Skocz do zawartości

M57N Drgania na jałowym, wysoka korekta wtrysku, błąd 1279


remix94

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :wink: ,

Od długiego już czas walczę z problem w mojej 330CD 204km i niestety nadal nie znalazłem rozwiązania, dlatego postanowiłem założyć nowy temat. :(

Wszystko zaczęło się od wibracji (trzęsie cała karoserią) na wolnych obrotach tylko na rozgrzanym silniku po ostrzejszej jeździe. Po włączeniu klimatyzacji, świateł podgrzewanych foteli etc. problem do pewnego momentu ustawał, ale później już to nie pomagało. Do tego cykanie, i twarda praca silnika, dosyć wysokie spalanie.


Przebieg: 327000 km, odpala bez problemu na zimno i gorąco, moc jest, nie kopci. Jeżdżę z odłączonym EGR.


Po kolei co zacząłem robić w samochodzie:

Sprawdzenie INPĄ korekcji wtryskiwaczy na rozgrzanym silniku:


- Na jałowym raz pokazywało tak (trochę odstaje wtryskiwacz na 1 cyl.):

https://zapodaj.net/b5503518f17d3.jpg.html


a raz tak (generalnie wszystkie w normie :?: ):

https://zapodaj.net/49d644a6ecebc.jpg.html


- Podczas jazdy (tutaj już widać, że wtryskiwacz na 1 cyl. nie domaga):

https://zapodaj.net/b71da7e904697.jpg.html


Wymieniłem wtryskiwacz na 1 cylindrze na używany, ale z wydrukiem maszyny. Problem nie ustąpił.

- Korekty na rozgrzanym na jałowym (1 cyl. się poprawił, ale z kolei na 5 i 6 cyl. wysoka korekta)

https://zapodaj.net/adef0c1dbf1d1.png.html



Wymieniłem wtryski na 5 i 6 cylindrze na używki z wydrukiem (nadal nic to nie dało):

- Korekty na rozgrzanym na jałowym (nadał słabo na 5 cyl.):

https://zapodaj.net/4574c40717b58.jpg.html


- Korekty 1 minuta później po przygazowaniu i odpuszczeniu (już w miarę ok):

https://zapodaj.net/7232f19694a94.jpg.html


Zgodnie z sugestiami na forum podmieniłem wtryskiwacz 1 z 5 i 3 z 6.

- Korekty na rozgrzanym na jałowym (jak widać wysoka korekta na 5 cyl. została):

https://zapodaj.net/da6d23cd9f73f.png.html


- Korekty podczas przyspieszania (5 i 6 cyl. - dramat)

https://zapodaj.net/0ae3094c660d1.png.html


Przy okazji sprawdziliśmy kompresję przez gniazda świec żarowych. Na każdym cylindrze wyszły podobne wartości. Silnik studził się ok. 2h w temperaturze ok 25 stopni, więc był dosyć ciepły.

1 cylinder:

https://zapodaj.net/58db34dac2ef4.jpg.html


2 cylinder:

https://zapodaj.net/ae888443f4653.jpg.html


3 cylinder

https://zapodaj.net/c960fed4443f9.jpg.html


4 cylinder - tutaj nie udało nam się wykonać właściwego pomiaru, bo był problem z gwintem w gnieździe świecy i wkręceniem manometru. Ale końcówkę wciskaną utrzymaliśmy do 19 barów, potem już wyskakiwała.


5 cylinder

https://zapodaj.net/5e7aee7889777.jpg.html


6 cylinder

https://zapodaj.net/0863d006b56c3.jpg.html


Następnie wykonałem test przelewowy wtryskiwaczy. Wyszło jak poniżej. Test trwał 5 minut. (od prawej cylinder 1)

https://zapodaj.net/212ded35bbfa5.png.html


Podjąłem decyzję, że wyciągam wtryskiwacze i daję do sprawdzenia na stół. (przy okazji dowiedziałem się, że moich wtryskiwaczy - 00445110131 nie da się poprawnie przetestować na stołach typu EPS 200/ 205, jedynie na modelu EPS 708). Na szczęście za tamte używane wtryskiwacze odzyskałem pieniądze, ale sprzedający twierdził nadal, że są one sprawne (sprawdzane właśnie na EPS 205).

Okazało się, że wszystkie są w bardzo słabym stanie i pozostaje tylko pełna regeneracja. Kupiłem w zregenerowane w renomowanym serwisie Boscha, z nowymi kodami IMA. Założyłem, zakodowałem Inpą, dodatkowo wymieniłem świece żarowe na nowe, i przekaźnik świec.


Drgania na jałowym ustały, silnik pracuje dużo ciszej, komputer przestał przekłamywać średnie spalanie, jedynie dochodzi cykanie / stukanie jak wcześniej, ale tylko z okolic 5 / 6 cylindra (i jest ono słabsze).

Lekkie drżenie pojawia się po włączeniu klimatyzacji, jednak będzie to chyba stricte związanie właśnie z klimą, bo sprężarka jakoś głośno pracuje.


Niepokoi mnie jednak ten dźwięk i nadal wysoka korekta na 5 cylindrze (na rozgrzanym silniku na biegu jałowym):

https://zapodaj.net/00e8c262673cd.jpg.html


Dodatkowo wyskakuje błąd 4B11 (1279) engine roughness regulator, który wcześniej się nie pojawiał:

https://zapodaj.net/3a63ccdc4a267.jpg.html


Przed regeneracją byłem jeszcze u gościa z serwisu BMW. Wykonał mi diagnozę za pomocą ISTA+. Jedyne co wyszło to za niskie ciśnienie doładowania w pewnym zakresie obrotów. Wyszło tutaj, że to albo jakiś problem ze sterowaniem turbo, albo z samym turbo, bo trochę gwiżdże (od regeneracji 110 kkm). Nastawnik turbo sprawdzony i reaguje prawidłowo.

Ale to chyba na wtryskiwacze i ich korekty nie ma wpływu??


Co o tym myślicie? Już mi się pomysły skończyły. Mnóstwo kasy wydane, czasu stracone a nadal coś jest nie tak... :mad2:

Już się boję, że coś jest z samym silnikiem, ale dlaczego wtedy kompresja wyszła w miarę równa wszędzie? Co jeszcze mógłbym sprawdzić bez rozbierania silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nagraj korekcje (programem do tego) na zimnym oraz na rozgrzanym podczas delikatnej jazdy. Robiłeś teraz test przelewowy z ciekawości? Poprzedni był bardzo słaby. Problem z doładowaniem nie ma związku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Mam z moim samochodem identyczną przypadłość, łącznie ze słabym dołem od turbo.


Z ciekawości, ile Ci palił przed wymianą wtrysków a ile po?


U mnie na kompie 5.5-6.2l, a na dystrybutorze 7.5-8l wychodzi


Ja jeszcze nic z tym nie robiłem, dopiero się za to zabieram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testu przelewowego po wymianie wtrysków nie robiłem, bo niestety nie zdążyłem. Jak trochę się ogarnę z czasem to zrobię. Korekty podczas jazdy wrzucę jakoś niedługo.


Jeżeli chodzi o spalanie, to przed wymianą komputer pokazywał pomiędzy 5,5, a 6,5 litra. W rzeczywistości było to 8,5 - 9 litrów (80% trasa, prędkości ok 140 - 160 km/h)

Teraz komputer pokazuje 7,5l i wychodzi na to, że coś koło tego będzie w rzeczywistości. Więcej będę mógł powiedzieć jak trochę pojeżdżę, bo dopiero kilka dni mam złożony samochód.

Generalnie po wymianie samochód lepiej ciągnie w górnym zakresie obrotów, dół raczej bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem korekty inpą podczas jazdy.

Na zimnym silniku:



Na rozgrzanym 1:



w 1:47 widać jak na 5 cylindrze dochodzi do prawie 3. Tutaj pod górę wcisnąłem gaz na wysokim biegu z niskich obrotów, tak że silnik miał ciężko.


Na rozgrzanym 2:



Ostatnie 20 sekund to postój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Coś ewidentnie jest nie tak z 5 cylindrem skoro mimo zamiany wtryskiwaczy cały czas jest problem z 5. Może w przeszłości wpadła klapka nie robiąc całkowitej dewastacji i zostało to ogarnięty po kosztach, aby jeździło. Więcej z kompa nie dowiemy się niestety.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zastanawiam się dlaczego na początku przed wszystkimi wymianami, podczas jazdy to korekta na 1 cylindrze wychodzila na czerwone pole a 5 byl ok? Nawet na minusie.

https://zapodaj.net/b71da7e904697.jpg.html

Jeżeli coś jest z samym słupkiem / głowicą to nie powinno być to wcześniej widoczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powinno, więc trzeba wrócić do punktu wyjścia, czyli zamienić wtryskiwacze miejscami, wpisać kody i sprawdzać. Wszystkie po regeneracji weszły?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wszystkie wpisałem i wszystkie weszły.

Tak się zastanawiam czy pod pod podkładką miedzianą pod wtryskiem na 5 cyl. nie został jakiś nagar może, który powoduje nieszczelność.

Przy okazji jak ściągnę znowu kolektor, to może udałoby mi się dostać endoskopem do tego cylindra.

Orientujesz się czy jest taka możliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Warto zwrócić uwagę na stan gniazda, do tego nowa i podgrzana podkładka i jarzmo dokręcone na 9 nm. Oczywiście możesz przy okazji zajrzeć do środka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć, rozwiązałeś problem?

U mnie pojawił się problem bo wymianie termostatów. Jak auto wcześniej osiągało max 75 stopni to korekty wyglądały elegancko i nie było żadnych objawów.

Po wymianie termostatów gdy auto już zaczęło osiągać temperaturę 88-90 stopni to korekty przy tej temperaturze potrafią wyskoczyć powyżej 1 na różnych cylindrach. Na jałowych obrotach słychać zdecydowanie twardszą pracę silnika i czasami zabuja budą ale tylko na rozgrzanym silniku. Niedługo będę miał trochę wolnego czasu i sam się zastanawiam od czego zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testu przelewowego po wymianie wtrysków nie robiłem, bo niestety nie zdążyłem. Jak trochę się ogarnę z czasem to zrobię. Korekty podczas jazdy wrzucę jakoś niedługo.


Jeżeli chodzi o spalanie, to przed wymianą komputer pokazywał pomiędzy 5,5, a 6,5 litra. W rzeczywistości było to 8,5 - 9 litrów (80% trasa, prędkości ok 140 - 160 km/h)

Teraz komputer pokazuje 7,5l i wychodzi na to, że coś koło tego będzie w rzeczywistości. Więcej będę mógł powiedzieć jak trochę pojeżdżę, bo dopiero kilka dni mam złożony samochód.

Generalnie po wymianie samochód lepiej ciągnie w górnym zakresie obrotów, dół raczej bez zmian.

Witam. Mój 330d ma bardzo podobny problem z drżeniem i też pewnie będę szukał używanych wtrysków i pytanie skąd kupiłeś te używki niby sprawne z wykresem nie przypadkiem olx z miejscowosci Kałdus kuj-pomorskie 350zł za sztuke? Nie chciałbym się naciąć. Jak rozwiążę problem u siebie to napiszę co było na razie brak czasu by się tym zająć. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw jest bardzo czule na wydajność wtryskiwaczy przykładowo renault 1.9/2.0 dci z lat 2000 2005 na wysranych wtryskiwaczach będzie wmiare pracowała ze względu na prosty sterownik silnika który będzie dążył do ustabilizowania pracy silnika gdzie przy bmw małych odchylkach dawek pilotażowych i biegu jałowego oraz przelewowego będzie tragedia w pracy. Upewnij się co do sprawności wtryskiwaczy oraz wiązki elektrycznej z wtyczkami do wtryskiwaczy o do czujnika na listwie CR bo sprawiały problemy no i wydajność progowej pompy miałem podobny problem z trzęsieniem silnika ale tylko na wysokich obrotach winna była pompa progowa i wiązka wtryskiwaczy. A co do stukotu o którym mówisz to jest bardziej słyszalny na zimnym silniku czy ciepłym i czy stukot dąży za obrotami silnika czy jest trochę opóźniony?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Cześć :wink: ,

Od długiego już czas walczę z problem w mojej 330CD 204km i niestety nadal nie znalazłem rozwiązania, dlatego postanowiłem założyć nowy temat. :(

Wszystko zaczęło się od wibracji (trzęsie cała karoserią) na wolnych obrotach tylko na rozgrzanym silniku po ostrzejszej jeździe. Po włączeniu klimatyzacji, świateł podgrzewanych foteli etc. problem do pewnego momentu ustawał, ale później już to nie pomagało. Do tego cykanie, i twarda praca silnika, dosyć wysokie spalanie.


Przebieg: 327000 km, odpala bez problemu na zimno i gorąco, moc jest, nie kopci. Jeżdżę z odłączonym EGR.


Po kolei co zacząłem robić w samochodzie:

Sprawdzenie INPĄ korekcji wtryskiwaczy na rozgrzanym silniku:


- Na jałowym raz pokazywało tak (trochę odstaje wtryskiwacz na 1 cyl.):

https://zapodaj.net/b5503518f17d3.jpg.html


a raz tak (generalnie wszystkie w normie :?: ):

https://zapodaj.net/49d644a6ecebc.jpg.html


- Podczas jazdy (tutaj już widać, że wtryskiwacz na 1 cyl. nie domaga):

https://zapodaj.net/b71da7e904697.jpg.html


Wymieniłem wtryskiwacz na 1 cylindrze na używany, ale z wydrukiem maszyny. Problem nie ustąpił.

- Korekty na rozgrzanym na jałowym (1 cyl. się poprawił, ale z kolei na 5 i 6 cyl. wysoka korekta)

https://zapodaj.net/adef0c1dbf1d1.png.html



Wymieniłem wtryski na 5 i 6 cylindrze na używki z wydrukiem (nadal nic to nie dało):

- Korekty na rozgrzanym na jałowym (nadał słabo na 5 cyl.):

https://zapodaj.net/4574c40717b58.jpg.html


- Korekty 1 minuta później po przygazowaniu i odpuszczeniu (już w miarę ok):

https://zapodaj.net/7232f19694a94.jpg.html


Zgodnie z sugestiami na forum podmieniłem wtryskiwacz 1 z 5 i 3 z 6.

- Korekty na rozgrzanym na jałowym (jak widać wysoka korekta na 5 cyl. została):

https://zapodaj.net/da6d23cd9f73f.png.html


- Korekty podczas przyspieszania (5 i 6 cyl. - dramat)

https://zapodaj.net/0ae3094c660d1.png.html


Przy okazji sprawdziliśmy kompresję przez gniazda świec żarowych. Na każdym cylindrze wyszły podobne wartości. Silnik studził się ok. 2h w temperaturze ok 25 stopni, więc był dosyć ciepły.

1 cylinder:

https://zapodaj.net/58db34dac2ef4.jpg.html


2 cylinder:

https://zapodaj.net/ae888443f4653.jpg.html


3 cylinder

https://zapodaj.net/c960fed4443f9.jpg.html


4 cylinder - tutaj nie udało nam się wykonać właściwego pomiaru, bo był problem z gwintem w gnieździe świecy i wkręceniem manometru. Ale końcówkę wciskaną utrzymaliśmy do 19 barów, potem już wyskakiwała.


5 cylinder

https://zapodaj.net/5e7aee7889777.jpg.html


6 cylinder

https://zapodaj.net/0863d006b56c3.jpg.html


Następnie wykonałem test przelewowy wtryskiwaczy. Wyszło jak poniżej. Test trwał 5 minut. (od prawej cylinder 1)

https://zapodaj.net/212ded35bbfa5.png.html


Podjąłem decyzję, że wyciągam wtryskiwacze i daję do sprawdzenia na stół. (przy okazji dowiedziałem się, że moich wtryskiwaczy - 00445110131 nie da się poprawnie przetestować na stołach typu EPS 200/ 205, jedynie na modelu EPS 708). Na szczęście za tamte używane wtryskiwacze odzyskałem pieniądze, ale sprzedający twierdził nadal, że są one sprawne (sprawdzane właśnie na EPS 205).

Okazało się, że wszystkie są w bardzo słabym stanie i pozostaje tylko pełna regeneracja. Kupiłem w zregenerowane w renomowanym serwisie Boscha, z nowymi kodami IMA. Założyłem, zakodowałem Inpą, dodatkowo wymieniłem świece żarowe na nowe, i przekaźnik świec.


Drgania na jałowym ustały, silnik pracuje dużo ciszej, komputer przestał przekłamywać średnie spalanie, jedynie dochodzi cykanie / stukanie jak wcześniej, ale tylko z okolic 5 / 6 cylindra (i jest ono słabsze).

Lekkie drżenie pojawia się po włączeniu klimatyzacji, jednak będzie to chyba stricte związanie właśnie z klimą, bo sprężarka jakoś głośno pracuje.


Niepokoi mnie jednak ten dźwięk i nadal wysoka korekta na 5 cylindrze (na rozgrzanym silniku na biegu jałowym):

https://zapodaj.net/00e8c262673cd.jpg.html


Dodatkowo wyskakuje błąd 4B11 (1279) engine roughness regulator, który wcześniej się nie pojawiał:

https://zapodaj.net/3a63ccdc4a267.jpg.html


Przed regeneracją byłem jeszcze u gościa z serwisu BMW. Wykonał mi diagnozę za pomocą ISTA+. Jedyne co wyszło to za niskie ciśnienie doładowania w pewnym zakresie obrotów. Wyszło tutaj, że to albo jakiś problem ze sterowaniem turbo, albo z samym turbo, bo trochę gwiżdże (od regeneracji 110 kkm). Nastawnik turbo sprawdzony i reaguje prawidłowo.

Ale to chyba na wtryskiwacze i ich korekty nie ma wpływu??


Co o tym myślicie? Już mi się pomysły skończyły. Mnóstwo kasy wydane, czasu stracone a nadal coś jest nie tak... :mad2:

Już się boję, że coś jest z samym silnikiem, ale dlaczego wtedy kompresja wyszła w miarę równa wszędzie? Co jeszcze mógłbym sprawdzić bez rozbierania silnika?

Witam. Ciekaw jestem czy to lekkie drżenie na klimie ci ustało i czy to była sprężarka klimy bo mam to samo. Też wtryski po regeneracji i jak włączę klimę to drży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.