Skocz do zawartości

Problem z EGR/Czujnikiem ciśnienia spalin


clu clu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Od dłuższego czasu borykam się z problemem związanym z zaworem EGR. Miałem 2 razy sytuację, gdzie nie załączało się turbo, po wciśnięciu pedału gazu na max, nie działał kickdown, po puszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu wszystko wracało do normy. Zawór był czyszczony jakiś czas temu (pojawiały się błędy 40E9,4933 opis poniżej) stwierdzono, że mechanizm który go otwiera jest zatarty/zabity i należy wymienić w najbliższym czasie. Zakupiłem nowy zawór EGR firmy Wahler, będę go wymieniał za 2 tygodnie. Pozostaje kwestia czujnika ciśnienia spalin od strony turbo. W Btool ciśnienie wsteczne na postoju pokazuje wartość ujemną -6, po wciśnięciu gazu (podczas jazdy) ciśnienie rośnie, ma wartość dodatnią. Pojawiają się dwa błędy (4B7F, 497D) i tutaj pojawia się pytanie. Może ktoś coś działał z tym czujnikiem i podpowie, czy można ten czujnik ratować i go jakoś przeczyścić, czy lepiej w to się nie bawić i kupić nowy?


Błędy, które wywala ECU:

40E9 - EGR controller, position control

4933 - Air system, air to EGR mass flow, plausibility

4B7F - Exhaust gas pressure sensor before exhaust turbocharger, signal

497D - Pressure sensor, plausibility while run-on: Exhaust pressure before exhaust turbocharger not plausible with ambient pressure


W temacie mowa o czujniku ciśnienia spalin (nr 5 na schemacie):

190467.gif?s=252361748&k=bd5799b68e5e106434265ad966c6b6bf s-l300.jpg


Z góry dziękuję za pomoc!


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czesc od dluzszego czasu tez mam problem z bledem 497D (497D - Pressure sensor, plausibility while run-on: Exhaust pressure before exhaust turbocharger not plausible with ambient pressure)


Czy oby na pewno chodzi o czujnik zaznaczony na schemacie liczba 5 ?


W osobnym watku widzialem informacje ze wina za bledy czesto lezy po stronie czujnika oznaczonego numerem 3 na schemacie ()


Ze swojej strony moge dodac ze wymienilem czujnik nr 3: nr oem 13627805152 ( zamiennik febi) przed zmiana blad (DDE) redukcja mocy, po zminie przez chwile byl spokoj teraz widzie ze blad powrocil jednak bez redukcji mocy.


Moze ktos inny zna zrodlo wystepowania tego bledu?


Jak sprawdzic czy czujnik dziala prawidlowo?


Skoro silnik ma dwa czujniki spalin, to za co odpowiada czujnik nr5 a za co czujnik nr3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik nr 3 jest podłączony do DPFa, zaś 5 do turbo. U mnie wymiana zaworu EGR rozwiązała problem z błędami (jeżdżę już tydzień po wymianie - zero błędów). Przy wymianie EGR okazało się, że mechanizm popychający ośkę zacina się, co powodowało nie zamykanie się zaworu, stąd błąd czujnika nr5 i problem niezałączającego się turbo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,


Problem z błędem


497D - Pressure sensor, plausibility while run-on: Exhaust pressure before exhaust turbocharger not plausible with ambient pressure


powrócił po ponad miesiącu. Czy ktoś może mi powiedzieć jakie mogą być konsekwencje związane z tym błędem? Nie wiem czy wymieniać ten czujnik ciśnienia spalin od strony turbo, gdyż usunąłem błąd 2 dni temu i do dzisiaj się nie pojawił, a jak widać wcześniej - ponad miesiąc błędu nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli dpf wypala się odpowiednio to powinienem się czymś jeszcze przejmować? Robiłem porządek z dpf rok temu (czyszczenie chemiczne/adaptacja), wypalanie w mieście średnio co 300km, w trasie (ekspresówki/autostrada) wypalanie robiło się dopiero po 900km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czesc,


Rowniez nie rozwiazalem problemu z tym bledem. Wymienilem czujnik o ktorym piszecie na nowy marki Febi. Przez pewien czas byl spokoj.

Nasmarowalem i przecyscilem nastawnik zaworu egr ktory jest pod plastikiem - zacinal sie w maksymalnym polozeniu, pomoglo to w takim stopniu ze blad nie wyswietla sie juz na desce rozdzielczej.


Blad pojaiwa sie przy praktycznie kazdym odpaleniu samochodu. (Nie sprawdzalem tego na zimnym silniku na cieplym zawsze)

Wczesniej wyswietlal mi sie on na desce rozdzielczej, teraz widze go po podpieciu sie BTtool,


Czy macie pomysl co moze byc jego przyczyna?


DPF wypadala sie do ok 3-5g popiolu, w miescie co okolo 200-300km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej,


Mała aktualizacja w temacie, czasami przy przyspieszaniu nie załącza się turbo, na ECU pojawiają się błędy:


4B7F - Exhaust gas pressure sensor before exhaust turbocharger, signal

497D - Pressure sensor, plausibility while run-on: Exhaust pressure before exhaust turbocharger not plausible with ambient pressure


Czujnik ciśnienia spalin od strony turbo będę wymieniał na dniach. Czy ktoś podpowie, czy owy niesprawny czujnik może powodować sporadyczne nie załączanie się turbiny? Czy problemu powinienem szukać gdzie indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


U mnie podobny problem z EGR w e91 n47, z BTOOL następujące błędy:


- 4CAE Czujnik położenia regulatora spalin, sygnał

- 4C9F Zawór powrotny spalin, wiarygodność

- 40A4 Regulator układu powrotnego spalin, długookresowe znoszenie


Czy ktoś miał może podobne błędy? Możecie polecić kogoś w kujawsko-pomorskim, aby zrobić z tym porządek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,


Powracam z tematem. Wymieniony EGR (wahler) i czujnik ciśnienia spalin od strony turbo (ori bmw). Ogółem problem niedziałającego turbo się nie objawił. Oba błędy rzadko, ale powracają:


4B7F - Exhaust gas pressure sensor before exhaust turbocharger, signal

497D - Pressure sensor, plausibility while run-on: Exhaust pressure before exhaust turbocharger not plausible with ambient pressure


Ostatnio dostrzegłem dziwny terkot przy gaszeniu auta - na początku wydawało mi się że to wyrobione łożysko wentylatora chłodnicy, którego łopatki ocierają o obudowę. Dzisiaj jednak tematowi się przyjrzałem, okazało się że to coś z okolic turbo. Może problem nie leży w czujnikach, tylko w samym turbo? Nagrałem moment gaszenia silnika, link poniżej. Prośba o pomoc w temacie.

https://streamable.com/mbj15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten dźwięk to nastawnik zmiennej geometrii turbo, jeżeli tak jak piszesz były problemy z doładowaniem to znaczy że geometria się zacina.


Jakie wartości teraz pokazuje czujnik ciśnienia spalin w trakcie pracy i bezpośrednio po zgaszeniu?

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten dźwięk to nastawnik zmiennej geometrii turbo, jeżeli tak jak piszesz były problemy z doładowaniem to znaczy że geometria się zacina.


Jakie wartości teraz pokazuje czujnik ciśnienia spalin w trakcie pracy i bezpośrednio po zgaszeniu?

 

To oznacza, że turbo jest uszkodzone i nadaje się do regeneracji? Czy wystarczy wymienić sam nastawnik?


Załączam wykres z dzisiejszej 30km jazdy. Po zgaszeniu ciśnienie wsteczne na poziomie 3-8 hPA

https://log.tunezilla.com/s/Fua70j3x


Tutaj kolejny log z aktualnych/oczekiwanych, doładowanie za bardzo nie trzyma się wartości oczekiwanej :oops:

https://log.tunezilla.com/s/eMrySjnX

 

 

Dzięki, łady strzał w 10 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ten zawór podciśnienia zanim kupisz nowy to na próbę możesz w ogóle obejść i po prostu połączyć rurkę czarną z czerwoną. miałem tak w poprzednim E91 N47 przez jakiś czas . tutaj znalazłem info:

https://www.3er-faq.de/f30/anleitungen/wartungen-reperatur-f30/204-diesel-teillast-nageln-agr-kuehler-bypassen-n47-n57.html


z tego co pamiętam to silnik ciszej chodził i mniej telepało budą przy rozruchu. ogólnie kultura pracy n47 to traktor,ale zawsze można spróbować. aktualnie w N57 całkowicie programowo wyłączyłem EGR podczas robienia nowej mapy silnika i ani trochę tego nie żałuję. nie zauważyłem żadnych minusów tego zabiegu,a z plusów to czysty kolektor, więcej świeżego powietrza dla silnika i zero obaw,że EGR się zacznie sypać. DPF regeneruje się tak samo jak przed wyłączeniem EGR.przejechałem tak już ok.20 000km. ze swojej strony polecam.


w poprzednim aucie jak mi się przyblokował ten dzyndzel od EGR to dwa razy samochód mi zgasł bez ostrzeżenia podczas jazdy :mad2: :mad2: :mad2: tak więc warto tam zaglądać i sprawdzać czy jest dobrze cięgienko nasmarowane. a najlepiej wyprogramować :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dźwięk to nastawnik zmiennej geometrii turbo, jeżeli tak jak piszesz były problemy z doładowaniem to znaczy że geometria się zacina.


Jakie wartości teraz pokazuje czujnik ciśnienia spalin w trakcie pracy i bezpośrednio po zgaszeniu?

 

To oznacza, że turbo jest uszkodzone i nadaje się do regeneracji? Czy wystarczy wymienić sam nastawnik?


Załączam wykres z dzisiejszej 30km jazdy. Po zgaszeniu ciśnienie wsteczne na poziomie 3-8 hPA

https://log.tunezilla.com/s/Fua70j3x


Tutaj kolejny log z aktualnych/oczekiwanych, doładowanie za bardzo nie trzyma się wartości oczekiwanej :oops:

https://log.tunezilla.com/s/eMrySjnX

 

Czy ktoś może zerknąć na logi i zobaczyć czy coś jest nie tak? Czy takie działanie nastawnika prowadzi do uszkodzenia turbo? Działać co z tym, czy czekać aż klęknie?

 

ten zawór podciśnienia zanim kupisz nowy to na próbę możesz w ogóle obejść i po prostu połączyć rurkę czarną z czerwoną. miałem tak w poprzednim E91 N47 przez jakiś czas . tutaj znalazłem info:

https://www.3er-faq.de/f30/anleitungen/wartungen-reperatur-f30/204-diesel-teillast-nageln-agr-kuehler-bypassen-n47-n57.html


z tego co pamiętam to silnik ciszej chodził i mniej telepało budą przy rozruchu. ogólnie kultura pracy n47 to traktor,ale zawsze można spróbować. aktualnie w N57 całkowicie programowo wyłączyłem EGR podczas robienia nowej mapy silnika i ani trochę tego nie żałuję. nie zauważyłem żadnych minusów tego zabiegu,a z plusów to czysty kolektor, więcej świeżego powietrza dla silnika i zero obaw,że EGR się zacznie sypać. DPF regeneruje się tak samo jak przed wyłączeniem EGR.przejechałem tak już ok.20 000km. ze swojej strony polecam.


w poprzednim aucie jak mi się przyblokował ten dzyndzel od EGR to dwa razy samochód mi zgasł bez ostrzeżenia podczas jazdy :mad2: :mad2: :mad2: tak więc warto tam zaglądać i sprawdzać czy jest dobrze cięgienko nasmarowane. a najlepiej wyprogramować :cool2:

 

Nie wiem czy ten zawór podcisnienia będzie dotyczył mojego przypadku, ale sprawdzę z tymi rurkami czy coś się zmieniło. Sam zawór to groszowe sprawy, pierburga za niecałe 100zł, pytanie czy jest to sens wymieniać, czy może mieć jakiś wpływ na działanie turbo. Zawór EGR mam nowy i trochę szkoda mi go zaślepiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem dzisiaj testy turbo, a konkretniej patrzyłem od kiedy się zbiera. Nie widać nic niepokojącego, w trybie D, jak i DS (automatyczny i ręczny) turbo zbiera się od 1500 obrotów, zakładam że to jest prawidłowa wartość. Dokładniej zbadałem rozbieżności powietrza doładowanego/oczekiwanego i jednak tak strasznie to nie wygląda


Nagrałem kolejny filmik i dostałem olśnienia, to nie turbo tak hałasuje, a jakiś zaworek podcisnienia od EGR :shock:


od sekundy 10 do 15 to widać https://streamable.com/0xi6fl


Pojawiło się pytanie, dlaczego to tak lata? Obczaiłem na necie chłodniczkę EGR i okazuje się, że ten plastik wygląda tak:

21UU5Gg.png


A u mnie to wygląda tak :D

5v57n65.jpg


Uwaliła się jakaś sprężynka przymocowana do chłodniczki EGR, która coś robiła z tym plastikowym cięgiełkiem. Ktoś wie jakie to ma zastosowanie? Pewnie otwierała coś w chłodniczce, ale proszę o opinie jakiegoś znawcy. Główne pytanie co robić z tym fantem? Kupować nową chłodniczkę EGRa?


P.S. Kolega kulfon3, który wspominał o drugim zaworze podciśnienia, zawór ten łączy się właśnie z tym moim zaworkiem poprzez czerwony wężyk.

Edytowane przez clu clu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co robi ta gruszka.??....jeśli płyn chłodniczy uzyska temperaturę powyżej 50°C to przesówa klapę , która kieruje spaliny przez chłodniejszą część chłodniczki spalin ( chłodzi spaliny nawet o 500°C ) Czemu na początku , po uruchomieniu auta jest ona skierowana na gorący kanał..??...a no po to aby chłodne opary nie zatkały małych kanałów w chłodniczce spalin no i aby wolniej osadzał się w całym układzie nagar. Teraz nie wiadomo w jakiej pozycji masz klapę. Jeśli jest zamknięta to jest ryzyko że do kolektora dostaje się zbyt wysoka temperatura. Może to doprowadzić do wypalania się w nim dziur a w skrajnych przypadkach do pożaru. A jeśli jest otwarta to dłużej nagrzewa ci się silnik.......zobacz poglądowy filmik jak to działa


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/air-mass-system/exhaust-gas-recirculation-control/pneumatic-egr-controller/Y0YpQFZ

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/air-mass-system/exhaust-gas-recirculation-control/egr-controller-electrical/XUsBFRo



Czy da się to naprawić...???....jeszcze nie widziałem i nie czytałem o takiej naprawie.

Może jak byś miał ten koniec który wychodzi z chłodniczki spalin to może dało by się go przyspawać? Ale widząc budowę te końcówki może to być bardzo trudne do wykonania , że względu na obecność sprężyny zwrotnej.

Obawiam się ,że zostaje ci kupno nowej lub urzywanej( obyś trafił na szczelną ) chłodniczki spalin..?

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Będę wymieniał na dniach kolektor dolotowy, tak więc wypadałoby ten temat ogarnąć. Nowa chłodniczka raczej nie wchodzi w grę - koszt ok. 3000zł, w dodatku przychodzi od razu z zaworem (który już mam) i nie da się jej kupić osobno. Za 3k (a nawet połowę z tego) mogę sprawić sobie porządną mapę/chip i wyłączyć ten zacny EGR. Dam temu jednak szanse i kupię używaną chłodniczkę, na początek zobaczę czy tą sprężynę da się przełożyć, ostatecznie przełożę całość.


Pytanie odnośnie tego

obyś trafił na szczelną

Czy można tą szczelność jakoś sprawdzić po zakupie? Co tam się rozszczelnia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chłodniczka spalin pęka najczęściej w dwóch miejscach.


W środku co powoduje wyciek płynu chłodzącego . To dzieje się najczęściej jak płyn złapie temperaturę a układ ciśnienie. Tak więc na stole będzie ciężko to ogarnąć

Jeśli chłodniczka nie była myta i jest sprawna, powinna być w środku okopcona, osad powinien być suchy a nie mokry.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/repair-manuals/11-engine/11-71-exhaust-gas-recirculation/1VndnPGLoN


Na zewnątrz , pęka kanał , przez który na samym początku lecą spaliny zanim płyn chłodniczy nie uzyska 50°C.

To miejsce pęknięcia raczej powinieneś zauważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że będzie to niezła loteria. No nic, kupię jedną używkę i na tym się skończy przygoda z tą częścią, zobaczymy jak długo to potrwa. Dzięki za pomocne informacje, temat poczeka na warsztat, bo jak mniemam trzeba będzie spuścić płyn chłodniczy. Dam znać co w temacie, jak mój warsztat otworzą :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mała aktualizacja w temacie. Przemyślałem temat i postanowiłem nie bawić się w używane chlodniczki EGR.


Profilaktycznie wymieniłem kolektor dolotowy, poprzedni wyglądał tak:

uIlK0DY.jpg

Przebieg 242k. Tragedii nie było, luzów za dużo też, ale dla świętego spokoju, zakupiłem kolektor z wzmocnioną ośką i klapkami, myślę że na kolejne 150k km mam spokój :mrgreen:


Poogladałem używane chłodnicznki na alledrogo i jakoś ich wygląd do mnie nie przemawiał. Rozważałem przez chwilę zakup ori chłodniczki za 3k, jednak nie kalkulowało się to. Mam 6 miesięczny nowy zawór EGR, a chłodniczka przyszłaby razem z kolejnym zaworem, tak więc odrzuciłem myśl zakupu. Podjąłem decyzję wyłączenia EGRa, fakt ten bardzo dobrze połączył się z nowym, czyściutkim kolektorem. Potrzebna była ingerencja w mapę silnika, tak więc przy okazji zrobiłem chipa :D Przed mapą na hamowni wyszło 172km/324nm (fabryka 177km/350nm), po zaślepieniu egr i czipie było już 218km i 396nm :twisted: Autko zbiera się teraz jak szalone, wrażenia nie do opisania, po dwóch latach korzystania z e90 nie poznałem własnego auta :mrgreen: Temat EGR oficjalnie zamknięty.


Borykam się jeszcze z ujemnym ciśnieniem na czujniku ciśnienia spalin (jest aktualnie podobny wątek na forum), jak już prędzej pisałem wymieniłem czujnik od strony trubo na ori bmw, za bardzo nie pomogło. Błędów póki co nie ma, ale wartość irytuje (podchodzę bardzo pedantycznie do niesprawnych rzeczy :) ) Aktualnie zamówiłem czujnik ciśnienia spalin od strony DPF i zobaczymy czy to rozwiąże problem.


Mam pytanie o olej, aktualnie zalewam olejem ori bmw 5w30 LL04, obiło mi się o uszy, że przy wyłączonym EGR lepiej już zalewać 5w40. Podpowie ktoś jak z tym jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ja polecam olej AMSOIL 5W30 European Car Formula (AEL). Dużo osób, tunerów również w Stanach poleca go do aut charakteryzujących się większą mocą. Sam go używam, w niezależnych testach wypada on kozacko... Nie zmieniał bym lepkości oleju, został bym przy zaleceniach producenta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku leje ori bmw twin powera 5w30 i myślę, że nie ma co kombinować. Co do EGR tak jak pisałem w innym wątku - przy wyłączeniu wszystko elegancko chodziło do czasu wypalania DPF, który nie mógł osiągnąć żądanej temperatury spalin (dochodziło max do 450C, a dpf potrzebuje minimum 500C do wypalenia sadzy). Tak więc zostałem z samym chipem (EGR został ponownie włączony, wypalania przebiega już ok), wymieniłem kolektor dolotowy i na starym nie było żadnych niepokojących odkształceń od gorąca, tak więc zakładam że klapę mam w pozycji otwartej (okazało się, że mój mechanik słyszał ten głos przy gaszeniu juz rok temu, co oznacza że rok już z tym jeżdżę). Na szczęście okazało się, że idzie samą, nową chłodniczkę dostać za około 2k, tak więc na jesień zrobię z tym porządek.


Co do wypalania DPF - mam potwierdzenie, że wyłączenie EGR pozwala na wypalanie w silnikach M47 i N57. Ja mam N47 i podobno tutaj jest problem, gdyż wyłączony EGR uniemożliwia osiągnięcia żądanej temperatury spalin. Jednak chciałbym być w błędzie i fajnie gdyby się okazało, że EGR w n47 można wyłączyć bez konsekwencji zatkania DPFa. Jak ktoś jest w posiadaniu N47 z wyłączonym EGR i działającym wypalaniem proszę o podzielenie się tą informacją :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.