Skocz do zawartości

Szarpanie przy przyśpieszaniu po zmianie felg na 21 cali


Kondzior1995

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem, mianowicie po zmianie felg na 21 calowe, przy przyspieszaniu zaczyna szarpać w napędzie. Nie mam pojęcia jaki jaki jest powód, gdyż wcześniej jeździłem na 19 calowych i nic się niepokojącego nie działo. Dodam, że opony przód i tył są takie jakie zaleca producent.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się do tematu z tym że na u mnie jest na odwrót skrzynia zaczęła szarpać przy przyśpieszaniu od czasu zmiany kół z letnich 20 na zimowe 19 dodam że rozmiary opon te same tego samego producenta...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przed zmianą było wszystko ok. To wina jest po stronie kół. Ja mam różne, zima 19 przód 255 tył 285 i lato 21 "bulwarówki" przód 285 tył 325. Wszystko jest ok.

Dokładnie tak samo mam 21 cali 285/ 35 przód i 325/ 30 tył jak producent wymaga. Tylne felgi mają inne et i są szersze no i jeszcze mam z przodu i z tylu dystanse. Tyle że tylne dystanse są szersze. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czytam te wpisy, przewalkowane tysiace razy. Pisze jeden z drugim ze po zmianie kol auto zaczyna szarpac...co to moze byc?????? Czy wy siebie czytacie? Jesli ubierzesz za ciasne buty to bola cie stopy bo masz czapke na glowie czy to ze masz buty za ciasne? :duh:

Bmw szarpie po zmianie kol z jednego powodu.

OPONY OPONY OPONY :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale co opony? Opony mam wszystkie takie same koła Też.. 255/50/19 Na wszystkich czterech ok 6-7mm bieżnika Wolę Się poradzić niż kupować tonę opon i zakładać po kolei może na tych szaprac nie będzie a może na tych nie... Odkupisz je później odemnie...?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale co opony? Opony mam wszystkie takie same koła Też.. 255/50/19 Na wszystkich czterech ok 6-7mm bieżnika Wolę Się poradzić niż kupować tonę opon i zakładać po kolei może na tych szaprac nie będzie a może na tych nie... Odkupisz je później odemnie...?

Dokładnie kolega ma rację. Co opony mają wspólnego skoro rozmiar się zgadza bieżnik też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To ciekawe, że na poprzednich kolach było wszystko w porządku, na tych letnich coś się dzieje. To raczej wina kół, bo musiałby być niezły zbieg okoliczności, ze akurat po zamontowaniu letnich felg coś akurat się popsuło... Zamontujcie zimowe, będzie wszytko z powrotem ok, to chyba odpowiedź jasna... Na forum wszystko opisane w każdym dziale z xDrive.


KKX5 słusznie pisze.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem wysokość opon i mimo tego że opony są takie jak zaleca producent, różnica między tyłem a przodem wynosi ponad 1 cm. Pytanie czy taka różnica robi znaczenie i czy to jest ten powód podszarpywania ? I pytanie skąd różnica skoro wymiar jest ten sam. Co prawda inny producent i rok ale czy producenci opon nie trzymają sztywnych ram ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgadzam się ze ma rację.... Ale odpowiedz koła to trochę jakbyś poszedł do mechanika powiedział że coś stuka pod maską a on ci powie że silnik... Co może być nie tak z tymi kołami... Czym się kierować przy zakupie następnego kompletu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie zmierzyłem różnicę między przodem a tyłem i wychodzi z prawej strony 8 mm a z lewej strony 7 mm w wysokości. Czy to robi robotę z tym szarpaniem ? Bo jeżeli tak to 21 cali wgl do tego samochodu nie powinny być przewidziane bo dobranie kompletu opon żeby zatrzeć tą różnicę to graniczy z cudem. A tu kolega ma takie same opony i bieżnik i tak samo szarpie. To to dopiero jest szok. Serio ten xdrive mam pierwszy raz, wcześniej klasycznie parę beemek na tył i z rozmiarami nie było problemu, a tu parę mm i zaraz skrzynia w rozsypce :? :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kondzior 1995, Kilu ,

cholera, piszecie, że różnica wynosi ponad 1 cm, opony na osiach różnych producentów i roczników.

Poczytajcie forum, ale tak ze zrozumieniem, to może pojmiecie, że pomimo iż xDrive to nie technologia rodem z kosmosu, ale opony muszą być jednakowe (jednakowo zużyte) taki sam bieżnik, producent, rocznik, najlepiej typu runflat i z homologacją BMW (gwiazdką), szczególnie przy mieszanym komplecie. Jest to tłuczone na tym forum w każdym dziale w temacie xDrive, a piszecie, że opony różnych producentów i roczników :duh:

Producenci nie trzymają się sztywnych ram, każda opona inaczej układa się na feldze.


Od nastu lat ja (świadomy użytkownik róznych modeli BMW z napędem xDrive i dodatkowo mieszanym ogumieniem M pakietowym) i moi znajomi mamy BMW z napędem xDrive (na Podbeskidziu to nikogo nie dziwi), trzymamy się powyższych reguł i nie mamy najmniejszych problemów z napędem, pomimo dodatkowo mieszanego ogumienia, jak wspomniałem.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mierzyłem wysokość opon i mimo tego że opony są takie jak zaleca producent, różnica między tyłem a przodem wynosi ponad 1 cm. Pytanie czy taka różnica robi znaczenie i czy to jest ten powód podszarpywania ? I pytanie skąd różnica skoro wymiar jest ten sam. Co prawda inny producent i rok ale czy producenci opon nie trzymają sztywnych ram ?

Tak, to jest powód poszarpywania.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7mm wysokosci to 14mm na calosci, jak chcesz aby system 4x4 dzialal prawidlowo przy tak ogromnej roznicy w oponach? Maja byc 4ry opony, tego samego producenta, tej samej nosnosci i daty produkcji oraz z aprobata BMW i problemu nie ma zadnego. Temat przewalkowany na calym swiecie tysiace razy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kondzior 1995, Kilu ,

cholera, piszecie, że różnica wynosi ponad 1 cm, opony na osiach różnych producentów i roczników.

Poczytajcie forum, ale tak ze zrozumieniem, to może pojmiecie, że pomimo iż xDrive to nie technologia rodem z kosmosu, ale opony muszą być jednakowe (jednakowo zużyte) taki sam bieżnik, producent, rocznik, najlepiej typu runflat i z homologacją BMW (gwiazdką), szczególnie przy mieszanym komplecie. Jest to tłuczone na tym forum w każdym dziale w temacie xDrive, a piszecie, że opony różnych producentów i roczników :duh:

Producenci nie trzymają się sztywnych ram, każda opona inaczej układa się na feldze.


Od nastu lat ja (świadomy użytkownik róznych modeli BMW z napędem xDrive i dodatkowo mieszanym ogumieniem M pakietowym) i moi znajomi mamy BMW z napędem xDrive (na Podbeskidziu to nikogo nie dziwi), trzymamy się powyższych reguł i nie mamy najmniejszych problemów z napędem, pomimo dodatkowo mieszanego ogumienia, jak wspomniałem.

Lepiej tego ujac nie mozna. :cool2: Musze skopiowac i wstawiac w kazdy tego typu temat :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się do tematu z tym że na u mnie jest na odwrót skrzynia zaczęła szarpać przy przyśpieszaniu od czasu zmiany kół z letnich 20 na zimowe 19 dodam że rozmiary opon te same tego samego producenta...

 

Czytaj panie :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości poleciałem do garażu zerknąć na opony więc tak opony komplet Goodyear ultra grip run flat z gwiazdkami ten sam rozmiar ok 7mm bieżnika rok ten sam na komplecie niby wszystko się zgadza...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, dobrze że są specjaliści w tym temacie, przynajmniej wiem co dalej robić :) Generalnie czasem trzeba dosadnie żeby zrozumieć hahah, poprostu kupiłem komplet gość jeździł na e70 i wszystko miało być jak trzeba, już wiem dlaczego sprzedał :P Kolega Kilu ma jednak problem trochę innej natury bo pewnie parę złotych popłynął a teoretycznie powinno być Dobrze, niestety dalej jest kicha. Ja muszę poprostu laczki zmienić i tyle. Zanim kupię sprawdzę czy się nadają:) I pytanie czy jest możliwa jakaś delikatna odchyłka w wysokości bo wg kalkulatora opon to między 285/35 a 325/30 jest tolerancji 4,5 mm. Czy ma być równo bez żadnych odchyleń?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z ciekawości poleciałem do garażu zerknąć na opony więc tak opony komplet Goodyear ultra grip run flat z gwiazdkami ten sam rozmiar ok 7mm bieżnika rok ten sam na komplecie niby wszystko się zgadza...

Chyba pomyliles sniezynke z gwiazdka, good year nie mial nigdy aprobaty bmw. Masz cos nie tak z tymi oponami, zdejmnij wszystkie kola i porownaj wysokosci. Magii w tym nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki Panowie, dobrze że są specjaliści w tym temacie, przynajmniej wiem co dalej robić :) Generalnie czasem trzeba dosadnie żeby zrozumieć hahah, poprostu kupiłem komplet gość jeździł na e70 i wszystko miało być jak trzeba, już wiem dlaczego sprzedał :P Kolega Kilu ma jednak problem trochę innej natury bo pewnie parę złotych popłynął a teoretycznie powinno być Dobrze, niestety dalej jest kicha. Ja muszę poprostu laczki zmienić i tyle. Zanim kupię sprawdzę czy się nadają:) I pytanie czy jest możliwa jakaś delikatna odchyłka w wysokości bo wg kalkulatora opon to między 285/35 a 325/30 jest tolerancji 4,5 mm. Czy ma być równo bez żadnych odchyleń?

Nie mozesz zalozyc 285 bo felga jest za szeroka. Panowie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, dobrze że są specjaliści w tym temacie, przynajmniej wiem co dalej robić :) Generalnie czasem trzeba dosadnie żeby zrozumieć hahah, poprostu kupiłem komplet gość jeździł na e70 i wszystko miało być jak trzeba, już wiem dlaczego sprzedał :P Kolega Kilu ma jednak problem trochę innej natury bo pewnie parę złotych popłynął a teoretycznie powinno być Dobrze, niestety dalej jest kicha. Ja muszę poprostu laczki zmienić i tyle. Zanim kupię sprawdzę czy się nadają:) I pytanie czy jest możliwa jakaś delikatna odchyłka w wysokości bo wg kalkulatora opon to między 285/35 a 325/30 jest tolerancji 4,5 mm. Czy ma być równo bez żadnych odchyleń?

Jeszcze w tym całym kalkulatorze brakuje danych odnośnie szerokości felgi. Przy takim rozmiarze kół, tylna felga jest zawsze szersza od przednich.

Przód to 10JX21 ET:40 a tył 11 1/2JX21ET:38

Tu masz kolego dobry kalkulator

https://www.willtheyfit.com/


Dunlop SP Sport Maxx ROF

Dunlop SP Sport Maxx GT ROF

Pirelli P Zero r-f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.