Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej,

mam problem ze ściąganiem auta na prawo, ale od początku…rok temu miałem delikatną stłuczkę na prawy błotnik, dostało też koło, wygięła się felga. Elementy nadwozia wymieniłem, felgę kupiłem nową. Od tego czasu auto zaczęło delikatnie ściągać na prawo, więc wymieniłem wahacze (tak mi ktoś doradził :cool2: ), ale problem nie ustąpił…minął rok i pojechałem na większy przegląd, poprosiłem o dokładne sprawdzenie zawieszenia (oczywiście powiedziałem o co chodzi). Dostałem kilka telefonów, że niestety nie mogą znaleźć nic w zawieszeniu co może powodować te zjeżdżanie, padła propozycja na geometrie 3D, oczywiście się zgodziłem informując, że była wcześniej robiona i niestety to nic nie dało, ale wszyscy wiemy jak niektóre zakłady ją ustawiają. Koniec końców geometria wyszła dobrze, a auta dalej ściąga…

Moje pytanie, czy ktoś miał może podobny problem, który udało się rozwiązać??
Odwożę auto w poniedziałek na dalszą diagnozę, może wspomogę mechaników jakąś radą z waszego doświadczenia.

Dodam tylko jeszcze, że spróbowałem sobie metodą januszerską :cool2: zmierzyć odległość metrówką kół od błotnika i ta prawa różni się o prawie 1 cm, czy ten pomiar może być miarodajny? I jak w takim wypadku może po raz kolejny wychodzić geometria? :duh:

Edytowane przez Davemal
Opublikowano
Też wspominałem w warsztacie, że może to być to, ale niby jest wszystko w porządku (pytanie jak to było sprawdzone, że wszystko jest ok? :D ). Może jest taka sytuacja, że nie widać tego gołym okiem i trzeba te elementy wymienić, żeby się przekonać. Będę jeszcze raz poruszał ten temat w poniedziałek.
Opublikowano
Jeśli masz przesunięte koło względem srodka nadkola to co geometria pokazuje w kwestii kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy? Z obu stron są takie same i w normie?
Opublikowano

W linku jest skan geometrii (można pobrać za darmo wybierając wolne ściąganie lub otworzyć miniaturkę zdjęcia w nowej karcie). Amortyzator nie był wymieniany, pytałem w warsztacie o to i niby wszystko ok. Powiedziano mi, że jeżeli coś by było z tymi elementami podwozia, to nie przystępowaliby do pomiarów geometrii :nienie:

https://www.easypaste.org/file/E1PrXacY/IMG.0740.JPG?lang=pl


Jeżeli w poniedziałek okaże się, że nie są w stanie dojść z czego wynika problem, to zaproponuje wymianę amortyzatora, a jak to nie pomoże, to chyba zostają jeszcze sanki...

Opublikowano
Wygląda na to, że z prawej strony masz mniejszy kąt o ponad 1 stopień, obstawiam że koło jest cofnięte do tyłu względem nadkola no i pewnie przez to sciąga. Kąty sa co do zasady nieregulowalne. Jakis element zawieszenia jest skrzywiony.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A jak wygladaja u Ciebie zaciski hamulcowe i tarcie bez wciskania pedalu hamulca? Moze pojedz na rolki na diagnostyke i zobacz czy przypadkiem nie jest zapieczony zacisk...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.