Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak już wiadomo szukam 740i z podkrążonym okiem :D Miałem okazję przejechać się 740d i powiem szczerze, że to dopiero wydaje mi się rakieta w porównaniu do benzyny, ale pewnie tylko mi się wydaje, a turbinki robią swoje. 750 też jechałem i ta wydaje mi się chyba najbardziej odpowiednia dla mnie :) No ale... spalanie. Ale też znajomy gazownik powiedział, że są już instalacje gazowe do V12, które nie składają się z 2 instalacji, jedynie coś tam jest mocniejsze i bardziej wydajne niż w starszych instalacjach i nie trzeba tego zakładać podwójnie. Nie znam się na tym i zapomniałem o czym on mówi :) Faktem jest, że to nie instalka za 4k, ale jest.

 

I teraz myślę i myślę... szukać dalej 740i albo 750i (łatwiej znaleźć dobry egzemplarz) czy może 740D ??? Wiem, że diesel to większe koszty przy ew. naprawach, ale trudno się mówi. Roczników szukam 99/00 i przebiegiem ok. 200k, raczej nie więcej.

 

Proszę o rady help help :lol:

 

Pzdr. Adi

Adi
Opublikowano
Tu masz trochę przydatnych informacji o gazie do V12: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=32213 Co do 740d to kiedyś też było o tym i nikt raczej nie polecał, podobna nie są to super udane silniki, a ewentualne usterki i naprawy mogą okazać się bardzo kosztowne, jeśli chcesz diesla to chyba najlepszy to 730d :)

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

Tu masz trochę przydatnych informacji o gazie do V12:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=32213 Co do 740d to kiedyś też było o tym i nikt raczej nie polecał, podobna nie są to super udane silniki, a ewentualne usterki i naprawy mogą okazać się bardzo kosztowne, jeśli chcesz diesla to chyba najlepszy to 730d :)

 

Czytałem tamten wątek, ale teksty "stać Cię na 750 to stać Cię i na paliwo" do mnie nie trafiają. Jeśli mogę miesięcznie zaoszczędzić 1k zł to oszczędzam i nie jeżdżę na benzynie "...bo nie wypada do 750 ładować gaz". Wiem, że ładują - z różnym skutkiem, a mnie interesuje ten pozytywny skutek raczej.

 

Co do diesla to 730d jest za słaby dla mnie, a częste i drogie naprawy mi się nie uśmiechają. Chyba masz rację, odpuszczę diesla. Na placu boju zostają więc raczej 740i/750i ;)

 

Pzdr. Adi

Adi
Opublikowano

Przeczytaj sobie bradzo dokładnie ten wątek: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=29113&highlight=740+750

 

Już od długiego czasu wertowałem archiwum w poszukiwaniu informacji o e38 i jak dla mnie to tylko i wyłącznie 740 z motorkiem 4,4. :D Świetne osiągi, a koszty nie aż takie duże jak w przypadku 750-ki, poza tym V8 wydaje mi się bardziej pasować do mojego charakteru :norty:

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Aha, jeszcze jedno! Jeśli zależy Ci na oszczędnościach to napewno koszty paliwa będą najmniejsze w przypadku 740 na gazie. Oczywiście porównując 740i, 750i i 740d.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

Aha, jeszcze jedno! Jeśli zależy Ci na oszczędnościach to napewno koszty paliwa będą najmniejsze w przypadku 740 na gazie.

 

Wiem wiem, ale ciężko znaleźć coś fajnego, bo rozchodzą się jak ciepłe bułeczki. A oglądałem już 740i wiele i same złomy. 750 łatwiej trafić w dobrym stanie...

 

Pzdr. Adi

Adi
Opublikowano
Ale też znajomy gazownik powiedział, że są już instalacje gazowe do V12, które nie składają się z 2 instalacji, jedynie coś tam jest mocniejsze i bardziej wydajne niż w starszych instalacjach i nie trzeba tego zakładać podwójnie. Nie znam się na tym i zapomniałem o czym on mówi :) Faktem jest, że to nie instalka za 4k, ale jest.

 

Jeżeli jest to instalacja drugiej generacji to musi składać się z dwóch inst. bo masz dwa przepływomierze. Co do instalacji wtrysku gazu to takowe są już do V12. Znajomy który zajmuje się zakładaniem gazu zakładał w 750 taką instalke i mówił, że auto sprawuje się bardzo dobrze. Koszt instalki to ok 8 tysiecy.

Opublikowano

Jeżeli nasz "prawie - rząd" dołoży ok 0,7 zł akcyzy na litrze gazu (co chce już niedługo zrobić) to LPG zupełnie przestanie się opłacać. Sens ma instalacja CNG ale jest bardzo droga, ciężka i zajmuje dużo miejsca.

Ja bym brał 740d i nie zawracał sobie głowy benzyną. Ostatnio sporo jeździłem 530d i pewnie niedługo zamienie swoją benzynkę właśnie na 530d lub 740d. Sponsorowanie naszej najjaśniejszej już przestaje mi się podobać.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
...Ja bym brał 740d i nie zawracał sobie głowy benzyną. Ostatnio sporo jeździłem 530d i pewnie niedługo zamienie swoją benzynkę właśnie na 530d lub 740d...

 

Znajomy mówił, że 4L diesel pali mu po mieście ok. 12 litrów ropy, a jak ostro jeździ to 15. Trochę nie chce mi się w to wierzyć. Może ktoś się wypowie jak jest naprawdę?

 

Pzdr. Adi

Adi
Opublikowano
Mnie 740d po mieście spalił ok 15,5 ale miałem go tylko na kilka godzin więc "ostro testowałem". Przy normalnej jeździe pewnie by zszedł ze 2 litry.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.