Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj zauważyłem, że mam niskie napięcie ładowania (w ukrytym menu poz.9). Przy włączonym silniku mam 12.8V. Podczas jazdy zauważyłem że co jakiś czas wskakuje na chwile na 14.7V i znowu spada do 12.8V - 13.0V.

Podpiąłem kompa i odczytałem błąd 9CC5 ale udało się skasować i nie pojawia się z powrotem.

Na forum znalałem informacje o za dużym napięciu, ale nie znalazłem informacji o za niskim napięciu.

Od czego mogę zacząć?

9CC5jpg_qsewssh.jpg

Opublikowano

Znalazłem informację, że jest to prawdopodobnie regulator napięcia w którym należy wymienić szczotki.

Tylko w jaki sposób dostać się do tego regulatora ?

Poniżej przesyłam zdjęcie z silnika. Czy mam zdemontować pompę wspomagania ? czy wystarczy wyciągnąć ten wspornik za pompą wspomagania (przy filtrze oleju) ?

201907271_qsewase.jpg


Jest również temat na forum o wymianie tych szczotek, ale chciałbym się upewnić czy w E61 LCI mam wyciągnąć regulator od góry czy dołu.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=209760

Opublikowano
Mi elektryk wymienił w 15 min, u mnie dostęp jest od góry, nie mam ddrive, u Ciebie może pompa przeszkadzać, możesz spróbować odkręcić wspornik, nie zapomnij odpiąć klemy :D
852c2d3fdc685c61m.png
Opublikowano
Nie szczotki a cały regulator. Wymiana jak na pierwszy raz trwa 40min do godziny. Ja wymieniałem tydzień temu i mam dd :D Trochę się nagimnastykowałem ale poszło.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Opublikowano

Dzieki za odpowiedz. Mam jeszcze kilka pytań:

Czemu aż cały regulator ? To jest sama obudowa i zużywajacy się element czyli szczotki.

A ktorędy się do niego dostałeś ?

Gdzie kupiłeś regulator ?

Opublikowano

Regulator napięcia znajduje się w tylnej części alternatora i lepiej wymienić regulator niż próbować wymiany szczotek. Mój rozpadł mi się w dłoni jak tylko próbowałem zobaczyć jak zamocowane są szczotki. Odłącz aku, nasadka 13 na przedłużce, odkręcasz nakrętkę trzymającą przewód od sterownika świec oraz + (oba pod jedną nakrętką). Po odkręceniu nakrętki musisz poszarpać się z plastikową obudową (trzyma się na gwincie szpilek alternatora na wcisk). Po zdjęciu obudowy ukaże Ci się regulator. Odkręcasz 2 nakrętki na dole regulatora, które są obok siebie (klucz nasadowy 7) i jedną szpilkę u góry przy gnieździe wtyczki. Wyjmujesz, przeczyszczasz komutator i w odwrotnej kolejności montujesz. Najlepiej odchyl sobie wąż układu chłodzenie (górny) w kierunki kolektora ssącego - łatwiej będzie Ci zobaczyć nakrętki dolne. Jak będziesz miał pytania - pisz priv, ew podaj nr tel to może coś jeszcze podpowiem.

Pozdrowionka!

Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.