Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!


Było już o benzynach, ale bardzo malo o dieslach... mam 20d b47 190KM z 2016 (w sierpniu auto miało wymienioną chłodniczke egr, kompresor klimatyzacji + zaktualizowane całe oprogramowanie)

Do zeszłej zimy wydawało mi się, że temperatura oleju przy największych mrozach osiągała te 100 stopni po maksymalnie 15stu kilometrach


Dziś jade do pracy - uwarunkowania j/n:

- auto wyjeżdza z "ciepłego" garażu

-temperatura zewnętrzna: -9, -10 stopni

-jazda w trybie sport (żeby trzymał wyższe obroty i szybciej się nagrzał)

-styl: płynna jazda, tu i tam powyprzedzane kilka samochodów

-prędkości 70-90km/h

-trasa międzymiastowa prawie bez postojów na światłach

-dystans do pracy 23 km

Przy uwarunkowaniach j/w: temperatura oleju dopiero po 18 km osiągnęła 90 stopni.... przy 23 km osiągneła 95 stopni ....ani razu nie zblizyła się do 100 stopni (czyli docelowej temp. roboczej)


W ogóle ostatnio czy to -5, czy +5 jeśli dojdzie do 100stopni to na chwile, potem spada na 95 i tak trzyma przez ileś tam km....

Wczoraj na identycznej trasie (i identycznej tem. zewn -9 st) jechałem nowym BMW X4 20d b47 190km z 12/2018 (przebieg 2800 km) i ten zagrzał się przy identycznych warunkach po 8-9km (wiem, że to autko ma "żaluzje" w nerkach i wymaga stosowania AD Blue)- zagrzał się do temp. roboczej i już nie schodził ani razu ponizej...


czy z moim autem jest coś nie tak? serwis twierdzi, ze brak błedów... i uspokaja że wszystko ok....a ja mam w moim bmw 4 mam spalanie jak w x4 .... i szukam pczyczyny... czy mogli uszkodzić mi termostat i nie ma błedów na kompie?

dziś całą trasę pokonałem z niedogrzanym silnikiem.... :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy temp. cieczy chłodz. nie jest zaniżona, silnik niedogrzany.
Opublikowano (edytowane)

masz na mysli sprawdzenie tego w ukrytym menu?

w sumie to ile powinna wynisci temp cieczy chlodzacej? jak sie powinna zzchowywac w czasie jazdy?

Edytowane przez jaceku
Opublikowano

Dziś zrobiłem testy...

temperatura zewnętrzna -6 stopnie...

kiedy jechałem do pracy temp oleju dobiła do 95 stopni


z kolei kiedy wracalam z pracy, (temperatura zewnętrzna -3, -4 stopnie...) odpaliłem ukryte menu:

temperatura silnika po 20 km dotarła do maks 98-99 stopni (strzałka była delikatnie poniżej 100 stopni)

zastanawiała mnie bardziej temperatura cieczy chłodzącej, która przy tych tem oleju wahała się między 84-88 stopni... na jeden tylko moment osiągneła 89 stopni ....

co ciekawe w pewnym momencie wyprzedzałem kogoś (pedał w podłogę) i temperatura cieczy spadła w ciagu 2 sekund na 81 stopni!!! potem zaczęła wracać na 86-87 stopni.... czy to normalne????

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W początkowej fazie znacznego wzrostu obrotów to normalne. Zwiększając obroty przyspieszasz obieg cieczy chł.

Gwałtownie zwiększone spalanie mieszanki, ilość energii cieplnej z komorze spalanie w ciągu 2sek. nie przedostanie się momentalnie 100% do cieczy chł. Bezwładność cieplna układu chł. ok.7l.

Opublikowano

ok, w takim razie jakie z tego wnioski?

Jaka powinna być domyślna temp cieczy chłodzącej w warunkach zimowych? Czy możecie podpatrzeć w swoich dieslach jak to wygląda?

Mam wrażenie, że te latające 84-88 stopni cieczy chłodzącej raczej wychładza mi silnik tzn. że nie przyczynia się do jego nagrzania do tych 100 stopni, a wręcz odwrotnie...

ale gdzieś w interrnecie wyczytałem że temperatura otwarcia temorstatu w takim F10 wynosi 87 stopni (link: https://www.bmcars.pl/porady/2018/06/temperatura-silnika-bmw-5/ )

Opublikowano
u mnie sprawa wyglada tak (silnik B47), jeżdżąc wokół komina po mieście zegary wskazują 95-100st. W trasie po wąskich drogach krajowych jest podobnie, dopiero wyjechanie na drogę ekspresową i utrzymywanie obrotów powyżej 2k powoduje utrzymywanie temperatury 100st.
Opublikowano
A umialbys podpatrzec jak wyglada temp cieczy? i jak sie zachowuje, kiedy majac ok 85 stopni dodasz nagle gazu na maksa tak na 5 sekund zwiekszajac predkosc auta? czy i ile spada Ci temp tej cieczy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.