Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jestem posiadaczem e61 3.0d automat 218km 2004 rok i od jakiegoś czasu mam problem z drganiami podczas przyspieszania. Mianowicie w zakresie prędkości 0-20 oraz 55/65km/h są wyraźnie odczuwalne wibracje pod samochodem (mniej więcej po środku) i są one zależne od ilości dodanego gazu. Z istotnie wymienionych rzeczy jest konwerter oryginał zf, przegub elastyczny wału, podpora wału, koła wyważanie oraz wymiana wszystkich pierścieni centrujacych na piaste. Teraz zastanawia mnie fakt czy mechanik, który wyciągał skrzynie i wymieniał sprzęgło wraz z przegubem elastycznym przykrecil w tym samym punkcie wal? Jeżeli nie czy mogą być to wibracje od nie wywazonego wału?
Opublikowano

Pewnie, że mogą być aczkolwiek co do drgań w M57N to temat rzeka. W swoich postach opisywałem to jak walczyłem z tym u siebie.

Tłumik drgań jeszcze sprawdź aczkolwiek po demontażu wału wiele osób daje wał do wyważenia. Ja tak u siebie robiłem.

Drgania od konwertera są raczej mało prawdopodobne.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Tłumik drgań sprawdzę, bo faktycznie go pominąłem,a jeżeli będzie wszystko w porządku to chyba rzeczywiście zostaje wyważenie wału :)
Opublikowano

Przypuszczam kolego że dzieje się to w zakresie obrotów około 1800 - 2200??

Teoretycznie można powiedzieć że drgania są od skrzyni ale...

Wrzuć na P, dodawaj delikatnie gazu do około 3000 obrotów i obserwuj czy też masz delikatne drgania.

Jeśli tak to winne mogą być wtryski i ich niepoprawna praca... Test przelewowy albo test korekty np inpa jak samochód stoi nie jest do końca dobrym testem. Korekty przy obciążeniach są ważne.

Opublikowano

Hm co do wibracji na postoju, to takowych nie ma. Przy dodawaniu gazu reaguje szybko i nic się nie dzieje. A przy jeździe właśnie podczas spokojnego przyspieszania drgań żadnych nie ma. Jeszcze zastanawiałem się nad adaptacja skrzyni, poniewaz wczoraj jak jechałem z górki przy prędkości 80km/h przy zdjetej nodze z gazu samochód sam zredukowal bieg najpierw na 3 a następnie na 2 i musiałem parę sekund tak przejechać zanim wszedł mi właściwy bieg. Będę wdzięczny za poradę i pomoc :)

PS. Dodam że przeplywke mam walnieta, którą w ciągu paru dni wymienie i zaadaptuje

Opublikowano
Dodam że przeplywke mam walnieta, którą w ciągu paru dni wymienie i zaadaptuje

 


No i masz swój powód.


Wymień przepływomierz a problemy znikną!


Miałem podobny przypadek kiedy skrzynia szarpała z 4 na 5 i z 2 na 1 przy redukcji.

Pojeździłem po tych "znafcach" i każdy jeden mówił:


- skrzynia do remontu

- skrzynia do adaptacji

- padł sterownik skrzyni

- skrzynia do wymiany


jeden baran to przy mnie nawet olej pił, tzn. brał na język, że jak gorzki to przepracowany a jak cierpki to znaczy, że jest OK.


Co się okazało.


Pojechałem do właściwych osób, podpięli wóz pod komp. i.... wyszła nieprawidłowa praca przepływomierza.

Wymieniłem przepływomierz za 500 PLN i nagle skrzynia przestała szarpać, auto zaczęło lepiej jechać, silnik tak jakby zaczął mruczeć.


Dlatego BMW nie jest samochodem dla każdego a na pewno nie nadaje się do dłubania przez kogoś kto ogarnia Ople, Skody, Fordy... bo BMW to zupełnie inny samochód.


Najpierw zanim zacznie się dłubanie w skrzyni czy silniku należy sprawdzić całą resztę dookoła niby nic nie znaczących części, które mają mega wpływ na to co wydaje się, że nie jest to możliwe.


Wymień przepływkę!

Opublikowano
Pocieszyl mnie kolega tym faktem. Jestem tylko ciekaw czy te irytujące drgania znikną, ale to zobaczę jak wymienię. Dzięki bardzo za pomoc!
Opublikowano
Pocieszyl mnie kolega tym faktem. Jestem tylko ciekaw czy te irytujące drgania znikną, ale to zobaczę jak wymienię. Dzięki bardzo za pomoc!

 

Nie obiecuję, że w Pana przypadku będzie tak samo.


:8)

Opublikowano
Podczas demontażu skrzyni nie trzeba rozdzielac wału napędowego, odkreca się go tylko od skrzyni i podpory wału. Wal rozlacza się tylko podczas wymiany podpory i wtedy trzeba sobie zaznaczyć żeby go dobrze złożyć, wtedy unikniemy kosztow związanych z niepotrzebnym wyważaniem :)
Opublikowano
wtedy unikniemy kosztow związanych z niepotrzebnym wyważaniem :)

 

yyyy.... a ile to kosztuje ?


Poza tym każda ingerencja w pracę systemu obrotowego wymaga wyważenia.

Opublikowano
wtedy unikniemy kosztow związanych z niepotrzebnym wyważaniem :)

 

yyyy.... a ile to kosztuje ?


Poza tym każda ingerencja w pracę systemu obrotowego wymaga wyważenia.

 

Zgadza się. Nie wiele to kosztuje a może mi rozwiązać problem. Przy wymianie podpory wal wlecial z powrotem na to samo miejsce w wieloklinie.

Opublikowano
Mam takie same objawy jak kolega,wszystko zaczeło sie jak wymieniany miałem rozrzad wał był ściągany i wymieniana podpora ,wał byl zaznaczony ale niestety mam te wibracje i powiem że już powoli rece opadają bo generalnie jeżeli wał był składany tak samo jak wyciągany to powinno być ok,łączniki sprawdzony jest ok jeżeli mógłbym sie do czegoś doczepić to krzyżak bardzo delikatny luz tam jednak jest ale nie sadze by to miało wine ponieważ prz zdemontowaniem wału wszystko było oki,jak myśicie czy samo wyważanie wału coś pomoże?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.