Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, planuje wymienić olej w skrzyni automatycznej lecz nie wiem jaki kupić dokładnie oraz jaki filtr. Bylibyście w stanie pomóc mi jaki typ skrzyni (numer) dokładnie siedzi u mnie żebym mógł poszukać jakiś informacji na jej temat ?

BMW E39 2002R 170KM 125kn vin. WBADT21000GZ11291


Mam też problem z samą skrzynią, przy stałej prędkości +/- 60-70km/h i stałych obrotach skrzynia przerzuca biegi prawdopodobnie z 5 -> 4 ->5 I tak cały czas... Bardzo podobne objawy jak na tym filmiku

tylko u mnie nie rzuca tak bardzo obrotami skaczą po 500. Miał ktoś taki problem w tej skrzyni co siedzi u mnie? Na początek zdecydowałem się właśnie na zmianę oleju i filtra auto ma przejechane 260tyś


Z góry dziękuję.

Edytowane przez Wanted474
Opublikowano

Po numerze możemy powiedzieć, co powinno siedzieć - ZF 5HP19.

Najlepiej zejść pod auto i sprawdzić z tabliczki, bo różne rzeczy się mogły dziać w trakcie życia samochodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po numerze filtra w tym sklepie masz również zestawy:

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-24341423376.aspx?

Sam olej:

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-83229407807.aspx?

To o czym piszesz wskazuje na konwerter do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
To o czym piszesz wskazuje na konwerter do wymiany.

bardziej podejrzewalbym elektrozawory na plycie, lub dawno nie wymieniany filtr i olej.

Konwerter daje stale cisnienie, i gdyby byl walniety, to takie cyrki dzialayby sie na wszystkich biegach.

Opublikowano
Użytkowałem kilka BMW ze skrzyniami ZF 5HP19 i mogę Tobie uczciwie polecić olej Motul Multi ATF. Raz nabrałem się na polecanego Ravenol-a i to była porażka! Zmieniam w swojej skrzyni olej co 60kkm I przy przebiegu 360kkm przekładnia pracuje aksamitnie, jak nowa. Oczywiście uszczelka miski tylko z ASO, papierowa bo wszystkie inne zamienniki z gumy itp. puszczają olej po kilku tysiącach kilometrów.
Opublikowano
wymienić olej w skrzyni automatycznej lecz nie wiem jaki kupić dokładnie .

i raczej nikt Ci tu nie powie jaki olej masz w skrzyni.

Albo zolty, albo czerwony.

Odkrec korek od dolu i zobacz co wyleci (upusc tylko krople na bialy papier) - jesli czarny olej, to w skrzyni jest olej zolty. (olej zolty, czernieje podczas uzytkowania, czerwony zachowuje swoj kolor, chyba ze tarczki sa spalone to zmienia sie barwa na brunatna lub czarna i olej okrutnie smierdzi)

Jesli poleci kolor zblizony do czerwonego- to masz olej czerwony i dopiero po stwierdzeniu jaki masz kolor oleju, kupujesz odpowiedni olej.

Nie zaleca sie mieszania olejow o roznych kolorach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.