Skocz do zawartości

[e92] Moja czarna 330xi 2006


foka666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Autko przejąłem troszkę w nieciekawych okolicznościach mianowicie jako część długu. Jest to moje pierwsze BMW jakoś zawsze pomimo podziwu dla tej marki kupowałem auta raczej z kraju kwitnącej wiśni (mam też między innymi Infiniti g37s Cupe). Po gruntownym sprawdzeniu pojazdu w MPunkt w Krakowie wyszło parę pierdół i własnie je sukcesywnie ogarniam. Autko ma założoną instalację LPG firmy Stag z datą 15-03-2019. Generalnie jestem całkiem zadowolony z wozidełka tak więc decyzja puki co jest tak że zostawiam sobie :P Oczywiście jak to ja nie był bym sobą jak bym czegoś nie na modził w aucie. postaram się wrzucać tutaj różnego rodzaju pierdoły. Autko ma aktualny przebieg 226 z czego 2 tys. zrobiłem w już ja. Raczej się to zgadza/klei z historią serwisową auta wyciągniętą z baz danych BMW. Z elementów malowanych drzwi kierowcy próg cały (zresztą już tam zdążyłem zajrzeć i wygląda git) reszta zdaje się że oryginał po dokładnym sprawdzeniu czujnikiem lakieru nic nie znaleźliśmy. Malowany i już pęknięty ( latam autostradami) bo źle zrobione poprzedni właściciel twierdzi że w garażu ojciec mu docisną do ściany i tak to chyba wyglądało :P


Tak więc dzień dobry wszystkim na forum :)


ps. zdjęcia są już po tym jak środek został uprany i ogarnięty :)


Dane Autka:

  • Kod typu WC51

    Typ 330XI OL (EUR)

    Typoszereg E E92 ()

    Seria 3

    Rodzaj konstrukcji COUPE

    Układ kierowniczy LL

    Drzwi 2

    Silnik N52K

    Pojemność skokowa 3.00

    Moc 200

    Napęd ALLR

    Skrzynia biegów AUT

    Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

    Tapicerka LEDER DAKOTA/CREAMBEIGE (LCGE)

    Data prod. 2006-11-22

Wyposażenie:

  • S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

    S203A ALLRADSYSTEM Napęd na cztery koła

    S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

    S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

    S2C6A LM RAEDER STERNSPEICHE 189 MISCH. Obr. BMW, st. le. spr. gw. 189

    S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Szyba frontowa klimatyzacji komfort

    S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna

    S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

    S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

    S430A INNEN- UND AUSSENSPIEGELPAKET Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

    S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

    S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

    S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

    S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

    S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

    S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

    S4ACA EDELHOLZAUSF. PAPPEL MASER Wer. dr. szlach. topolowy rys. słojów

    S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Armrest front, retractable

    S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

    S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

    S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

    S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

    S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania

    S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

    S5ACA FERNLICHTASSISTENT Asystent świateł drogowych

    S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

    S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

    S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

    S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

    S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP

    S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line

    S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Ind. oszklenie przeciwsłon.

    P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort

    S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski

    S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

    S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim

    S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

    S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

    S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

    S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

    S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

    S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

    S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

 

Historia ASO

  • 06.12.06 - 3 km - zmiana kół, wyważenie kół

    20.12.06 - 664 km - diagnostyka i programowanie pojazdu

    13.04.07 - 7020 km - zmiana kół, wyważenie kół

    20.08.07 - 13 828 km - uzupełnienie oświetlenia

    02.10.07 - 16 919 km - kolumna kierownicy, diagnostyka i programowanie pojazdu

    15.11.07 - 18 784 km - zmiana kół, wyważenie kół

    23.01.08 - 23 241 km - uzupełnienie oświetlenia

    27.02.08 - 25 480 km - mocowanie żarówek lampy tylnej prawnej

    13.03.08 - 27 490 km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu, wycieraczki przód, zmiana kół, wyważenie kół, diagnostyka i programowanie pojazdu

    22.07.08 - 33 005 km - diagnostyka komputerowa pojazdu

    30.07.08 - 33 665 km - diagnostyka komputerowa pojazdu

    17.09.08 - 37 386 km - diagnostyka i programowanie pojazdu

    31.10.08 - 39 618 km - zmiana kół, wyważenie kół

    13.11.08 - 40 051 km - diagnostyka komputerowa pojazdu, badanie techniczne, kontrola pojazdu, mikrofiltr

    25.11.08 - 41 076 km - demontaż i montaż deski rozdzielczej, diagnostyka komputerowa pojazdu

    06.03.09 - 44 090 km - podłokietnik przedni lewy, zmiana kół, wyważenie kół

    07.05.09 - 44 862 km - prace przy fotelach przód

    06.08.09 - 49 074 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, wycieraczki przód

    21.08.09 - 50 688 km - łącznik stabilizatora przód prawy

    24.11.09 - 55 946 km - przekładnia kierownicza, diagnostyka i programowanie pojazdu

    04.11.10 - 69 920 km - mikrofiltr, płyn hamulcowy

    02.03.11 - 76 501 km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu, filtr powietrza

    11.05.12 - 97 448 km - świece zapłonowe

    13.09.12 - 99 998 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy

    19.08.13 - 116 339 km - siłownik napędu x drive, elektronika ładowania telefonu, diagnostyka i programowanie pojazdu

    07.09.15 - 179 615 km - wizyta serwisowa bez opisu

    06.10.15 - 181 318 km - wizyta serwisowa bez opisu

    06.11.15 - 183 952 km - wizyta serwisowa bez opisu

    10.11.15 - 183 970 km - wizyta serwisowa bez opisu

    30.05.16 - 193 781 km - wizyta serwisowa bez opisu

    24.08.16 - 195 843 km - wizyta serwisowa bez opisu

    26.09.16 - 196 332 km - wizyta serwisowa bez opisu

    18.04.17 - 203 390 km - wizyta serwisowa bez opisu

    27.04.17 - 203 545 km - wizyta serwisowa bez opisu



    Ostatni odczyt z kluczyka - 203 545 km



    Brak akcji serwisowych aktywnych dla danego pojazdu.

 

kIX9Sk.jpg

5wy4Xb.jpg

hy9Yax.jpg

a8clmM.jpg

02DKdu.jpg

YlEKRc.jpg

nNZqZM.jpg

gWcnUr.jpg

GSkZ2j.jpg

b9Thou.jpg

sI8RHu.jpg

MqCJTM.jpg

BN1cQ2.jpg

vGFB8u.jpg

VfrGHf.jpg

sAfCDZ.jpg

a0EUFE.jpg

wXL2h1.jpg

ZfemQO.jpg

1qeNWU.jpg

1d8GcF.jpg

L2ev0O.jpg

eJiVBA.jpg

q2AkbI.jpg

1w6wmd.jpg

OgbSkp.jpg

zgTrze.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nerki mi się podobają może w kolor nadwozia je pomaluję. Albo jakiś inny odcień czarnego np. ten co jest w shadow line. Na pewno zmienię drewno na oryginalne czarne albo drewno szare :) tak więc jak ktoś chcę drewno to będę miał do odsprzedania komplet :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze koty za płoty :) tylne amortyzatory sachs wraz z wszystkimi pierdołami na górze jak i na dole.

9zKVBM.jpg

S4pvtr.jpg


Mały serwis olejowo filtrowy czyli filtr powietrza/oleju/kabinowy olej Ow30 oczywiście wcześniej płukanka. Idzie filtr skrzyni ori. BMW za jednym zamachem do wymiany w dyfrze olej.


Przy okazji ktoś poleci jakiś olej do skrzyni ??. Skrzynia GM. I do dyra też bym prosił. Rozumiem że nie wymienia się oleju w przednim napędzie bo jest brany ze skrzyni :) TAK ?


gtXCBu.jpg

FdiWYW.jpg

xpJ7Ex.jpg

n856Jk.jpg


I dwa potworki pod domem :P


E41izu.jpg

hq2whq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem nad b4 i doszedłem do wniosku że sachs i b4 to ta sama półka :) a sachs okazał się dla mnie tańszy w zakupie. Nie chciałem B6 czy tym bardziej B8 bo stwierdziłem że mam dość "taczek" w infiniti mam teina gwint a w saxo eibach plus b8 motorsport działa to cudnie ale męczy a bmw ma być na trasę :P Na pewno warto wymienić od razu łożyska/talerzyki i inne pierdoły.


Przyszły dzisiaj graty do skrzyni teraz jeszcze olej i znaleźć trzeba jakiś ogarnięty zakład co to zrobi bo sam jakoś nie bardzo chcę rozkładać skrzynie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Olej w skrzyni (+miska) to nic trudnego jeśli chodzi o ZF - jest instrukcja na sieci. Dla GM pewnie też można znaleźć. Wymieniałem nie raz. Chyba że chcesz wypłukać skrzynię dynamicznie to trzeba mieć maszynę. Znajdź dobry warsztat który to zrobi zgodnie z procedurą bo trzeba pilnować temperatury skrzyni (w ZF)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Fajna sztuka za długi :cool2: .

Pomalowałbym jednak nerki w shadow line i te felgi przynajmniej dla mnie, nie są za ciekawe, dlatego poszłyby do zmiany lub na zimę.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.