Skocz do zawartości

320i Falujące obroty w czasie jazdy i dziwne zgrzyty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Pojawiają się kolejne problemy z moim E46 (320Ci, automat).

Pierwsza rzecz: niedawno zauważyłem, że w czasie jednostajnej jazdy (bez przyśpieszania, hamowania, zmiany biegu) obroty spadają z około 2,5k do 2,2k, a potem z powrotem wskakują na 2,5k i tak w kółko.

Druga sprawa: co jakiś czas słychać taki tępy, jakby wytłumiony zgrzyt. Czasem kiedy to słyszę mam wrażenie, że brzmi to jakby podczas jazdy jakaś ciężka, metalowa część uderzyła o asfalt.


Czytałem, że może być problem ze sprzęgłem hydrokinetycznym, ale obawiam się, że na tym może się nie skończyć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, konwerter do wymiany, sprawdź też błędy, wtedy może coś uda się wydumać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, sprzęgło hydrokinetyczne. Trudno powiedzieć nie słysząc dźwięku, są jakieś problemy ze zmianą biegów lub/i ruszaniem?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Generalnie żadnych.

Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to to, że kiedy przyśpieszam i puszczę gaz to czuć szarpnięcie, jakby przyhamowanie silnikiem.

Opublikowano

Kolejna obserwacja.

Pojechałem się przejechać, prosta droga, prędkość raczej poniżej 50 na godzine, obroty w granicach 2k, pedał gazu lekko, jednostajnie wciśnięty.


Obroty falowały w granicach 1,8k-1,5k w odstępach 2-3 sekundowych. Zauważyłem, że kiedy wskazówka obrotów zbliża się do dolnej granicy falowania pojawia się ten zgrzyt, po którym od razu wraca do normalnych obrotów, potem znów spada, znów zgrzyt i wraca. I tak w kółko.


Przy przyśpieszaniu czy zwalnianiu ani zgrzyt ani falowanie nie występuje.

Opublikowano
Jeżeli przy prędkości rzędy 60 km/h lub trochę więcej po delikatnym dodawaniu gazu masz wrażenie że przez moment samochód zachowuje się jakby jechał po tarce, masz 100% pewności że hydrokinetyk jest do regeneracji.
Opublikowano
Tarka, to jakbyś jechał po małych poprzecznych nierównościach. Cała karoseria delikatnie drga jest hałas podobny do terkotu i może delikatnie szarpać.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Faktycznie, po wymianie (regeneracji) konwertera problem ustąpił.


Natomiast, to chyba prawda co mawiają o BMW: naprawisz jedno, padnie coś innego. Ale to już oddzielny temat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.