Skocz do zawartości

Wymiana tarcze/klocki tył/przód


ledakar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

może ktoś pomoże mi zrozumieć o co chodzi w komunikacie zużyte klocki- zgłoś się do salonu BMW. Nie byłoby nic w tym dziwnego gdybym ich nie wymienił ale wymieniłem klocki jak i tarcze na nowe oryginały. Komunikat pojawił się po aktualizowaniu wymiany w komputerze. Oprócz komunikatu pojawiła się informacja -15000 km.

Z góry dziękuję za jakiekolwiek przypuszczenia, sugestie.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 195
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Też o tym pomyślałem. Nie, nie wymieniłem bo sugerując się tym co mechanik powiedział stary się nadawał. Widać nie do końca :mad2:

Dzięki wielkie. Biegnę po nowy czujnik.

Pozdrawiam

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po głębokiej analizie i wielu konsultacjach sprawę kończę w ASO z częściami oryginalnymi od nich. Rozważałem jeszcze kupno części oryginalnych na własną rękę i wykonanie pracy poza ASO, ale różnica w koszcie była zbyt mała.

Z tzw. lessons learned, polecam zmasowany atak na kilka ASO w okolicy i zdecydowane negocjacje z każdym, proces męczący, ale po czasie może być skuteczny, tym bardziej gdy, tak jak w moim przypadku nie ma się znajomości w żadnym z nich ( z łezką w oku wspominam czasy gdy serwisowałem Volvo w ASO u kolegi :cry2: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zamiennikach tez robiłeś w ASO ?

 

W Łodzi poza ASO są 3 firmy specjalizujące się tylko w BMW z dobrą opinią, więc jest w czym wybierać. Wybrałem tą, która jest mi po drodze i wystawia faktura VAT23%. Natomiast w ASO dostałem informacje, że nie ma problemu przyjść z własnymi częściami do nich, tylko tracę rabat na robociznę.

 

Ja mimo wszystko dostałem rabat 13% na robociznę przy wymianie dostarczonych własnych klocków, tarcz i czujnika. Podobnie poprzednio dostałem rabat na robociznę przy serwisie olejowym (z wszystkimi filtrami), wówczas również dostarczyłem własne materiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po głębokiej analizie i wielu konsultacjach sprawę kończę w ASO z częściami oryginalnymi od nich. Rozważałem jeszcze kupno części oryginalnych na własną rękę i wykonanie pracy poza ASO, ale różnica w koszcie była zbyt mała.

Z tzw. lessons learned, polecam zmasowany atak na kilka ASO w okolicy i zdecydowane negocjacje z każdym, proces męczący, ale po czasie może być skuteczny, tym bardziej gdy, tak jak w moim przypadku nie ma się znajomości w żadnym z nich ( z łezką w oku wspominam czasy gdy serwisowałem Volvo w ASO u kolegi :cry2: )

to pochwal się ile wyniosła Cię cała zabawa :)

Ja poza ASO wymieniałem tarcze (340mm), klocki, czujnik ( wszystko textar), filtr powietrza, kabiny + robocizna i wyniosło mnie z fakturą 2k, jak na razie jestem zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po głębokiej analizie i wielu konsultacjach sprawę kończę w ASO z częściami oryginalnymi od nich. Rozważałem jeszcze kupno części oryginalnych na własną rękę i wykonanie pracy poza ASO, ale różnica w koszcie była zbyt mała.

Z tzw. lessons learned, polecam zmasowany atak na kilka ASO w okolicy i zdecydowane negocjacje z każdym, proces męczący, ale po czasie może być skuteczny, tym bardziej gdy, tak jak w moim przypadku nie ma się znajomości w żadnym z nich ( z łezką w oku wspominam czasy gdy serwisowałem Volvo w ASO u kolegi :cry2: )

ASO Volvo skarbonka bez dna. Dbają o klienta 8-)

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie za robociznę zapłaciłem tyle, co zapłaciłbym w porządnym warsztacie poza ASO, a części dostałem taniej niż w jakimkolwiek sklepie internetowym z którym się kontaktowałem.

Trzeba jednak zaznaczyć, że rozpiętość ofert wśród ASO, które pytałem była naprawdę duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzięki za podpowiedź, czujnik miałem w zestawie. Po założeniu błąd więcej się nie pojawił.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam

 

musze wymienić tarcze przód. nadal fabryczne czyli 330mm.

nie oszukujmy się - kiepskie hamulce :(

 

chce założyć coś BARDZO dobrego ale we fabrycznym rozmiarze więc pytanie czy

 

ZIMMERMANN SPORT COAT Z

Nr katalogowy: 150.2901.52

 

Średnica zewnętrzna [mm] 330

grubość [mm] 24

Minimalna grubość [mm] 22,4

Wysokość [mm] 73

Wzór otworów/Ilość otworów 6/5

Informacje:

Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie

Typ tarczy hamulcowej perforowany

Przetwarzanie wysoko nawęglany

Powierzchnia pokryty dodatkową warstwą

 

 

i klocki oczywiście do tego też Zimmermana z tej serii sport.

 

 

czy taki zestaw będzie godny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tarcze Zimmermana o których piszesz są dość dobre nie mam powodów do narzekań dopiero 5 tys km ale swoje robią.

 

Klocki Zimmermana są dość trwałe, ale szybko się przegrzewają przy mocnym hamowaniu i po chwili już nie ma tej siły co powinna. Wg mnie to są klocki do bardzo spokojnej jazdy. Kiedyś ktoś doradził mi Textar gówno, a czesto się pisze ze są porównywalne jakościowo ... jasne.

 

Ja mam Hawk Performance HPS 5.0 bardzo dobre klocki, warte swojej ceny. Świetne hamowanie, ciepłe lub zimne. Choć po ostrej jeździe czuć zapach okładzin i temperatura jest bardzo duża. Do spokojnej jazdy mogą wytrzymać spokojnie ponad 40 tys km.

 

Dlatego w trosce o bezpieczeństwo kupiłbym na Twoim miejscu Hawki co mam albo EBC Yellow Stuff.

 

Klocki Zimmermana owszem ale ale tylko do spokojnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
do ostrzejszej jazdy spokojnie możesz wziąć Fremaxa. nie zagrzewają się i mocno hamuja, i z tego co znajomy mówił (audi a6) to bardzo żywotne. Ja jeżdżę na Fremaxach ale zbyt krótko żeby określić ich wytrzymałość lecz na pewno potwierdzam, że hamują "w miejscu" :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

samochód BMW f30 316i, przebieg 60 000, na gwarancji + pakiet serwisowy.

Z powodu kończących się klocków z tyłu odwiedziłem Bawarie w Katowicach i poprosiłem o ofertę na wymianę klocków i tarcz z przodu i tyłu. Wiedziałem, że nie będzie tanio ale muszę przyznać zaskoczyli mnie ceną :shock: Z racji tego że jest to moje pierwsze BMW nie orientuje się w cenach i nie wiem czy to dobra cena czy drożyzna. Z tego co czytałem ma forum to chyba miało być taniej :?

Jeżeli ta cena jest ok to jade i robie u nich. Jeżeli jest za droga to jakie mam opcje?

1. Lepsza oferta od innego dilera?

2. Wymiana w nieautoryzowanym serwisie. Co z gwarancją? Jeżeli ta opcja to może ktoś pewny ze Śląska :8)

 

Dziękuje za pomoc :mrgreen:

Poniżej skan oferty z pełnym kosztorysem.

 

8530e8d9f5498b06.jpg

 

93ab69d01290e375.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę ceny oryginalnych części na podstawie sklepu internetowego częścidobmw.pl można sobie wykalkulować:

 

tarcze przód bmw - 2x409,5 = 819 PLN vs. BAWARIA 1092 PLN

klocki przód bmw ...............631 PLN vs. BAWARIA 864 PLN

czujnik bmw......................107 pln vs. BAWARIA 124 PLN

 

razem części przód ............1557 PLN vs. BAWARIA 2080 (więcej 523 pln)

robocizna (poza BMW) .........300 PLN

 

razem przód ....................1857 PLN vs. Bawaria 2631 PLN

 

różnica..............................774 PLN

-------------------------------------------------------------------------------------

tarcze tył bmw - 2x368,54 ....737 PLN vs. BAWARIA 982 PLN

klocki tył bmw...................462 PLN vs .BAWIARIA 632 PLN

czujnik ...........................125 PLN vs. BAWIARIA 145 PLN

 

razem części tył ................1324 PLN vs. BAWARIA 1759 PLN (więcej 435 PLN)

robocizna (poza BMW)..........300 PLN

 

razem tył ........................1624 PLN vs. Bawaria 2401 PLN

 

różnica ..........................777 PLN

 

RAZEM RÓŻNICA PRZÓD + TYŁ 1551 PLN

 

koszta całkowity poza BMW na częściach oryginalnych 3481 PLN BRUTTO vs. BAWARIA 5032 PLN BRUTTO :duh:

 

różnica na częsciach orginalnych bmw kupionych w sklepie internetowym a BAWIARIA 958 PLN :mad2:

 

gdyby nie liczyć części oryginalnych to wyszłoby pewno jeszcze połowa z tego :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wkleje dla porównania mój ostatni serwis z cenami zaproponowanymi przez ASO we Wrocławiu (po 10% rabacie) i z cenami z czescidobmw.pl, gdzie wszystko zamówiłem. W tym arkuszu nie są tylko uwzględnione sprężyny stabilizujące zaciski hamulcowe (ASO o nich nawet nie pomyślało). Zamówiłem je w komplecie przód+tył, oryginalne części za 212 zł.

 

Wszystkie klocki i tarcze są z ATE, wydaję mi się, że sa lepsze niż te "oryginały BMW".

Polecam zamawiać części we własnym zakresie i dowozić do ASO bo oszczędności są ogromne. A dla wymiany klocki-tarcze to uważam, że to żadna filozofia mechaniczna to można zlecić jakiemuś ogarniętemu mechanikowi (który ma komputer do cofnięcia zacisków).

 

Różnica w samych cenach części to ponad 2100 zł -> za 30 minut klikania myszką. Pan z czescidobmw.pl pomaga w doborze wszystkiego.

 

7SwRV1H.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystkie klocki i tarcze są z ATE, wydaję mi się, że sa lepsze niż te "oryginały BMW".

 

Ostatnio oryginały z bmw zajechały mi felgi zimowe.

Potrzebna była profesjonalna chemia do umycia felg.

Z ATE nie ma tego problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.