła wiskotycznego -

 

http://www.capri.pl/garage/cooling-2.8i

 

/ dokładnie - wiatrak ze sprzęgłem .... /

 

a Twoje jak się " kolebie " to pada łożysko - tam jest łożysko kulkowe , w sumie wisko jest rozbieralne / nie wierz w regeneracje , podginanie bimetalu itp /- jak się łożysko posypie całkiem to albo zablokuje wiatrak i będzie on miał takie obroty jak wał albo nie złapie wcale i przegrzejesz silnik ...

 

przerobiłem to na własnej skórze w poprzednim aucie z wiskiem ....

* - w zależności od typu i wyposażenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.