Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich !

Mam taki problem z przednia opona w moim BMW z napędem Xdrive od jakiegos czsu schodzi mi powietrze w przednim kole i co kilka dni muszę pompować . Czytałem ze Xdrive są bardzo wrażliwe na różnice ciśnień w oponach dlatego chciałbym wymienić jedna uszkodzona oponę czy mogę to zrobić na taka sama jak mam teraz i czy to nie będzie problemem ze tylko jedna wymienię czytałem tu na forum ze ktoś wymienił oponę na taka sama z innego rocznika i różnica w średnicy była inna i padł mu Xdrive .Dodam tylko ze pól roku temu wymieniłem wszystkie opony na nowe i druga przednia opona ma bieżnik 7,5mm wiec jest szkoda było by ja wymieniać . Dziękuje z góry za odpowiedzi pozdrawiam

Opublikowano
Witam wszystkich !

Mam taki problem z przednia opona w moim BMW z napędem Xdrive od jakiegos czsu schodzi mi powietrze w przednim kole i co kilka dni muszę pompować . Czytałem ze Xdrive są bardzo wrażliwe na różnice ciśnień w oponach dlatego chciałbym wymienić jedna uszkodzona oponę czy mogę to zrobić na taka sama jak mam teraz i czy to nie będzie problemem ze tylko jedna wymienię czytałem tu na forum ze ktoś wymienił oponę na taka sama z innego rocznika i różnica w średnicy była inna i padł mu Xdrive .Dodam tylko ze pól roku temu wymieniłem wszystkie opony na nowe i druga przednia opona ma bieżnik 7,5mm wiec jest szkoda było by ja wymieniać . Dziękuje z góry za odpowiedzi pozdrawiam

 

Mógłbyś jeśli wysokość bieżnika tej"nowej" opony będzie taka sama( identyczna opona), ja ostatnio stanąłem w obliczu w miarę podobnej sytuacji, mianowicie bieżnik moich tylnych opon schodził dosyć szybko, wiadomo przy moim niutku i ustawieniach napędu z preferencją tyłu, tył leci zdecydowanie bardziej niż przód. Rożnica była taka że na tyle zostało 4.8mm- 5 mm przód miał ok 6.7mm, czyli dochodziło do maksymalnie dopuszczalnej granicy 2mm. Tu dodam że źródła podają różne wartości,zwykle koło 1.5 mm różnicy musi być zachowane, po dogłębnej analizie i sprawdzeniu u różnych źródeł m.in w aso wyszło że te 2mm to max. I teraz zastanawiałem się co z robić z tym fantem, bo różnica zaczynała dochodzić do max(jeśli nim już nie była), a przód w sumie był "zdrowy ". Po konsultacji doszedłem do wniosku że kupie tylko 2szt nowych opon na tył, oczywiście dokładnie tych samych(marka,rodzaj), gdzie nowe 19-ki 255 mają zwykle ok 7.5-7.8 mm, im szersza opona wtedy w większości przypadków mamy niższy bieżnik,wiąże się to z rozkładem temp na szerszej powierzchni bieżnika. Nowe miały dokładnie 7.6mm czyli dalej jako tako zachowywałem dopuszczalne wartości, taka sama wys bieżnika na każdej osi i dopuszczalna różnica pomiędzy osiami, pamiętając przy tym że tył będzie dalej szybciej schodził niż przód.

W twoim wypadku musisz też właśnie pamiętać o zachowaniu max różnicy pomiędzy osiami, a przede wszystkim o zachowaniu tej samej wysokości bieżnika na oponach każdej z osi, inaczej problemy z reduktorem itd będziesz miał gwarantowane, poniżej masz linka do kilku informacji o XDrive;

http://www.naprawxdrive.pl/

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano (edytowane)
Sorry za glupie pytanie ale czy nie mozesz poprostu zalatac tej opony? Jak schodzi Ci powoli to chyba nie bedzie problemu z naprawa.

 

Słuszna uwaga, kwestią jest właśnie wielkość tej "dziurki" jeśli mikro to też bym się mocno nad tym zastanowił, jeśli coś większego to osobiście bym nie ryzykował , no chyba że to ROF wtedy z tego co się orientuje takiej opony się zwykle nie naprawia

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Dobrze gadajo! :wink:

Zależy jeszcze w jakim miejscu Twoja opona została uszkodzona.

Ale.

Ale, ale, dobry wulkanizator mający sprzęt i trochę doświadczenia naprawia opony które dla innych wulkanizatorów są do wy.. wyrzucenia.

Na gorąco da się naprawdę dobrze wyprowadzić opone (nawet boczne uszkodzenia).

Odwiedź dobrą wulkanizację która jest certyfikowana w naprawie opon a być może nie będzie trzeba kupować nowej.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Najlepsza opcja to pojechać do wulkanizatora, namierzyć wkręt w oponie - jeśli jest na froncie to dobrze a jak z boku to raczej opona na śmietnik. Wklei kołka i tyle. Dojechać opony i wtedy zmienić komplecik.
Opublikowano
problem taki ze mieszkam w Uk i jak jadę do tutejszych speców i słyszą ze to opona run flat to mówią panie tego się nie naprawia tylko Nowa pewnie w PL było by po kłopocie :)
Opublikowano

Niekoniecznie.

Serwis działający zgodnie ze sztuką też odpowie, że Panie kochany ROF to my nie naprawiamy. :nienie:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
To sprawdz najpierw gdzie masz ta dziure. Jezeli nie z boku opony to kup za 20-40zl zestaw naprawczy i sam zalatasz to w 10min nie ściągając nawet kola.
Opublikowano
Kiedyś naprawiłem ROF po gwoździu na tyle w X1 s-drive...sprzedałem auto znajomemu i do dziś jeżdzi i nic się nie dzieje już 5 rok.Naprawić nie zaszkodzi :8)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W mojej okolicy znam co najmniej dwóch wulkanizatorów, którzy z powodzeniem naprawiają runflat. (wiadomo, zależy od uszkodzenia).

Kolega w X3 już cztery lata jeździ, a ma dwie opony naprawione.

Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.