Skocz do zawartości

2,0 D 150 km pracuje do 2 tys obrotów dalej odcinka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam . Jak w temacie . Na 1 i 2 biegu slinik pracuje w pełnym zakresie obrotów. Na biegu 3,4,5 do 2 tysiecy obr sie zbiera, pozniej silnik nie pracuje dalej tak jakby coś go odcinało. Co to może być? Zadna kontrolka nie wyskoczyła. Poza tym wszystko ok
Opublikowano

Masz zapchanego DPF-a.


Zapchany DPF jest efektem usterek, nie przyczyną samą w sobie. Nawet jak go wyczyścisz, skontroluj:


1. temperaturę pracy silnika (włącz menu serwisowe zegarów podczas jazdy i obserwuj wskazania) - jeśli nie osiąga 90 st. C, termostaty do wymiany,

2. czujniki temperatury spalin (są dwa, jeden we wstępnym katalizatorze, drugu w DPF). Uszkodzenie czujnika wywala bład widoczny w programie diagnostycznym,

3. czujnik ciśnienia spalin (tez będzie błąd pokazywać),

4. korekcję wtrysków,

5. czy nie przybywa Ci oleju (brak wypalania DPF będzie tym skutkować).


Każda z ww. usterek skutkuje tym, że komputer nie uruchamia procedury wypalania DPF. A brak wypalania prowadzi do zapchania DPF i braku dynamiki na wyższych biegach, na 1 lub 2 jeszcze go wyżyłujesz, ale im wyższy bieg, tym niższe obroty osiągniesz.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.