Skocz do zawartości

G30 podłączenie rejestratora / Skrzynka z bezpiecznikami


makaronek

Rekomendowane odpowiedzi

czołem!


To mój pierwszy post i dzień z BMW (wcześniej Alfa Romeo ;) - nie chciałem zaczynać od tworzenia tematu, ale przewertowałem już kawałek internetu i nie znalazłem nic sensownego - muszę podłączyć rejestrator (DOD) do G30.

Najlepszym miejscem byłaby skrzynka z bezpiecznikami (mam ten adapter który pozwala wpiąć się prosto w bezpiecznik), ale ciągnąć kabli przez całe auto jakoś mi się nie marzy (do bagażnika).

Pytania


1. gdzie jest front fuse box

2. czy ktoś może podzielić się jakimś linkiem dla idioty jak się do niego dostać

3. czy jest jakiś bezpiecznik, który podaje napięcie "zawsze" - kamera ma tryb parkingowy (adapter ma też zabezpieczenie przed rozładowaniem aku) - więc by się przydało na stałe

4. czy możecie podesłać schemat tej skrzynki (na wypadek gdyby nie było tam karteczki)

5. czy macie patent jakiś na podpięcie kamery na tył? nie mam gniazdka zapalniczki w bagażniku :( może też jakiś bezpiecznik?



Tak porównując oba auta (AR Giulia vs 520xd), moja bardzo subiektywna opinia. Wiem, że porównuję dwa różne segmenty, ale pewne rzeczy są inter-segmentowe. Alfa nie ma nic w tym co BMW5 :)


Lepsze ma alfa:

Właściwości jezdne - Q4>xd - lepiej ją czuję w zakrętach, BMW chyba trochę bardziej płuży - ale auto też większe i słaby silnik

Lakier grubszy - miernikiem na g30 znalazło 38-60u... W alfie ok 100 więcej na każdej powierzchni.

Może ten element wyboru "sercem" - bardzo aktywna społecznośc

i to chyba na tyle... ;))


Dyskusyjne:

ZF8 - w Alfie sensowniej dobiera biegi i szybciej reaguje, w BMW fajniej zrzuca przy hamowaniu. Oprogramowanie inne, ale nie umiem wskazać lepszego



Autem jestem oczarowany - fotele komfortowe są boskie (choć pewnie spędzę jeszcze z 10 godzin żeby je dobrze ustawić, bo niestety to wymaga przejechania paru km), jak na 2 litrowego diesla 190KM przyspiesza zadziwiająco żwawo, brzmi lepiej nawet niż 280konna benzyna w Giulii (o to nietrudno bo tam jest dramat), inforozrywkę nawet wstyd porównywać, elementy pakietu 1st class dają poczucie wygody - dociąganie drzwi etc. Dostęp komfortowy działa bez zarzutu i już się przydał przy wkładaniu skrzynki z piwem ;) Bagażnik wielki, ludzie z tyłu zachwyceni, wnętrze piękne (choć niektóre plastiki na dole mogłyby być bardziej miękkie, ale coś musi odróżniać 7kę od 5ki w końcu ;). Adaptive ledy poezja. Porównywanie HK w alfie i bmw też mija się z celem, nie wiem jakie badziewie włożyli do tej alfy. To wszystko przy spalaniu 5.8. Zostanę już chyba przy BMW (choć nie jeździłem E-klasą w sumie, nie podoba mi się wnętrze, a dla Alfisty to bardzo ważne kryterium ;)) A6ka w porównaniu do BMW5 miałka, mało żywa, nieładny dźwięk, nie daje tego "feelingu"


Pozdrawiam wszystkich :) szerokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Istota kamerki jest taka, że po otrzymaniu napięcia zaczyna rejestrować non stop.

Po zaniku napięcia przestaje nagrywać.

Tryb parkingowy bierze napięcie z akumulatorka w kamerce.

Jak będzie nagrywać non stop to szybko zabraknie karty, albo będzie nowe nagranie nadpisane na starym, które mogło nas interesować.


Miałem długo podłączoną do gniazda zapalniczki nad nogami pasażera.

Jednak każde otwarcie drzwi pobudzało ją i miałem dużo nagrań ściany w garażu.


Teraz elektryk z bmw podłączył mi pod napięcie, które pojawia się po włączeniu silnika i zanika 5 sek. po jego zgaszeniu.

Auto to 6gt (G32).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! :)

Nie G30, ale chodzi samą zasadę podłączenia. :)


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=293032&p=2488494#p2488494


Też mi wcześniej "chodziła po głowie" skrzynka bezpiecznikowa. Tylko po co? Po to, by męczyć się z przeciąganiem kabli i mieć satysfakcję, że udało się podłączyć jak zaleca producent?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc!


jeśli chodzi o tryb parkingowy, mam dużą kartę i spokojnie starcza na 2 dni nagrywania ludzi zaglądających do samochodu i kręcących się ochroniarzy ;) Podłączyłem się pod bezpiecznik, który wygasza napięcie 5 min. po zgaszeniu auta, i tryb parkingowy niestety nie działa (kamera DOD ls 470 zdaje się) :( popracuję nad tym później - musi być stałe napięcie. Największy problem miałem o dziwo z podłączeniem uziemienia - na żadnym gwincie stykającym się z blachą nie ma nakrętki, którą bym mógł zacisnąć widełki od uziemienia :D


kurcze, nie wiedziałem o tej lampce... i w końcu dotarłem do skrzynki z bezpiecznikami (szukając gniazda zapalniczki nad nogami pasażera, którego u mnie nie ma ;) Kabel przeciągnięty słupkiem A - straty - trochę odkształciło się zbrojenie uszczelki (kurde, czym to jest poprzyklejane? nie da się tych uszczelek za cholere zdjac) i skrzywiony jeden zaczep w słupku A (ten blisko plakietki airbag). Jakoś tam działa - chciałem koniecznie pod bezpiecznik podłączyć, bo mam ten rozdzielnik fajny (też DOD), który pozwala podłączyć się pod dowolny bezpiecznik, przy okazji pozwala go dodatkowo zduplikować (bo to jednak bezpiecznik, a wolałbym, żeby kamera nie pełniła tej roli ;) i na koniec ma czujnik rozładowania aku, więc nie zdechnie od trybu parkingowego.


Szkoda, że poprzedni właściciel auta (miał je 5 miesięcy) nie pomyślał o pakiecie z dodatkowym gniazdkiem zapalniczki... :) bo na tyle też nie mam i znowu będzie wędrówka kabli do skrzynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjemność po mojej stronie! :)

Widzę że jesteś już "po", ale napiszę...


Jeśli się podłączysz pod jakąkolwiek kostkę, to na pewno wszystkie prądowe kabelki wiodą przez bezpieczniki, więc kamerka nie będzie robić za bezpiecznik.

Natomiast co do prowadzenia kabla do tyłu, to przecież idzie wcisnąć go pod podsufitkę. Bez demontażu jej.

Ja mam w sumie wszystko pod podsufitką. Kabelki z kamerki dostały wszystko co trzeba z kostek z lampki oświetlenia kabiny.

Brałem też pod uwagę puszczenia kabli pod wykładziną przy progach, ale przeraziło mnie to. :cry:

Uszczelki fakt, są czymś przyklejane, ale w moim są dość solidne i nie odkształcają się. Grubszego kabla jednak nie przykryją. Trzeba iść głębiej pod tapicerkę, a to już więcej fatygi.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak "prądowo" powiedzmy, to mam dwie lewe ręce - mogłabyś (mógłbyś?:) opisać albo podzielić się jakimś linkiem, co trzeba zrobić żeby rozmontować kabel i do czego go polutować/przytwierdzić w lampce z tyłu żeby podawało napięcie?

Tylną kamerę mam bez parkingowego, więc może być czynna tylko razem z zapłonem


i jeszcze pozostaje pytanie, który z bezpieczników w skrzynce z przodu podaje napięcie non stop? pewnie jakiś odpowiedzialny np za alarm czy czujnik trybu komfortowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc, nie lubię elektryki, o elektronice nie wspominając. :wink:

Nie mogę odnaleźć tutoriala z montażu, ale wstawię tu kilka fotek. Powinny pomóc.


kable-cam.jpg


l.jpg


kolory-pod-aczenia-acc.jpg


W kostkach szukałem multimetrem kabli z prądem stałym (zapłon wyłączony).

Po odnalezieniu, dołączyłem do niego żółty kabelek B+.

Następnie włączyłem zapłon i znów multimetr w rękę. Jak już znalazłem w jednym z kabelków prąd, wyłączyłem zapłon, by upewnić się, że wraz z tą czynnością znika napięcie.

Wtedy dołączyłem do niego czerwony od kamerki.

Nie sugeruj się kolorami kabli w "mojej" kostce (e87 120d) , bo u Ciebie kolory mogą być inne.

Uziemienie (masę) też w kostce znalazłem. I całe szczęście, bo nie znalazłem w pobliżu miejsca na karoserii, by czarny kabelek tak p&p przykręcić. Trzeba by dziurkę wiercić.


Ps. jeszcze raz podziękowania dla speed1211 ! :cool2:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

nie podziekowalem, za co bardzo przepraszam - mialem dosyć zwariowaną końcówkę roku, widzę że początek nowego też nie jest lepszy :DD

- jeszcze nie podłączyłem zgodnie z tą instrukcją, ale widziałem że się namęczyłeś (łaś) - bardzo dziękuję za pomoc (może komuś jeszcze się przyda)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo ładnie, że się odezwałeś! :D Co raz mniej takich osób.

Z podłączeniem kamerki jest trochę "zabawy", ale to tak jak w piosence - najtrudniejszy pierwszy krok.

Dodam jeden szczegół, ale jak dla mnie ważny... nie lutowałem kabelków, tylko na wcisk. (A kamerka do dziś działa bez zarzutu). Zrobiłem tak z dwóch powodów. Niewygodna pozycja do lutowania. W razie odsprzedaży samochodu, łatwiej zdemontować.



Ps. Ktoś kiedyś wytknął, że mam żeński nick, więc w stopce trzeba było się "usprawiedliwić". :wink:

Ale jak widać mało kto czyta. Nie Ty pierwszy. :wink:

Moja druga połowa miała pierwsza ode mnie beemkę, więc się zarejestrowała. Później, jak już kupiliśmy drugą e34, zdecydowałem że jedno konto wystarczy.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy podłaczyłem sie pod stałe zasilanie poprzez specjalny zestaw dod ktory zabezpiecza akumulator przed rozłdowaniem to po 2 dniach nieodpalania auta nie działal mi dostep komfortowy. Dochodze do auta, chwytam za klamke.a tu nic. Auto sie nie otwiera. Otworzyłem kluczykiem ale przy odpalaniu pojawił sie kominikat cos w stylu " uruchomienie silnika z zarzadzania energia". Zestaw dod odlacza napecie przy 11.5V, jak widac dostep komfortowy i inne systemy potrzebują wiekszego napiecia.

Wpiąłem sie w inny bezpiecznik ktory traci prad po kilku min od zamkniecia auta i jest juz ok, ale nie mam trybu parkingowego :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamerka BMW Advanced Car Eye ma już w sobie system, który wyłącza się poniżej 11.5 Volt.

Może te dwa systemy wykluczają się? Spróbuj podpiąć się jeszcze w inne miejsce.

:?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamerka BMW Advanced Car Eye ma już w sobie system, który wyłącza się poniżej 11.5 Volt.

Może te dwa systemy wykluczają się? Spróbuj podpiąć się jeszcze w inne miejsce.

:?

 


Ja podpinałem kamerke dod rc500s ktora w sobie nie ma tego systemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokladnie tego samego doda i ten dokladnie sam problem z klamkami (podlaczenie pod bezpiecznik F59 w schowku na rekawiczki)

wydaje mi sie, ze po prostu 11.8 przy którym odcina to za mało, żeby auto trzymało odpalone systemy ciągłe (np ten czekający aż włożysz dłoń w klamkę)

ja teraz byłem za granica i mimo braku mrozu i garazowanym aucie po 2 tygodniach kamera mi zjadła akumulator (mimo tego doda). Nie obeszło się bez prostownika, a i ten miał problem żeby wyjść poza 11v (jak nie wyjdzie w 4 minuty wyrzuca error)


co więcej miałem tak podpiętą kamerę (dod ls570w) i po jakimś czasie zaczęła mi mocno szwankować - nie wychodzi z parkingowego, resetuje się. Czasem wisi w parkingowym a jak włącze auto to się wyłącza. Teraz podpiąłem MiVue z linku Zachara (795) ale jeszcze nie potestowałem. Albo ten pająk dod jest jakiś kiepski, albo po prostu ten bezpiecznik się nie nadaje - jakieś niestabilne napięcie jakby ciochrało te kamery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mam dokladnie tego samego doda i ten dokladnie sam problem z klamkami (podlaczenie pod bezpiecznik F59 w schowku na rekawiczki)

wydaje mi sie, ze po prostu 11.8 przy którym odcina to za mało, żeby auto trzymało odpalone systemy ciągłe (np ten czekający aż włożysz dłoń w klamkę)

ja teraz byłem za granica i mimo braku mrozu i garazowanym aucie po 2 tygodniach kamera mi zjadła akumulator (mimo tego doda). Nie obeszło się bez prostownika, a i ten miał problem żeby wyjść poza 11v (jak nie wyjdzie w 4 minuty wyrzuca error)


co więcej miałem tak podpiętą kamerę (dod ls570w) i po jakimś czasie zaczęła mi mocno szwankować - nie wychodzi z parkingowego, resetuje się. Czasem wisi w parkingowym a jak włącze auto to się wyłącza. Teraz podpiąłem MiVue z linku Zachara (795) ale jeszcze nie potestowałem. Albo ten pająk dod jest jakiś kiepski, albo po prostu ten bezpiecznik się nie nadaje - jakieś niestabilne napięcie jakby ciochrało te kamery.

 


Kolego,czy ty dalej chcesz mieć opcje stałego zasilania napięcia kamerki z przodu...????

Kamerka z tyłu może wyłączyć się po upływie kilku minut....???

Szukam w schematach elekycznych przewodów , tak abyś np. podpiął się w miejscu przedniego oświetlenia kabiny.


Myślę ,że każde urządzenie podpięte na stałe , pracujące stale prędzej czy później rozładuje akumulator .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.