Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kupiłem wczoraj E92 z silnikiem n47 z 03.2008r.

Kupowałem je z „walniętym” turbo. Szybka diagnoza u kolesia pod domem co się dzieje i kupiłem.

Turbo było dobre tylko dźwigienka stała i aktulator robił hałasu. Auto na garaż, turbo na stół - rozebrałem, wyczyściłem satelitki i złożone do auta zapakowałem. Po odpaleniu okazało się że stuki są dalej ale nie z turba (jak myślałem) + falowanie obrotów. Słychać to bardzo podobnie do tego:


Teraz pytanie do Was: czy rozwalone klapki na kolektorze mogą wywoływać takie stuki jak by nie palił na jeden gar ?


Dodatkowo co sprawdziłem wczoraj jeszcze i co daje kolejne pytania:


1. Test przelewowy wtryskiwaczy - pierwszy cylinder troche więcej ale dalej nie przekroczyło ok 20% (normy?)

2. Jak ostatni wtrysk odkręcam z listwy i powoli odkręcam silnik cichnie trochę - zmniejszam poziom ciśnienia paliwa i dawka pow/pal się wyrównuje ?

3. Odkręciłem kopułke z silniczkiem od klapek i cieńgienko wg nie było wsadzone, prętem (klapy na jednym pręcie) mogę obracać ciagle i nic się nie blokuje, wysuwa się mega dużo ( nie ciąglem do konca żeby nie wypadły)

4. Po odkręceniu silnika z kolektora powietrze mi ucieka tą strona, nie powinno to być w jakiś sposob uszczelnione? Czy może kopułka zamyka cały kolektor ?


Dzisiaj planuje jeszcze :

A. Sprawdzić kąty wtrysku ( mam tylko delhpi więc nie wiem czy na 100% pokaże)

B. Jak załatwię sobie przejściowke do manometra sprawdzić kompresje

C. Rozebrac kolektor i wyjaç klapki - jeżeli będę mial odpowiedz z pkt. 4

Opublikowano

Na tym filmie słychać ewidentnie wtrysk .. u mnie inaczej.

Zaraz lece na garaż i będę ją męczył dalej. Zobacze czasy wtrysku, dioda czy sygnał dochodzi na każda wtyczke, kompresje i na końcu klapki .. będę edytował na bierząco to może ktoś bardziej podopowie


Ma ktoś może dane jaki powinien być kąt wtrysku / czas wtrysku? Autodata nie ma tych danych :/

Opublikowano

Problem rozwiazany po 4 dniach “walki” i małych przygodach.

Dźwięk wydawał się na klapki ktore wywaliłem w pierwszej kolejności ( ostatnia łopatka ukręcona od całości) + masa nagaru ale problem nie ustapił.

Kompresji nie sprawdziłem (nie miałem tyle jaj) - świece na żarniki zapewne zawalone nagarem i nie było szans ich wyciagnać (zrobię to jak się silnik “przepali”)

Podjechał kolega z tym samym silnikien w 5, spisalem wszystkie pomiary do porownania i bylo to samo co u mnie (roznily sie tylko obroty - u mnie skakaly)

Kupiłem 2 wtryski i dochodzac do 3 cylindra (wtrysk wyszedl mi przy sciaganiu przelewu) bylem juz pewien ze to on - ale ustalo tylko stukanie.

Dalej zostala do zmeczenia praca na jalowym.

Po setkach prob, sprawdzen przypdkowo wpadlem na jedno.. filter zamiast zaciagac to wydmuchiwal spaliny. Na szybko wyciaglem egra ktory stał .. zlozylem go na “zamknietym” zaworze i wszystko wrocilo do normy ;)

Po jezdzie testowej tylko dmucha przez turbo (prawdopodobnie spaliny szukaja najlatwiejszej drogi wyjscia).


A teraz dla przestrogi - przy pierwszej jezdzie probnej (zaraz po wtryskach) stało sie coś zlego.. zapaliła się. Przy odpowietrzaniu, sprawdzaniu itd ropa wiadomo tryska, nalecialo na dpfa .. lepiej po takim czyms odrazu zmyć wszystko z ukladu wydechowego. Na szczescie mialem gasnice i zadnych szkod nie narobilo to tylko dodatkowe 4h sprzatania.

  • 2 lata później...
Opublikowano

""Filter zamiast zaciągać to wydmuchiwal spaliny""

O jakim filtrze jest mowa? Jeżeli DPF to chyba dobrze że spaliny uciekaly

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.