Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wie ktoś jakie siedzą łożyska w alternatorze 180A, silnik n53b30 2007,alternator rzęzi, mam to od ok 8tys km ale pora to ogarnąć, pasek jak i osprzęt nowe(przejechane 13000km)

Z góry dzięki

Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano

Mam taki sam silnik więc alternator myślę, że ten sam. Wymieniałem u siebie rok temu. Wszystko działa cicho i bezproblemowo. Kupiłem FAG (jeden z czołowych producentów) 6202-C-2HRS C3 oraz 6303 2RSR C3

Oryginalnie były zamontowane firmy NTN 6303 LVA, a małe łożysko NTN 6202 LAXI6 - oba raczej nie do dostania.

Z wyjęciem dużego będziesz miał problem. Mi w warunkach domowych małe zeszło łatwo przy użyciu ściągacza, ale z dużym już mi się nie udało i dałem do zakładu który mi je wyjął (wymoczyli na noc w oleju, a następnie użyli prasy).

Napisałeś, że alternator u ciebie głośno pracuje. Może to wcale nie łożyska, a kończące się szczotki lub pierścień/komutator. Wymontuj i sprawdź

Opublikowano

Obejrzałem filmik i dziwny odgłos jest podczas dodawania gazu. Według mnie to nie jest alternator.


Jakbyś chciał go wyjąć to przymocowany jest dwoma śrubami, i od tyłu dwie śruby z klemami. Oczywiście przed wyjęciem go musisz zdjąć pasek klinowy i najlepiej odłączyć akumulator, a dla lepszego dostępu zdemontować obudowę filtru powietrza. Roboty może na 10 minut.

Łożyska dostaniesz w sklepach online. Ja kupywałem od sklepmotonet.eu

Opublikowano
To co to będzie wg Ciebie jeśli nie alternator? To rzezenie rośnie z obrotami więc na pewno to coś z osprzętu, czy może sprężarka klimy
Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano
To tobie chodzi o ten stuk po puszczenia gazu to mógł być wtrysk, wtryski zmieniałem bo już silnik na zimnym źle pracował, a disy też nowe bo duża była bez klapki i zmieniłem dwie. Mi chodzi o to wycie że wzrostem obrotów. Filmik jest jeszcze na starych wtryskach
Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano
Tak dokładnie, ja się odniosłem do tego stukania po odpuszczeniu gazu. Jak możesz to nagraj nowy filmik gdzie lepiej to słychać i podaj linka do YouTube - będzie to przystępniejsze i więcej osób się wypowie
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

łożyska alternatora muszą być klasy pasowania C3.

Najlepiej jakieś firmowe. Ina FAG SKF .


Weź kawałek metalowego pręta .

Jeden koniec przystaw do obudowy alternatora drugi do ucha < tak trzymając w dłoni a dłoń do ucha>. Dociśnij dość mocno.

Jeśli to on to wyraźnie usłyszysz.


W ten sposób sprawdź pozostały osprzęt.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.