Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, jako że jest to mój pierwszy post na tym forum chciałbym się przywitać, a nie znalazłem tematu "przywitaj się".

Mam problem ze świeżo nabytym pojazdem ( zmota na bazie Nissana Patrola ) z silnikiem M50B25 z jednym vanosem , mianowicie po odpaleniu kopci na biało-niebiesko przypuszczam że to uszczelniacze na zaworach , jak się rozgrzeje na wolnych przestaje kopcić ale wystarczy mocniej depnąć w czasie jazdy i znowu zostawia za sobą obłoczek a do tego na dobrze rozgrzanym silniku i wolnych obrotach zaczyna się żarzyć kontrolka oleju .

I tu moje pytania : czy kopcenie w czasie "deptania" to bardziej uszczelniacze zaworowe czy pierścionki ? Czy żarząca kontrolka to bardziej pompa olejowa czy raczej panewki korbowe a może panewki główne ?

Zastanawiam się czy robić ten motor czy szukać innego i tu kolejne pytanie, znajomy mówił mi że któryś motor można uzbroić w osprzęt M50B25 i będzie Git tylko nie pamięta który M52B28 , M54B25 lub M54B30 czy to faktycznie jest wykonalne ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak już przerzucać nowszy motor to z osprzętem, będzie mniej problemów. Po objawach może być wszystko, mógł być przegrzany i pierścieni nie ma, ten silnik ma też około 25 lub więcej lat, ja bym zrobił remont: wał od 2.8, rozwiert pod większy tłok i będzie ok. Nie ma nic bardziej pancernego niż m50 :D
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Wiosna się zbliża więc czas na naprawę mojego potworka , skłaniam się nad przekładka na m52b28 lub m54b30 z naciskiem na m54b30 więcej mocy i co najważniejsze większy i szybciej dostępny moment obrotowy a to dla mnie najważniejsze , ale mam kilka pytań do osób bardziej ogarniętych :

- czy m54 będzie pasował pod skrzynię z m50 ?

- czy warto do m54 założyć kolektor ssący z m50 ? ( ile można tym zyskać )

- gdzie mogę odesłać sterownik do wykastrowania ( immobilizer sondy przepływka itp oraz ewentualne wgranie mapy pod kolektor z m50 )

- ile będzie warty mój stary m50b25 kompletny bez kolektora z wiązką oraz wykastrowanym sterownikiem .

- gdzie znajdę schemat wiązki silnika m54b30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tak,pasuje pod skrzynię normalnie

trochę zabawy jest ale do zrobienia, ponoć wychodzą kreski nawet koło 250KM, ale na pewno nie na seryjnych kolektorach wydechowych

Hp-performance z Rzeszowa, mogę polecić, ma sterownik z m54 obczajony do granic absurdu ;)

jak sprzedasz prosto z nadwozia z pokazaniem jak pracuje biorąc pod uwagę, że kopci i to co opisujesz to może 1500 weźmiesz bez kolektora. Ale to musi być chyba jakiś fanatyk koniobijca turbo :lol:

skąd jesteś, może być pw. Wkładałem m54 do e36 i finalnie wyszło mi 243KM/309Nm, moment koło 300Nm był przez prawie 3tyś obrotów

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Jestem z Sosnowca koło Katowic mam własny warsztat specjalizujący się w autach 4x4 ( patrol , pajero , vitara itd . ) sama mechanika i motanie by silnik włożyć do Patrola to żaden problem ale elektronika to inny temat bo elektryk mi odpadł z zespołu a sam bez schematu nie chciał bym czegoś skopać .

Co do kolektorów wydechowych to jakie możesz polecić ?

najbardziej zależy mi na momencie obrotowym by był możliwie jak najwyższy lecz dostępny od niskich obrotów ( wolę 300nm w przedziale 2500-5000 niż 350nm 4000-4800 ) z płaskim wykresem .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

seria m52 z pojedynczego vanosa, jak masz kasę to barany z m3. Na seryjnych kolektorach z m52 jest już ok, na baranach max moment jest od około 2800 do 5500 obr/min.

Mam gościa co robi wiązki ale w Rzeszowie, poszukaj, ktos w Twojej okolicy musi robic.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.