Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
O ile mnie pamięć nie myli, to jest kwestia skrzyni. Jak masz tę dłuższą (gałkę), to elektronicznego joysticka raczej nie zamontujesz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ta pierwsza gałka nie należy do skrzyni sportowej? W innych modelach tym właśnie różnią się gałki zmiany biegów.
Benzyna zamiast krwi...
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Ta „ładniejsza" jest od skrzyni sportowej - dodatkowo łopatki przy kierownicy i jest elektroniczna. Nie zamontujesz jej plug & play.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie „od skrzyni sportowej”, tylko od całkiem innej skrzyni. Jedna jest od skrzyni Aisin, druga od skrzyni Getrag.

Łopatki przy kierownicy nie mają tu żadnego znaczenia - obie skrzynie występują w wersji sportowej i wtedy pojawiają się łopatki.


Lewarek „dłuższy” to 8-biegowa japońska skrzynia Aisin.

Lewarek „ładniejszy” to 7-biegowa niemiecka skrzynia Getrag (dwusprzęgłowa).

Lewarki są ze sobą zupełnie niezamienne. Chcesz zmienić lewarek - musisz zmienić całą skrzynię :)

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
To przepraszam za wprowadzenie w błąd, wydawało mi się, że ze sportowej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Człowiek się uczy całe życie...

Tak, z ciekawości, która skrzynia lepsza/szybsza?

8 biegowa japońska?

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Człowiek się uczy całe życie...

Tak, z ciekawości, która skrzynia lepsza/szybsza?

8 biegowa japońska?

 

Na Aisina nie mam powodów do narzekań, chociaż wolałbym ZF :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aisin działa bardzo dobrze.

Wiadomo, że nieco szybszy jest dwusprzęgłowy Getrag, choć Aisin’owi w kwestii szybkości, czy wyczuwania zamierzeń kierowcy niewiele brakuje do ZF (która też jest jednosprzęgłowa).

Natomiast niewątpliwą zaletą Getrag’a jest, wspomniany już „elektroniczny” lewarek :)

Opublikowano

Natomiast niewątpliwą zaletą Getrag’a jest, wspomniany już „elektroniczny” lewarek :)

 

Zaletą jak zaletą ;) Aisina w sytuacji krytycznej zrzucisz na N bez uruchamiania silnika :P Nigdy bym nie pomyślał, że to się okaże zaletą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie wybór byłby prosty: elektroniczny lewarek, bo też doceniam tą zaletę.
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten wybór nie jest taki prosty.

Bo skrzynia dwusprzęgłowa w X1 jest dostępna tylko dla 1.8i oraz 2.0i w wersji przednionapędowej oraz dla najsłabszego diesla 1.6d również z przednim napędem.

Cała reszta silników oraz wszystkie wersje xDrive (dla wszystkich benzyn i wszystkich diesli) są dostępne tylko ze skrzynią Aisin.

A przynajmniej przed LCI tak było, zobaczymy jak po liftingu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.