Skocz do zawartości

ZerdzianBMW5

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 530D 218km

Osiągnięcia ZerdzianBMW5

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Przypuszczam kolego że dzieje się to w zakresie obrotów około 1800 - 2200?? Teoretycznie można powiedzieć że drgania są od skrzyni ale... Wrzuć na P, dodawaj delikatnie gazu do około 3000 obrotów i obserwuj czy też masz delikatne drgania. Jeśli tak to winne mogą być wtryski i ich niepoprawna praca... Test przelewowy albo test korekty np inpa jak samochód stoi nie jest do końca dobrym testem. Korekty przy obciążeniach są ważne.
  2. No jeżdżę, ale ja praktycznie poza miastem. Ale mam 2 dodatkowe cyfrowe czujniki temperatury. Do Francji chyba bym nie ryzykował... A powiedz mi jak chodzi wentylator Tobie?? Jak masz taką temperaturę to zobacz czy wyjście z chłodnicy wąż masz zimny czy ciepły?? Zobacz na wyłączonej (OFF) klimatyzacji. Dodatkowa pompka wody jest tylko do ciepłego ogrzewania. Jak masz temperaturę nawiewu skręconą na zimno to nagrzewnica jest zimna.
  3. Kolego jeśli chodzi o artykuł z Google to on dotyczy modelu F10 i tam jest normalna temperatura około 100-102 stopnie. To normalne w czasie normalnej jazdy. My mamy problem w modelu E60/E61 a tutaj serwis mówi o temperaturze 90 stopni. Jeśli nawet ta temperatura czyli 98-102 stopnie jest prawidłowa to dlaczego chłodnica jest zimna?? Osobiście mierzyłem temperaturę w innych punktach i jest inna. Mam dodatkowo 2 niezależne czujniki temperatury i w skrócie: ukryte menu temperatura 102 stopnie temperatura płynu na króccu co wychodzi z bloku 88-90 temperatura na wyjściu chłodnicy 20-30 stopni w zależności od temperatury zewnętrznej mając temperaturę 102 chodzi już wentylator, załączył się przy 98 gdzie temperatura płynu była 84-86 stopni czyli zamknięty termostat. co dalej idzie pęd zimnego powietrza (chłodnica jest zimna) powoduje ostudzenie przodu silnika a tam jest termostat i w rezultacie jest za niska temperatura aby się otworzył. Jeśli zrobię test, odłączę kostkę wentylatora to temperatura ukryte menu 102-105 stopni, temperatura na króćcu 90-92, temperatura na wyjściu chłodnicy 50+ czyli rośnie i działa prawidłowo termostat ale jak podłącze wentylator to schłodzi wszystko i znów jest dup...a. Termostaty markowe do bmw diesla seria e otwierają się przy 87-89 stopni. Powinny otwierać się przy 88 stopniach czyli OK. Sprawdzone w garnku z czujnikami.
  4. Kolego, ja mam podobnie. Przeczytaj moje posty w wątku https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=357184
  5. W seriach E60 jest jeden czujnik. Oczywiście że temperatura w zbiorniczku będzie niższa o kilka stopni niż w głowicy. Mierzona była przy głowicy.
  6. Podmieniany był komputer dwukrotnie. Od e60 i od e46. Bez zmian.
  7. Mówimy w wariancie klima wyłączona. Wszystkie piny wyczyszczone przy sterowniku, nie ma żadnej śniedzi. Wiązka (kabel) od czujnika do sterownika nowa. Sterownik ma dodatkową masę do karoserii. Dyzio, piszesz o klimie i o skrzyni, stop. Nie tędy droga. To nie to. Dzisiejsza jazda poza miastem temperatura w ukrytym menu 101 stopni, temperatura rzeczywista 88 stopni. Sterownik mając informację o temperaturze 101 stopni dał sygnał i od 98 stopni załączył się wentylator (2 bieg), jednak termostat jest zamknięty bo nie zdąży się otworzyć bo wentylator wieje zimnym powietrzem przez co schładza przód silnika i termostat jest zamknięty. I wtedy zaczyna temperatura rzeczywista rosnąć bo chodzi cały czas na małym obiegu. To jest normalnie już zagadka...
  8. Kolego jak sprawdzam... Hmm chłodnica ma żeberka które są zasłonięte obudową wentylatora ale wystaje jeszcze część chłodnicy (jakieś 5cm) w którą wchodzą węże. Na wejściu, czyli od strony zbiorniczka chłodnica na dole jest zimna (np koło korka zlewczego), na wyjściu czyli od strony kompresora klimy wąż jak i chłodnica zimna. Napisze jeszcze raz. Problemem jest to że "coś" zawyża wskazania z czujnika. W skrócie temperatura rzeczywista 88 stopni, temperatura w sterowniku 100 stopni. A od 98 stopni załącza się wentylator, czyli w momencie kiedy rzeczywista temperatura jest 86 stopni, czyli termostat jeszcze zamknięty. Przez to że chłodnica jest zimna to wentylator dmucha zimnym powietrzem, przez co ma ogromną wydajność i schładza termostat (jest z przodu silnika bardzo dostępny). W rezultacie silnik nawet w korkach chodzi na małym obiegu. Jakiś czas temu temperatura była normalna czyli jazda 88-92 stopnie, miasto małe korki 92-96 stopni, miasto korki ogromne i upał temperatura 100 stopni tylko przez chwile (ale to już dlatego że wentylator nie daje rady, ciepło nie ma gdzie odchodzić, od spodu same osłony) Weźmy pod uwagę że JEŚLI wszystko jest ok, to wentylator od uruchomienia samochodu nie chodzi. Pierwszy bieg załącza sie kiedy termostat otworzy na chłodnicę (czyli 88-90 stopni) i pęd powietrza spowoduje że ciepłe powietrze uderzy w wentylator, tam jest czujnik i wtedy wentylator załaczy się na pierwszy bieg (prędkość jest taka że zatrzymasz go ręką) P.S Dodam że nie jestem laikiem :-)
  9. Układ odpowietrzony prawidłowo. Węże drożne, układ sprawdzony. Chłodnica też jest ok. Sprawdzałem temperaturę na innym sterowniku - bez zmian zrobiłem kable bezpośrednio od czujnika do komputera żeby wykluczyć uszkodzenie wiązki. W skrócie, temperatura w ukrytym menu jak i na komputerze diagnostycznym launch sięga 100-102 stopnie. Wentylator chodzi załącza się od 98 stopni. Płyn w rzeczywistości ma jakiej 89-90 stopni, sprawdzane termometrem do kotłów. A chłodnica zimna - zimna dlatego że wentylator załącza się wcześniej niż otwarcie termostatu, załącza się i wieje zimnym powietrzem co powoduje ochłodzenie termostatu. Wszystko sprawdzone na 3 czujnikach temperatury.
  10. Witam. Potrzebuję pomocy... BMW E61 530D 218km skrzynia automat. Temperatura płynu chłodniczego w ukrytym menu podczas normalnej jazdy (bez korków) wynosi 99-102 stopnie. Wymieniono termostat główny Wymieniono termostat EGR Wymieniono pompę wody Wymieniono czujnik temperatury Sprawdzono chłodnice czy jest przepływ Wymieniono 6 litrów płynu - tyle zleciało z chłodnicy Bardzo szybko się nagrzewa to wysokiej temperatury, a co najważniejsze chłodnica zimna, wentylator załącza się dopiero przy temperaturze 98 stopni. Dopiero przy takiej bo czujnik temperatury daje sygnał, wcześniej się nie załączy bo chłodnica jest zimna. Wąż wychodzący pod kolektorem ssącym gorący, zbiorniczek gorący, chłodnica zimna. Była już próba bez termostatu, sama obudowa. Temperatura po przejechaniu 6-7 km,98 stopni. Co to może być?? Miał ktoś coś podobnego??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.