Skocz do zawartości

Nierowna praca silnika i odlaczanie sie cylindrow !!!


sebek_e38

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zainteresowanych,

 

 

od jakichs dwoch tygodni mam problem ze swoja siodemka - silnik 4,4 Litra M62 - rok 97.

 

Bardzo nierowno pracuje mi silnik - zarowno w zimnym jak i w cieplym stanie. Sa lekkie strzaly z wydechu - i tak jakby wyskakiwal z obrotow.

 

Po chwili ostrej jazdy - odlacza sie jeden rzad cylindrow. Wlacza sie z powrotem - dopiero po wylaczeniu i ponownym starcie silnika.

 

Najlepsze jest to ze na gazie (Prins VSI) silnik pracuje normalnie - (albo tylko mi sie tak wydaje).

 

Co to moze byc ???

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ja spotkałem się z takim przypadkiem dwukrotnie. Pirewszy raz to: zły montaż instalacji gazowej [słaba wydajność wielozaworu w butli] przy kick-down odłączały się cylindry. Drugi przypadek podobnie jak pisał Radi540E39 gdy padły mi katy [oberwały się wkłady]

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie -

 

wielkie dzieki - za - opinie.

 

Co do instalacji gazowej - to chodzi ona od poczatku bez zarzutow - tak jak i teraz nadal. Nejdziwniejsze jest to ze - opisany przeze mnie problem wystepuje tylko - przy pracy na benzynie. Dlatego eliminuje to od razu - problem z katami - auto pracowalo by wtedy takze nierowno na gazie.

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Najprościej podjechać na kompa i wszystko się rozjaśni. Jakto się dzieje tylko na benie to ja bym sprawdził filtr paliwa oraz pompę [jeśli jeżdżone było na niskim stanie paliwa - poniżej 15l to mogła się przegrzać] wlej też dobrego paliwa i pogoń trochę na benie.

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcosz

 

myslisz ze - walnieta pompa paliwa - moze dawac takie efekty ?

Dosyc czesto jezdzilem - z niskim stanem paliwa w baku.

 

W sobote zalalem 30 litrow benzyny + srodek czyszczacy wtryski -

chcialem go przegonic na wysokich obrotach - i wlasnie wtedy odlaczylo mi znow jeden rzad cylindrow.

 

Sprawdze dzis jeszcze raz cewki - jezeli to nic nie da - to sprawdze pompe.

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Skoro na gazie jest ok. w całym zakresie obrotów - to przyczyny szukam w ukł. zasilania paliwa. Zacząć należy od baku, filtra i pompy, samo paliwo również, w tak wielkim baku 10 litrów jest "wytrzepane jak koń po westernie!" :mrgreen: Dalej należy zająć się wtryskami.

Przydałby się też porządny reset kompa, może zmieniałeś akumulator, bądź auto b.długo stało i komp wczytał mapę podczas jazdy na LPG.

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
@marcosz

 

myslisz ze - walnieta pompa paliwa - moze dawac takie efekty ?

Dosyc czesto jezdzilem - z niskim stanem paliwa w baku.

 

W sobote zalalem 30 litrow benzyny + srodek czyszczacy wtryski -

chcialem go przegonic na wysokich obrotach - i wlasnie wtedy odlaczylo mi znow jeden rzad cylindrow.

 

Sprawdze dzis jeszcze raz cewki - jezeli to nic nie da - to sprawdze pompe.

 

Przy uszkodzonych cewkach defekt też byłby widoczny na LPG.

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcosz

 

co masz na mysli mowiac o porzadnym resecie - czy nie wystarczy reset przy pomocy polaczenia plusa i minusa akumulatora ???

 

Wedlug twojej teorii - jest to mozliwe ze - mieszanka gazu nie byla dobrze wyregulowana - i komputer samochodowy - probwal ja dostroic - i takie ustawienie - tez w nim pozostalo - dlatego przy pracy na benzynie - dalej probuje cos ustawic. Takie bylo tez moje podejrzenie - lecz - wykonalem dwa czy trzy razy reset z plusem i minusem - pozniej autko chodzilo - tylko na benzynie - dwa dni - i dalej to samo. Lecz moze taki reset nie wystarczy ???

 

Bylem w BMW i szef warsztatu - powiedzial mi - ze nie ma czegos takiego jak specjalny reset - komputera wtrysku. Lecz moze sie mylil - poniewaz na innym forum - ktos twierdzi ze jest.

 

Co do ukladu paliwa - w ktorym miejscu dostane sie do pompy i filtra ???

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odłączania cylindrów to wydaje mi się, że odbywa się to poprzez odłączenie wtrysków. A w momencie gdy silnik pracuje na gazie to odłączenie wtrysków chyba nic nie zmieni i stąd może nie być tego efektu.

 

Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odlaczanie wtryskow - jest raczej - skutkiem - tej poczatkowo nierownej pracy - na benzynie.

 

Po starcie na benzynie - Auto pracuje - na wszystkich garach - dopiero pozniej przechodzi w tryb awaryjny - a jak juz przejdzie w ten tryb na benzynie - to - i po przelaczeniu na gaz - w tym trybie pracuje.

 

Natomiast - jak tylko na benzynie auto wystartuje - i zaraz przelacze na gaz -

nie zdazylo sie jeszcze nigdy aby - auto przeszlo w tryb awaryjny na gazie.

 

Troche to wszystko skomplikowane i powoli zaczyna mnie irytowac - sam nie wiem co zrobic - aby dalej cieszyc sie moim "malym" V8 :-)

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
@marcosz

 

co masz na mysli mowiac o porzadnym resecie - czy nie wystarczy reset przy pomocy polaczenia plusa i minusa akumulatora ???

 

Wedlug twojej teorii - jest to mozliwe ze - mieszanka gazu nie byla dobrze wyregulowana - i komputer samochodowy - probwal ja dostroic - i takie ustawienie - tez w nim pozostalo - dlatego przy pracy na benzynie - dalej probuje cos ustawic. Takie bylo tez moje podejrzenie - lecz - wykonalem dwa czy trzy razy reset z plusem i minusem - pozniej autko chodzilo - tylko na benzynie - dwa dni - i dalej to samo. Lecz moze taki reset nie wystarczy ???

 

Bylem w BMW i szef warsztatu - powiedzial mi - ze nie ma czegos takiego jak specjalny reset - komputera wtrysku. Lecz moze sie mylil - poniewaz na innym forum - ktos twierdzi ze jest.

 

Co do ukladu paliwa - w ktorym miejscu dostane sie do pompy i filtra ???

 

Porządny reset - najlepiej poprzez podpięcie do kompa - lub taki:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=17134&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Do pompy dostaniesz się od wew. po zdjęciu tylnej kanapy.

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Szukaj przyczyny [zanim przejdziemy do poważniejszych spraw] w ukł. paliwowym. W E38 spotkałem się też z problem odpowietrzania baku oraz tzw. dopalania opar benzyny - efekt nie był dokładnie tak jak u Ciebie ale kto wie :?: :!: Powodowało to bardzo duże podciśnienie w baku do takiego stopnia że aż wciągało obudowę baku - takie podciśnienie strasznie przeszkadza pompie. Przy powolnym odkręcaniu korka wlewu paliwa pojawiał się charakterystyczny sssssyk :idea:

 

Zajmij się też wtryskami paliwa, nasze paliwo oraz mocna eksploatacja na LPG nie służą im. Uważam, że należy je wymontować i powinien je sprawdzić dobry :mrgreen: mechanik. Mam oczywiście nadzieje iż silnik jest odpowiednio serwisowany zwłaszcza gdy chodzi o olej - napinacze, regulatory itd mogą nieźle mieszać.

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz mam juz pare punktow zaczepienia :arrow:

zaczne od ukladu paliwa: pompa, filtr, wtryski ....

 

Dam znac o efektych - jak tylko bede cos wiedzial !

 

@marcosz - jaki komputer miales na mysli - na pewno jakiegos laptopa z interfejsem - czy mozesz cos polecic ? jest tego na peczki w allegro i innych sklepach internetowych - lecz na jaki sie zdecydowac ??? nie musi to byc nic z najnizszej polki - cos konkretnego - do ok. 400 ? pln.

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
No to teraz mam juz pare punktow zaczepienia :arrow:

zaczne od ukladu paliwa: pompa, filtr, wtryski ....

 

Dam znac o efektych - jak tylko bede cos wiedzial !

 

@marcosz - jaki komputer miales na mysli - na pewno jakiegos laptopa z interfejsem - czy mozesz cos polecic ? jest tego na peczki w allegro i innych sklepach internetowych - lecz na jaki sie zdecydowac ??? nie musi to byc nic z najnizszej polki - cos konkretnego - do ok. 400 ? pln.

 

Mam na mysli profesjonalny sprzęt który znajdziesz w dobrych warsztatach - dobry sprzęt w połączeniu z doświadczonym mechanikiem to w rezutacie dobra diagnoza a dalej to tylko kasa ....... i wszystko jest ok. [mam namyśli kompy klasy Gutmann i wyższe]

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gutmana mozna se wsadżić w dupe do BMW sie nie nadaje mi gutman stwierdził awarie elektrozaworu w ABS kupiłem nową pompe a tu to samo okazało sie ,że to czujnik w kole był padnięty najlepiej podłaczyć GT1 i wyjdzie co naprawde popsute a nie herezje
BMW sie nie psuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.