Skocz do zawartości

Montaż WEBASTO Thermo Top BW50 do M54


stanio50

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

jako że mało jest w sieci informacji dotyczących montażu i problemów napotkanych przy całej operacji postanowiłem stworzyć krótki treściwy poradnik, jak zamontować ogrzewanie postojowe. Zbliżają mroźne poranki, ja jestem niezwykle ciepło lubny stwierdzilem ze dość strzelania zębami, od tego zimowego sezonu wsiadamy do ciepłego nagrzanego auta.


Pojazd w jakim będzie montowane webasto:

E83 2005 rok M54B25+LPG na wyposażeniu Climatronic


Model ogrzewania postojowego:

Webasto Thermo Top BW50 - Webasto posiada wbudowany zbiornik paliwa zasilany powrotem oraz wbudowaną pompę obiegową cieczy chłodzącej. Kupiłem cały komplet czyli:

Piec

Uchwyt pieca

Wydech

Tłumik

Wiązka elektryczna

Przekaźnik

Zegar sterujący

Centralka do telestartu

Antena do telestartu

Węże do płynu chłodniczego

Węże do paliwa


Całość udało mi się kupić za 350 polskich.


1. Sprawdzenie czy webasto w ogóle działa


Przyda się do tego wiadro z wodą + naładowany akumulator, trochę miejsca i mała znajomość działania całego układu, warto napomknąć ze zanim juz podnieceni odpalicie urządzenie w zaciszu swojego garażu, piec musi być dobrze zalany wodą i zatankowany paliwem, wąż zasysający musi być cały czas na dnie wiaderka, można ułatwić sobie sprawę stawiając wiadro wyżej niż urządzenie.

U mnie wyglądało to następująco:

4326a5733c52cf5dmed.jpg


2. Następnie zapoznałem się z oryginalną instrukcja montażu webasta i postanowiłem maksymalnie zblizyć sie do tego co jest w niej zawarte.

https://bmw.etk.club/eba_docs/6453de.pdfMontaż pieca


3. Montaż pieca

miejsce jak w manualu, wiercimy 4 otwory, oprawiamy nitonakrętki, wkręcamy gumowe tulejki pochłaniające drgania i zaczynają sie schody, w zależności od tego jak udało wam się wycyrklować z otworami, tak musicie sobie zbudować dalszą część mocowania żeby odsunąć urządzenie od siany grodziowej. Generalnie wizyta w castoramie, lżejszy o kilka piwek i coś tam sie wymodzi. U mnie wygląda to następująco:


33d5b9bb7807797emed.jpg

0e49a67e53e45d5bmed.jpg

068ae002fba293b0med.jpg

b2335a9528133d5cmed.jpg

b096c6dbd788d633med.jpg


4. Prowadzenie węży cieczy chłodzącej.

Musimy się przedostać do komory silnika, w tym celu znów wizyta w castoramie i zakup otowornicy o własciwych rozmiarach, warto kupic markowy produkt, pozwoli to zaoszczedzić nerwów. Markerem znaczymy sobie miejce w ktorym wypadaja otwory (UWAGA NA WEŻE KLIMY KTORE IDA W KOMORZE SILNIKA). Wiercimy otworki w bezpiecznych miejscach na wejscie i wyjscie, dobrze jest zamontowac gumowe przelotki ktore uchronią węze prze przecięciem ukladu chlodzenia. Po wywierceniu otworów warto miejsce w ktorym bedzie piec odizolować tasmą aluminiową zbrojoną. U mnie wygląda do tak:


0f3f744c1c91a866med.jpg

6a74b72fa2da3d64med.jpg

80544bd164d86182med.jpg


5. Montaż wydechu

Montaz od spodu auta, odkręcamy 3 sruby mocujące nadkole (dwie od dolu i jedna od boku), odchylamy nadkole, czyscimy wszystkio i oklejamy folią aluminiową chroniącą przed wysoką temperaturą, warto jest odtłuścić roztworem IPY przed zaklejeniem całości, oklejamy sciane grodziową + nadkole które jest plastykowe i raczej słabo by bylo jak byśmy w poniedziałkowy zimy poranek znaleźli je na ziemi. Montujemy wspornik tłumika do kołyski (są tam przygotowane otwory pod sruby m6 nie wiem po co ale skorzystałem, unikam wiercenia w karoserii w takich miejscach, rdzewieje pozniej i różne dziwne akcje wychodzą.

Przeciągamy rurę wydechową podpinamy tłumik, ustawiamy to tak zeby nie opierał sie o nadkole i sciane grodzową i wyprowadzamy rurke spalin przy katalizatorze, w oryginale ktoś strasznie bez głowy każe wyporwadzać wydech, od dołu nadkola a w zime mamy tam wiecznie snieg, lód i błoto pośniegowe. Poniżej kilka zdjęć:


00195d14227d09b4med.jpg

75f63c6e465de312med.jpg



Dalej prace trwają, post będzie edytowany i uzupełniany o kolejne etapy  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Webasto nie bedzie podpięte pod canbus, nie jest to oryginalne webasto od tego auta a z autopsji wiem ze nie warto łączyć lini k webasto z linia k w aucie, różne dziwne rzeczy sie wtedy dzieją. Nawiasem mówiąc to co wyżej napisałeś jest zbędne, wystarczy podpięcie pod 5 pin climatronica i to jest całość zabawy, webasto ma ustawiony czas grzania 30minut, posiada wbudowany czujnik temperatury płynu, po rozpoczęciu pracy dogrzewa płyn do 35stopni i uruchamia dmuchawy, po dogrzaniu płynu do 74 stopni zwalnia prace by utrzymać taka temperaturę i nie otworzyć termostatu i niepotrzebnie grzać chłodnice, jeżeli płyn osiągnie temperaturę 81 stopni webasto rozpocznie procedurę wygaszania i sie wyłączy tylko piec, pompa pracuje cały czas, jeżeli temperatura spadnie poniżej 70 stopni piec samoczynnie uruchomi sie sam.

Climatronic podczas pracy webasto działa cały czas by wykorzystać efektywnie ciepło płynu chłodzącego.


Myślałem ze szybciej mi pójdzie z montażem ale jakos tak po dupie nie mam czasu sie podrapać a tym bardziej położyć pod auto. Pompa już zamontowana, zostaje wpięcie się do baku i pociągnięcie instalacji która tez już jest gotowa, razem z przekaźnikami. Myśle ze do wiosny skończę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 4 tygodnie później...
Mam pytanie z innej beczki. Sterowanie webasto mam z telefonu przez bluetooth czy jesli zamontuje zegar 1530 lub 1533 to on musi miec zaprogramowane czasy uruchamiania czy moze miec puste a uruchamial bym sobie recznie?Nie chce miec uruchamiania automatycznego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czas pracy jest zaprogramowany w zegarze, po uruchomieniu działa 30 lub 45 min w zależności od modelu (z reguły idzie poznać po kolorze podświetlenia w 1530 zielony 30 min, czerwony 45 min. Nie wiem jak to się ma do 1533). Godziny załączenia nie musisz ustawiać, naciskasz guzik z płomykiem i piec startuje, grzeje przez okres czasu jaki ma zaprogramowany, oczywiście piec sam się wyłączy po osiągnięciu temp 70-75°, jak chcesz wyłączyć wcześniej naciskasz ponownie płomyk.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W instrukcji podlaczenia masz ze pod pin 2 wtyczki x608. Najlepiej to bedzie wziasc miernik i sprawdzić gdzie dostaje zasilanie. Bede z tym dzialal w przyszlym tyg

I jak, przerobiłes temat? Odpala się klimatronik po podaniu napięcia na pin 2 wtyczki x608? Ja jeszcze nie miałem czasu tego sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.