Skocz do zawartości

e92 N47 Problemy


Pietrzu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdcznie

z racji, ze jest to moj pierwszy post na tym forum prosze o wyrozumialosc. Z mechanika mam raczej do czynienia hobbistycznie.


Od razu powiem, ze przeczytalem wszystkie tematy dotyczace podobnego, badz takiego samego problemu jak moj. Bardzo prosze o pomoc dobra dusze.


Kupilem dla zony N47 e92. Wiem jakie ma problemy ten silnik. Po kupnie nastapily problemy podczas rozruchu, w momencie gdy auto postalo jakis czas. Otoz przez 5-8 sekund autem bardzo trzaslo. Pierwsza diagnoza - wtryski trzeba sprawdzic.

Korekcje byly nastepujace : 0.6 / 0.8 /-1.4 / 0.3

Mechanik podpial jakies takie przewody do wtryskow - numer 3 lal cztery razy wiecej niz pozostale (reszta po tyle samo). Mowie dobra, bierzemy nowy wtrysk. Po wymianie na NOWY wtrysk i zakodowaniu go w ECU problem nadal wystepowal.

Z racji tego, ze i tak lancuch mial byc zaraz wymieniany zajechalem do innego mechanika, ktory potwierdzil, ze problem z tym telepaniem auta moze byc spowodowany przez lancuch. Okazalo sie, ze mozna bylo go zdjac bez luzowania a pompa wtryskowa (chyba) byla przesunieta o cztery zabki.


I teraz najwazniejsze. Poprzedni wlasciciel zapewnial mnie ze usunal DPF i robil lekka mape. Oczywiscie u Stasia w garazu. Okazalo sie, ze DPF jest na miejscu u mnie w aucie. Zostal wyczyszczony, lancuch zmieniony, sprzeglo i dwumasa sprawdzone. Teraz po odpaleniu nadal trzesie ale mniej odczuwalne jest to i wydaje mi sie ze krocej. Aha, nie ma bledow swiec ani sterownika, wszystko dziala.


Podpialem kompa po wymianie wtrysku - nadal na trzecim cylindrze, w ktorym jest nowy wtrysk korekcja -1.2


Teraz moje pytania :


1) czy musze wyjac inne wtryski i dac na przelewy? Moze byc tak, ze inny wtrysk tez leje i na tym tescie po podlaczeniu tych rurek nie bylo tego widac?

2) czy resetowac ECU do fabrycznej mapy i przywrocic DPF? W ogole, mozliwe jest zeby skasowac sam DPF z kompa ale nie wycinac go fizycznie? Jest jakis czujnik temp chyba na wydechu ktory pokazuje zawsze -50 stopni

3) jakie inne pomysly Wam przychodza?


Oczywiscie bede temat aktualizowac, zeby ludzie mogli czerpac z moich doswiadczen.


Wymyslilem ze w poniedzialek pojade na reset ECU i zostawie na noc w warsztacie auto. Jak nadal bedzie to samo, to moze te wtryski na przelew dam. Ten czujnik co temperatury co pokazuje -50 moze byc problemem w ogole?


Dzieki wielkie dla kazdego kto przeczytal ten esej i dla kazdego kto bedzie chcial pomoc.


Michael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W ogole ogladales ten samochod przed zakupem? Czy mial ladny kolor? Korekty wtryskow sa ok. Sprawdzilbym kompresje silnika. Problem moze byc znacznie powazniejszy. Ile km ma ta rakieta.

Kolejny etap to flash sterownika silnika zeby uporzadkowac dzialanie szkodnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie mam pojecia co moze powodowac zle zrobiona mapa. Pewnie mnostwo nieprzewidzianych efektow. Sugeruje przeflashowac (u kogos kto dobrze wie jak) sterownik do stanu fabrycznego. Wtedy latwiej szukac przyczyn. Byc może wcale nie trzeba bedzie wiecej szukac. A jesli robic mape to w renomowanej firmie. Szkoda fajnego auta. Poprawnie exploatowany dpf wytrzrmuje 250 tys. Masz pewnosc co do przebiegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Według mnie też skoro wtryskiwacze rozrząd itp. zostały ogarnięte, to warto przywrócić wsad sterownika lub przynajmniej pokasować wszystkie adaptacje. Skoro pompa była przestawiona to DDE nałapało korekcje nierównej pracy i może mieć dziwne adaptacje kąta wtrysku, wtryskiwaczy i czujnika położenia wału/wałka.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpisane obydwa wtryski (3 i 4).

korekcje po odpaleniu po postoju sa nastepujace :


69081051_334412273964834_6825478919186022400_n.png?_nc_cat=105&_nc_oc=AQmcqll07GjHzqcFYkWM0uSu7Zzfs_U79y6h5re5TKo0pTLD5WabPFR_LIljqVZFp-w&_nc_ht=scontent-dub4-1.xx&oh=c5b4d385ac88329ccaf603a40a9816dc&oe=5DD71E68


trzeci i czwarty wtrysk wymieniony


czwarty mam odeslac ale sie zastanawiam czy nie podmienic jeszcze z dwojka albo jedynka? A moze byc to wina sychronizacji walka rozrzadu?


Po rozgrzaniu silnika korekcje byly takie :


1 0.5

2 1.3

3 -1.7

4 0.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odnośnie błędu: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=164&t=292521


Jeżeli chodzi o nierówną pracę to korekcje wtrysków mogą być jej skutkiem a nie przyczyną. Pokasowane są adaptacje wałków? Zrobione powtórnie adaptacje zgodnie z procedurą BMW?

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.