Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Dzisiaj po odpaleniu auta zastal mnie dziwny problem. Mianowicie samochód stał kulka godzin w słońcu, po czym w celu wychłodzenia środka, włączyłem klime na maxa i wtedy się to stało - obroty jakby na chwile spadły i odłączyło mi wspomaganie. Po wyłączeniu klimatyzacji wspomaganie wróciło, ale z nawiewu zaczęło śmierdzieć spalona guma, otworzyłem maskę i zobaczyłem jakby dym. Przeczytałem trochę postów o nasuwa mi się pytanie, czy może to być spowodowane „kończącym się” kołem pasowym? Klima teraz tez nie chłodzi, a spod maski wydobywa się odgłos, jak na poniższym filmiku, to koło tez jakby równo nie pracowało:




EDIT:


Poświęciłem latarka na dół silnika i moim oczom ukazał się pasek:


https://imgs.info/i/hzABl


To wyjaśnia, dlaczego nie mam klimy i skąd mógł się wydobywać ten zapach palonej gumy - możliwe, ze to koło pasowe spowodowało, ze pasek zanim spadł całkowicie, to zaklinował się w jakiś sposób o rolki i się delikatnie przetarł.


Dołączam jeszcze dokładniejszy film samej pracy koła (nierówno pracuje):


Opublikowano
U mnie śmierdziało i pękł pasek jak się sprężarka klimy zatarła. Zobacz najpierw czy kręci się koło sprężarki. Jak nie to zatarta. Na filmie nic nie widać. Wsadź lusterko przyświeć i zobacz jak wygląda koło pasowe na wale. Też mogło powiedzieć papa i stąd te dźwięki.
Opublikowano
U mnie śmierdziało i pękł pasek jak się sprężarka klimy zatarła. Zobacz najpierw czy kręci się koło sprężarki. Jak nie to zatarta. Na filmie nic nie widać. Wsadź lusterko przyświeć i zobacz jak wygląda koło pasowe na wale. Też mogło powiedzieć papa i stąd te dźwięki.

 

Tylko, ze mi ten pasek nie pękł - jest cały. Kołem od sprężarki da się zakręcić.

Opublikowano
Tylko, ze mi ten pasek nie pękł - jest cały. Kołem od sprężarki da się zakręcić.

 

Musisz wszystko sprawdzić. Od koła pasowego poprzez rolki – napinającą i prowadzącą. Może równie dobrze alternator hałasować. Coś jest uwalone. Zdejmij pasek i sprawdzać wszystko. Pasek na klimie też sam z siebie nie spadł. Jakiś powód tego jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W 520d miałem takie samo cwierkanie i było to koło pasowe.

Zaczęło cwierkac przy gaszeniu silnika a później jak się rozgrzał

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Auto ogarnięte, wadliwe okazało się właśnie koło pasowe. Dodatkowo, pompa wody tez już raczej zmierzala ku końcowi - wyła i się ciężko obracała, także tez została wymieniona, wraz ze wszystkimi paskami.


Dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano

U mnie tez padło koło pasowe-przebieg 320 tys.Szczęście że blisko domu, nie w trasie.Zamówione i założone Cotrteco razem z nowymi szpilkami.

Kupione w części do bmw.pl.Szybka wysyłka,po nr vin zamówione wszystko ok.No i na ręce dopiero widać jakie to koło jest "małe".Kawał koła prawie 7 kg.Koszta -materiał koło i szpilki 920 zł-wymiana 100 zł.

Stare i nowe koło.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/DASDaRhnGh28~BQZ6cuNeXojFHqKOh

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/Ded0Hw15BxUhVrkSfjuy2AHiveTy6w

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/AfbjDR~NO1~liQ1aAuL9DzKcH~Llbb

Jeśli chodzi o dzwięk pracy silnika,wydaje mi się bez zmian,chyba nawet na nowym głośniej jakby.Hmm?

Stare było totalnie uwalone,musiałem wyłączyć klimatyzację żeby odciążyć uszkodzone koło,inaczej środek koła na wale się kręcił reszta z paskami stała w miejscu.Już miałem zamówioną lawetę,ale kawałek 3km do serwisu

jakoś się dokulałem.W wolnym czasie wrzucę film jak pracuje silnik z uszkodzonym i nowy kołem.

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.