Skocz do zawartości

Grzane fotele bmw e46


Streetninja1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Wszystkich.Mialem grzane fotele w bmw e46 cupe z 2004 roku.Przepalily się maty i już nie grzeją.Moje pytanie brzmi czy można włożyć maty uniwersalne i czy wszystko będzie działać tak jak powinno.Chodzi mi o te trzy stopnie grzania na panelu sterowania.Albo czy są potrzebne jakieś przeróbki.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie przepalily sie maty, tylko termistory w macie siedziska. Wymien je i odzyskasz grzanie. Koszt naprawy ok 2zl :cool2:

Masz jakiś namiar gdzie można je kupić bo u mnie też cis się zaczyna dziac

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termistor NTC 10-15kOhm dostaniesz w kazdym sklepie elektronicznym po 1zl sztk.


Maty w E46 sa siatkowe, a nie spiralne, stad tez nawet bedac przerwane w którymś miejscu ze sprawnym termistorem oraz ciagloscia ukladu zasilania i tak na ogniwach laczeniowych beda oddawac temperaturę. Jesli jednak sa mocno zuzyte, to mozesz smialo wstawic nowe uniwersalne maty pod fabryczne sterowanie auta.


Tapicera czeka bardzo upierdliwa robota, bo trzeba roztapicerowac fotele i je z powrotem zlozyc z wszytymi nowymi matami... a to do przyjemnych czynnosci nie nalezy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Termistor NTC 10-15kOhm dostaniesz w kazdym sklepie elektronicznym po 1zl sztk.

Zmalazlem taki termistor o którym piszesz ale ma też on jakaś tolerancję określoną w % czyli 1% i 20% który lepiej brać?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za odpowiedź ale ten schemat to dla mnie czarna magia. Po prostu wsadE to w miejsce starego. Myślę że ten będzie odpowiedni https://allegro.pl/oferta/termistor-ntc-10kohm-1-200mw-tht-8729794706?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozbierzesz siedzisko to bedzie go widac. Nawet mozesz sprobowac odchylic ten fragment wchodzacy pod oparcie i bedzie widoczny. Moze sie obekdzie bez roztapicerowania siedziska. Wytnij stary, wlutuj nowy i wszystko zagra jak powinno. Tak, ten jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki wielkie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy masz ciaglosc ukladu za pomoca "dzwonka" na multimetrze. Sprawdz czy nie spalilo bezpiecznikow od grzania. Czy sprawdzasz przekrecajac kluczyk w pozycje 2? Czy maty, ktore kupiles nie maja przypadkiem wlasnego wbudowanego termistora?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, ze nigdy nie mialem problemow z podpieciem uniwersalnych mat. Podpinalem pod panele poliftowe, pojedyncze przyciski przedliftowe, rolkowe sterowniki ze starszych modeli i zawsze bylo ok. Przychodzi mi jedynie na mysl uszkodzony (spalony) termistor, ale mowisz ze wszystko gra z ukladem... to juz nie mam pomysłu co dalej :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim wypiernicz z ukladu termistor maty, ktory byl razem z mata, tak zebys mial sama linie + i -. Gruby zielono/fioletowy z wtyczki auta do linii + na macie. Gruby brazowy do linii minus na macie. Cienki sygnalowy do jednej nozki termistora 10kOhm, a druga nozke dodatkowym przewodem o identycznym przekroju do masy maty. Sygnal po prostu musi byc zasilony pradem, aby panel dostal informacje o temperaturze na macie za pomoca zmiany rezystancji na czujniku.


Teraz masz uklad stabilizowany jednym "czujnikiem" termicznym. Kluczyk na 2 pozycje stacyjki i test grzania.


Jesli nie pojdzie sprobuj nowy termistor NTC 10kOhm albo wiekszy NTC 15kOhm. Zwroc uwage, aby to byly NTC, bo moze dostales PTC i tu bylby problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.