Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.


Mam następujący problem.

Zauważyłem że na zimnym silniku ciśnienie spalin ma wartości ujemne (na wolnych obrotach). Na rozgrzanym mocno dodatnie np 30-40.

Błędów w komputerze nie było. Wypalanie w mieście było bardzo częste nawet co 150 km. W trasie do 1000 km.

Uznałem że może być uszkodzony czujnik.

Kupiłem nowy czujnik Febi. Teraz nie ma różnic w ciśnieniu spalin na zimnym i ciepłym silniku. Ale przy czujniku Febi pojawia się błąd czunika 4D03.

W aplikacji Btool jest bardzo duży backPressureOffset ok 58.


Czy powinienem zrobić jakąś adaptację nowego czujnika (jeśli tak to jak ?) ?

Czy nowy czujnik jest uszkodzony ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnikow sie nie adaptuje. Masz dpf? Znaczy, fabrycznie masz na pewno ale czy nie jest usuniety?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnikow sie nie adaptuje.

Nie wiem czy w każdym, ale w niektórych silnikach na pewno jest adaptacja i jest wskazana. Niestety ISTA pozwala na to tylko przy występowaniu paru konkretnych błędów.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Próbowałem w ISTA, coś znaleźć. Ale przy tym błędzie jest tylko procedura dynamicznego sprawdzenia czujnika. Wykonałem ją - wyszło że jest sprawny.
Opublikowano

Dzięki.

A czy wartość backPressureOffset ok 58 jest normalna czy czujnik bardzo zawyża pomiar ciśnienia (na oryginalnym czujniku ta wartość jest o wiele niższa) ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.