Skocz do zawartości

Olej - interwały - skutki?


Boguslaw1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.


Temat ogólnie znany, ale chciałem tu głównie zasięgnąć opinii tych którzy przekonali się z własnego doświadczenia i żeby tylko oni się wypowiadali.


Chodzi o interwały pomiędzy wymianą olejów w silniku. Jak wiadomo BMW zaleca co 30 tys. Sam szukam BMW z silnikiem N47, jednak ciężko jest znaleźć coś na naszym rynku dlatego głównie wchodzą w grę auta od zachodnich sąsiadów, a tam z tego co widzę, niezależnie co jaki czas, ale zawsze po 30 tys. następowała wymiana, a czasami nawet i 35-40 tys. co daje ok 1,5-2 lat.


Jak takie interwały się mają do kondycji silnika i czego się można później spodziewać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dużo zależy od oleju. Niektóre oleje już po 5-8 tysiącach tracą właściwości smarne, więc 30 tysięcy dla nich to jakaś abstrakcja. Dobry olej na bazach PAO z bogatym pakietem uszlachetniaczy 20 tysięcy wytrzyma, ale i tak w mojej ocenie 30 tysiecy to za dużo, nawet dla dobrego oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A ja mam pytanie odnośnie wymiany oleju silnikowego lecz nie po przejechanych kilometrach lecz po czasie.

Jeżeli rocznie robię 7-8 tysięcy km to czy mogę sobie pozwolić na wymianę oleju na przykład po półtora roku czasu (będzie wtedy przejechane powiedzmy 10000 km). Olej oczywiście dobry - oryginał BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli samochód jest trzymany w ogrzewanym garażu to myślę że spokojnie możesz wymieniać co 1,5 roku ale jeśli pod chmurką to osobiście zdecydował bym się na co roczne wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli samochód jest trzymany w ogrzewanym garażu to myślę że spokojnie możesz wymieniać co 1,5 roku ale jeśli pod chmurką to osobiście zdecydował bym się na co roczne wymiany.

O, ciekawa informacja. A z czym jest to związane?

...

A co do starzenia się oleju to w pełni syntetyczny powinien zachowywać bardzo długo swoje właściwości.

Edytowane przez kriu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Głównie chodzi o wilgoć w powietrzu która skrapla się na wewnętrznych ściankach silnika, olej ma odpowiednie dodatki (emulgatory) które radzą sobie z tym zjawiskiem ale wiadomo że im olej starszy i przepracowany tym te właściwości maleją. Oleje w pełni syntetyczne wolniej tracą swoje właściwości ale nie oznacza że wytrzymają bardzo długo, poza tym ori olej BMW nie jest na bazie syntetycznej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
0wX zazwyczaj mają lepsze bazy niż 5wX a dwa to oleje dla bmw robi shell, w swoich produktach stosują bazy GTL które są bardzo dobre ale nie wiadomo czy takie same bazy użyli w produkcji olejów dla BMW, niestety w dokumentacji nie ma informacji na ten temat, nawet analizy laboratoryjne nie zawsze pokażą prawdę o użytych bazach olejowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Shell stosuje GTL oraz bazy HC a także z tego co wiem prawdopodobnie w ograniczonym stopniu sięgają po bazy PAO-syntetyczne. GTL to bardzo dobre bazy i w normalnym użytkowaniu sa zupełnie wystarczające tak samo zresztą jak dobre bazy HC. Jednak lepsze jest wrogiem dobrego a jednak oleje na bazach PAO czy PAO-estrowych sa po prostu pod wieloma względami lepsze choć zwykle też zauważalnie droższe dlatego, żę sam koszt oleju bazowego PAO jest dużo wyższy od baz HC (czy GTL) i nie mówimy tu o kilku czy kilkunastu procentach tylko czasem nawet kilkuset. Niektóre normy w praktyce wymuszają stosowanie lepszych baz i użycia większej ilości PAO. Ale jak nie trzeba to do standardowych eko-olejów producenci zazwyczaj nie pakują drogiego PAO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Shell stosuje GTL oraz bazy HC a także z tego co wiem prawdopodobnie w ograniczonym stopniu sięgają po bazy PAO-syntetyczne. GTL to bardzo dobre bazy i w normalnym użytkowaniu sa zupełnie wystarczające tak samo zresztą jak dobre bazy HC. Jednak lepsze jest wrogiem dobrego a jednak oleje na bazach PAO czy PAO-estrowych sa po prostu pod wieloma względami lepsze choć zwykle też zauważalnie droższe dlatego, żę sam koszt oleju bazowego PAO jest dużo wyższy od baz HC (czy GTL) i nie mówimy tu o kilku czy kilkunastu procentach tylko czasem nawet kilkuset. Niektóre normy w praktyce wymuszają stosowanie lepszych baz i użycia większej ilości PAO. Ale jak nie trzeba to do standardowych eko-olejów producenci zazwyczaj nie pakują drogiego PAO.

 

Zgadzam się w pełnej rozciągłości. A oleje PAO faktycznie są dużo lepsze i nie mówię tutaj tylko na podstawie parametrów (to swoją drogą), ale miałem kiedyś okazje robić test olejów (tych na HC i na PAO) w bardzo wymagających warunkach (jazda po torze) i powiem szczerze, że tam oleje HC mocno odstawało a olej bardzo szybko się przepalał i silnik zaczynał się gotować (HC szybko traciły właściwości). Więc w mojej opinii skoro nie radzą sobie na torze, to i w warunkach miejskich przy mocnym ciśnięciu silnika PAO spisze się znacznie lepiej niż HC.


No chyba, że ktoś ma Matiza 0.7 to nie oszukujmy się, ale tam HC jest wystarczające i nie ma co przepłacać. Ale z kolei jak ktoś ma większy silnik i jeździ dynamiczniej to PAO jest wręcz wskazane.


Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.