Skocz do zawartości

535 m62b35TU grzechotanie


Jacky X

Rekomendowane odpowiedzi

Studium przypadku. E39, 535 m62b35tu odpaliłem rano samochód i usłyszałem delikatne grzechotanie. Pomyślałem, że zaczyna być słychać jakieś łożysko (alternator?) przejechałem ok. 50 km i zapaliła się czerwona lampka oleju i rozległ się alarm. Pomyślałem mało oleju. Zjechałem , zmierzyłem-ok. Ale dolałem , odpaliłem na chwilę. Grzechotanie, lampka, alarm.Laweta.


W warsztacie odpalony na chwilę, manometr w czujnik oleju. Pierwszy pomiar , na zimnym, bieg jałowy- 4 bary i to grzechotanie raczej na dole silnika niż z zaworów. Gdzieś widoczny mały wyciek oleju? , lekki luz na paskach (napinacz?), (koło pasowe?)


P O M O C Y

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, odczytaj błędy z kompa, może coś ciekawego nam to podpowie.


Dałoby się jakieś nagranie z tym dostać? Bo jak czytam "grzechotanie", "dół silnika", "ciśnienie oleju", to myślę "pompa oleju" albo jej napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie próba odpalenia to postaram się o krótki filmik. Choć wiadomo ciężko się słucha z kompa. W każdym bądź razie nie jest to takie czyste, mechaniczne stukanie/walenie jak panewka tylko raczej takie grzechotanie "gwoździe w puszczce" . Zaczęło się jakby łożysko. Inaczej bym nie pojechał. Teraz te odgłosy przybrały na sile ale nie lokalizuję ich w głowicy.


PS. Samochód na podnośniku, ściągamy paski aby obejrzeć osprzęt, koło pasowe, napinacz.

PS2. Byłem pewny , że pompa oleju i ....nawet kupiem drugi silnik m62b44tu. A tu ciśnienie oleju jest. Może ono zanikać na ciepłym ale nie rozgrzewam silnika bo boję się go uszkodzić jak nie wiadomo na co choruje.


II

Efekty dźwiękowe nie pochodzą z okolicy lewej głowicy jednak. Odłączenie osprzętu nic nie zmieniło.

A delikatny wyciek jest prawdopodobnie z węża olejowego między filtrem a silnikiem.

Nagrany filmik niebawem zamieszczę.

Edytowane przez Jacky X
Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem pewny , że pompa oleju i ....nawet kupiem drugi silnik m62b44tu. A tu ciśnienie oleju jest. Może ono zanikać na ciepłym ale nie rozgrzewam silnika bo boję się go uszkodzić jak nie wiadomo na co choruje.

Grzechot, może jakiś napinacz albo ślizg kończy żywot? Jak się posypało, to plastiki mogły zablokować przepływ oleju.

Kurka, drugi silnik? Z grubej rury!


Z drugiej strony, to równie dobrze może być pompa wody, która się posypała, ale skąd wtedy byłyby objawy odolejowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lamal


Wielkie dzięki. Jutro walczymy z tematem. :cool2:


PS. A z tym drugim silnikiem to jest taka historia , że to ma być kompletny swap na 4,4. Ale wcale się nie upieram na wkładanie go od razu. Zobaczymy. Mój silnik naprawdę ładnie pracował. Vanos był cichy i to była niespodzianka.

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczucie mnie nie myliło. Zdjęta lewa pokrywa silnika i kawałki ślizgu.


A teraz pytania:


1) Damy sobie radę z mechanikiem wymienić komplet ślizgów? Rozumiem trzeba pożyczyć blokadę rozrządu.

4224775200_1381609949.jpg

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi z tą regeneracją mehenker, beisan ? Zrozumiaem, że mehenker sprawia , że vanos działa poprawnie ale tak samo głośno a beisan wycisza ? Czyli trzeba zrobić najlepiej mehenker i beisan ??? Może to ktoś wyjaśnić ? Edytowane przez Jacky X
Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Poradzę sobie z wymianą tych ślizgów ? Przy okazji wymiana łańcucha i napinacza oraz rewizja pompy oleju. Blokada idzie pocztą.


Z jakim momentem dokręcać ślizgi ???

Regenerować vanosy przy okazji czy nie ? Nie hałasowały.

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

579053d6a2296bae.jpg


Przyszła blokada. Ale zacząłem czytać te instrukcje i nie bardzo wiem jak zmienić ślizgi i rozrząd ?


1) Blokuję wał GMP

2) Blokuję wałki


Nie wiem co robić .......... :cry:

Czy do wymiany łańcucha, napinacza i ślizgów muszę blokować vanos ? I chyba blokady napinacza też się nie zakłada bo przecież pasek musi być luźny żeby go zdjąć.


PS. Chyba to będzie TO:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540i-lim/repair-manuals/11-engine/11-31-camshaft/AcGa0Dm

:D

https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&tl=pl&u=https%3A%2F%2Fwww.newtis.info%2Ftisv2%2Fa%2Fen%2Fe39-540i-lim%2Frepair-manuals%2F11-engine%2F11-31-camshaft%2FAcGa0Dm


A jeszcze z rozpędu:

https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.beisansystems.com%2Fprocedures%2Fm62tu_vanos_procedure.htm&sandbox=1


Momenty dokręcania :

https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&tl=pl&u=https%3A%2F%2Fwww.newtis.info%2Ftisv2%2Fa%2Fen%2Fe39-540i-lim%2Frepair-manuals%2F11-engine%2F11-31-camshaft%2FAcGa0Dm

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.