Skocz do zawartości

325Ci, pije olej, zmiana oleju na gęstszy


kristof.r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem forum i jest to mój pierwszy post, dlatego w razie w prosił bym o wyrozumiałość. :)


Od maja jestem posiadaczem E46 325Ci, motor o oznaczeniu M54B25. Przychodzę tutaj, bo auto rąbie mi dużo oleju. Pije mi jakieś pół litra oleju na 1000 km. Aktualnie jeżdzę na oleju MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W30 C2/C3. Stąd moje pytanie, czy jeśli zmienił bym olej na gęstszy to czy zużycie oleju by się trochę zmniejszyło ? Odmy jeszcze w aucie nie wymieniłem, ale planuje to zrobić w ciągu najbliższego miesiąca, bo trochę się naczytałem, że może to być jedna z przyczyn picia oleju. O wadzie fabrycznej pierścieni też już czytałem, ale nie uśmiecha mi się robić remontu silnika. Dacie mi jakieś porady i może polecicie na jaki olej się przesiąść ? Forum przeszukiwałem, ale jednoznacznej odpowiedzi do mojego pytania nie znalazłem. Z góry Wam dziękuję za pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju na gęstszy na pewno nie posłuży silnikowi, więc trzymaj się tego co producent zalecał, ew. możesz się pokusić o zmianę na 5W40. Generalnie jest podwieszony temat o olejach, ile ludzi tyle opinii, ja śmigam na valvo synpower 5W40. Jeżeli chodzi o spalanie oleju, to z fusów ciężko wróżyć, aczkolwiek nie pocieszę cię - wątpię by po zmiane odmy spalanie spadło znacząco.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, jest ok do tego silnika ale pobór oleju nie zmieni się w mocno zauważalny sposób. Zdecydowanie przyczyną są pierścienie, będzie się to pogłębiać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przy silniku N42B20 piła strasznie dużo oleju, podobnie jak Tobie. Znajomy polecił mi olej Shell HX7 10W40 i bardzo mocno spadło zużycie oleju (rzekłbym nawet że dawałem radę przejechać 2x więcej bez dolewki) a do tego jest to całkiem niedrogi olej.

Silnik pracował bardzo dobrze, nie czułem żeby coś mu dolegało a do tego zauważyłem że jak stałem w korkach mniej kopcił na niebiesko.

83ba45602a45.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W n42 w 99% przyczyną są uszczelniacze zaworowe, więc bez sensu jest lać niewłaściwy olej, na pewno będzie to miało odbicie w przyszłości.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przy silniku N42B20 piła strasznie dużo oleju, podobnie jak Tobie. Znajomy polecił mi olej Shell HX7 10W40 i bardzo mocno spadło zużycie oleju (rzekłbym nawet że dawałem radę przejechać 2x więcej bez dolewki) a do tego jest to całkiem niedrogi olej.

Silnik pracował bardzo dobrze, nie czułem żeby coś mu dolegało a do tego zauważyłem że jak stałem w korkach mniej kopcił na niebiesko.

Ja u siebie zmieniłem uszczelniacze i nie kopci, nie bierze oleju...;) za ok 8 tys km powiem ile spalił od wymiany ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.