Skocz do zawartości

e60 523i, silnik wariuje na wolnych obrotach i swiszczy.


Kriscom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam nastepujacy problem z moja bmw 523i, e60, 2007 po lifcie , 190 km.a wiec w pewnym momecie silnik zaczal zle chodzic na wolnych obrotach czyli na postoju obroty silnika skacza z 500 na 800 a czasami gasnie. Oprocz tego tez na wolnych obrotach swiszczy glosno albo nazwe to swierszczy. Natomiast w trakcie jazdy nie ma takiego kopa jak mial przedtem. No i cala buda lata na postoju jak bym jakims zlomem jechal. Dalem auto do mechanika spec od bmw i sie zaczelo. Najpierw wymienil mi miernik przeplywu powietrza za 320 € to nie pomoglo wiec interfejs odczytywal zle wartosci z NOX sondy wiec wymienil ta sonde ktora kosztowala 520 € w BMW i nic nie pomoglo. Przy okazji powiedzial mi ze simering ma wyciek pomiedzy skrzynia a silnikiem. Co sie dzisiaj dowiedzialem ze przez to ze ten simering jest nie szczelny to zasysa powietrze lewe do silnika i dlatego tak piszczy i swierczy . Zeby mi to udowodnic odkrecil korek od wlewu oleju i auto przestalo piszczec ale i tak nie rowno chodzi. naprawa bedzie kosztowala okolo 400 € jak nie wiecej.Wiec teraz czekam na efekty ktorymi z wami sie podziele. Pisze na tym forum zeby sie komus wygadac bo moja zona nie wie o co chodzi i nie chce slyszec ile to bedzie jeszcze kosztowac. Juz wojna ze na nia przez 5 lat tyle nie wydalem. :D . Pozrawiam Kriscom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrecil korek od wlewu oleju i auto przestalo piszczec ale i tak nie rowno chodzi.

 

bazując na tym powiedziałbym : zacznij od wymiany odmy.

U ciebie już powinna byc zintegrowana z pokrywą zaworów. O takie coś:

https://archiwum.allegro.pl/oferta/pokrywa-zaworu-odma-bmw-e60-e90-e92-e91-n52-n53-i7351072105.html

Simmeringu bym w to nie mieszał.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze poprzednik. Najprawdopodobniej membrana odmy jest pęknięta i należy ją wymienić. Objawy które opisałeś pasują właśnie do uszkodzonej odmy - świszczenie, zasysanie powietrza przy odkręceniu korka wlewu oleju, nierówna praca silnika. Miałem to samo i po wymianie wszystko wróciło do normy, także zacznij od tego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.