Skocz do zawartości

5E1F ABS/ASC/DSC: błąd po wymienie


botr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wymieniłem sterownik ASC E46 320d

po wymianie aktualnie mam błąd

5E1F ABS/ASC/DSC: VIN not initilised, execute LWS calibration

wykonałem zmianę VIN w NCS-Expert tool według


ale nie moge znaleśc kalibracji czujnika kierownicy , bo chyba go nie mam w mojej wersji , mam tylko ASC a nie DSC

A błedu 5E1F ABS/ASC/DSC nie mogę skasować

Może ktoś coś podpowiedzieć

Thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Użyj do tego bmw-scanner i będzie ok, ncs-em tylko przekodował sterownik pod auto.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Licznik wazna sprawa tam tez sa funkc DSC i ASC pozatym jesli miales 4zyl i zmieniles na 6zyl to licznik jesli mial opcje przekodowania i zrobiles na 6zyl bedzie ok a 4 zylindrowy nie ma wszystkich opcij pozatym obr. i jeszcze cos tam bedzie zle pokazywalo dlatego sa problemy z DSC w ASC nie ma czujnika skretu i czujnikow przy pompie i czesto sa inne sensory abs .Pozatym z tego co sie meczylem u siebie z ASC i DSC po swapie to dsc sa 2 lub 3 rodzaje ASC tez chyba 2
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak na ten błąd pomogła kalibracja czujnika skretu, ale pozostały 2 kolejne

5E30 latered acceleration sensor electrical failure

5E38 Yaw rate sensor electrical failure

Przed przekładką wszystko było ok. Podejrzewam inne schematy połączen bo moje auto z 2004 a dawca 2000. Predkości kól dzialaja ale obroty silnika po canie w sekcji Dsc są zanizone. Spróbuje przełozyc licznik i modul swiatel, chyba ze ktoś ma pomysł na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już przelecialem schematy i jest inaczej po 2001r. Czujnik DSC łączy funkcje czujników odchylenia kierunkowego i przyspieszenia bocznego który to zastąpił właśnie te dwa czujniki. Z racji tego że miałem i mam całego anglika to pozostaje wyjąć te czujniki i chyba dołożyć instalację albo przekładać pompę tą nowszą ale później będzie problem z vinem i innymi pierdolami bo nie od tego silnika.

Trzeba to ogarnąć bo zabiera to koło 30-40 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabiera moc ale nie az tyle pompe da sie zakodowac pod inny vin to nie problem jest. Ale musisz byc uparty bo niestety ja u siebie walczylem prawie rok.Z tym ze u mnie bylo ASC ori a silnik ze swapa mialem po 2004 DSC ale na szczescie przez przypadek trafilem sterownik silnika i licznik z auta ktore mialo tylko abs i auto zaczelo jechac co prawda nie mam ani asc ani dsc teraz ale pompa nie ma bledow ABS dziala i klapa nie przytyka silnika przy zerwaniu trakcij , komunikacja ze sterownikiem jest prawidlowa zolte kolko nie swieci na zegarach jak chce zeby asc dzialalo na zime to zmieniam tylko licznik na ten co byl z dsc i dziala asc przy zerwaniu trakcij ale nie moge go wylaczyc .Jak dla mnie moze tak byc .Doszedlem do wniosku ze dodanie tych wszystkich czujnikow wraz z instalacja to strata czasu dla mnie zamiana licznika trwa chwilke.Takze glowny problem jest po prostu gdzies w komunikacij ale poruszam sie tak juz z 3 lata i jest ok .Ale jesli ty masz DSC ori to raczej bym troche powalczyl moze mniej nerwow i czasu stracisz.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za zainteresowanie.

Z tą mocą to prawda potwierdzona wykresami z hamowni przy tym samym silniku czyli m54b30. Jak narazie nie odpuszczam i musi to grać, juz mam gotową wiązke i czujniki do przerobienia. A jak to nie pomoże to przekładam tamtą pompę dsc i może jakoś to zakoduje.

A tak na marginesie jest różnica w kulturze i mocy auta po własnoręcznym swapie. Banan na twarzy i chce się jeździć :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to sprawdz czujniki abs czy czasem nie sa inne. Albo wykoduj DSC ze sterownika silnika i auto powinno miec normalna moc a z reszta pozniej walcz rozumiem ze abs sam w sobie dziala.Ja mam m54b22 a sterownik i licznik od m54b25 ale wszystko jest ok z moca.I jeszce jedno zegary masz z r6 sprawdz czy nie ma tam bledow kodowania
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc przerobilem wiązke na tą właściwą i już pogasly kontrolki. Żadnych błędów trakcja działa ale co z tego jak obroty silnika w dsc znowu zaniżone czyli tak jak było tak jest. Nawet licznik przełożyłem i tak samo. A wiem że wcześniej było idealnie. Niewiem jak to ugryźć i co wymienić bo mam wszystkie części.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy czujniki ABS sa takie same z tego co pamietam to 330 ma inne albo rocznikowo byla jakas zmiana.Rozumiem ze wszystko dziala wiec nie powinno byc straty mocy bo bledow nie ma
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, tylko ze predkosci pokazuje dobrze i wszystko niby ok. Sądze że trzeba by było wszytko kodować albo przekładać to co leci po can-ie. Było opisane na forum własnie taki sam przypadek że nie pokrywają sie obroty w module dsc i po założeniu emulatora dsc wypluło 30km wiecej. Musze coś wymyśleć w wolnym czasie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze najpierw pojedz na sprawdzenie ile masz kucy a pozniej kombinuj auta sa rozne .Taniej wyjdzie i bedziesz wiedzial na czym stoisz a moze jest wszystko ok .O jakim emulatorze ty mowisz masz jakis link do tego
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.