Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich.


Od niedawna jestem posiadaczem BMW e91 318i 143km 2007 rok, i mam pewne problemy.


Pojechałęm do nieautoryzowanego serwisu BMW w Gdańsku, ponieważ chciałem sprawdzić błedy na komputerze oraz czasami przy odpalaniu silnika słychać dziwny głos z tłumika, tak jakby delikatne krztuszenie, auto odpala normalnie i czasami na wolnych obrotach jest małe falowanie , tzn obroty schodzą tak nisko że auto zaczyna delikatnie drżeć, zdarza się to sporadycznie.


Podczas wizyty stwierdzono:


-Niewłaściwa praca wtrysków 1200zł za sztukę, naprawa całkowita 5575zł (wtryski zostały zdjętę i widać że pryskają)

-Błąd sondy NoX, cena sondy 2170zł, naprawa całkowita 2410zł (sonda, która jest najbliżej wydechu)


Chciałbym poprosić was Forumowicze o poradę.


Czy warto kupić używane wtryski ? (słyszałem o gwarancji rozruchowej 30 dni , można wtedy je dobrze sprawdzić?) czy lepiej szukać tańszych nowych, bo widziałem na allegro że są po 700-800 zł za sztukę.


Jeżeli chodzi o sondę , czy możliwe jest że po wymianie wtrysków ona będzie działać ?

Słyszałem o tym że można pokombinować i kupić sondę za 300-400 zł i to będzie działać , czy znacie jakieś tańsze opcje żeby nie wydawać 2000zł ?


Spalanie w mieście ok 12l/100km


Z góry Dziękuję za pomoc!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jesli chodzi o moje zdanie (a uzytkuję blizniaczy N53 od 4 lat) - regeneracja w piezoelektrykach nie istnieje... Gładysek w Krakowie robi to jako jedyny w PL, ale wiem, że polega to głównie na czyszczeniu chemia+wanna ultradźwiękowa+regeneracja stosu piezo. Generalnie nie ma tam elementów mechanicznyh, które podlegają wymianie - więc i regeneracja jest o kant d*py rozbić.. kup nowe, można fajne okazje wyhaczyć na allegro (nowe) za 800-900 zł/sztuka, absolutnie nie kupuj używek! Przerabiałem temat, będzie dobrze 2-3tys km i je*ną wszystkie.. w przypadku tych silników chytry traci 2x. Jeśli chodzi o NOX - wykoduj, kwestia 600-800 zł (w zależności od lokalizacji). Brak różnicy w działaniu silnika czy z sondą czy z wykodowaną.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego ten silnik potrafi zrujnować:) ja wymieniłem wszystkie wtryskiwacze przez padnieta sonde, ogólnie nie żałuję bo liczę ze bede.mial juz spokój z wtryskiwaczami, sonds u mnie powodowała szajbe i kosmiczne błędy... wtryskiwacze miałem sprawne :)
Opublikowano
Objawami które najbardziej mnie irytowaly to okrutna praca na wolnych obrotach, tryb awaryjny uruchamiany pp pelnym rozgrzaniu silnika. Bledy: wypadanie zapłonu na 5 tym cylindrze, uboga mieszanka bank 2, starzenie sie katalizatorow, "mechanik" chciał zwalac glowoce bo stwierdził unieruchomiony zawór :0 na szczęście ucieklem i wymieniłem sonde,
Opublikowano

A to u mnie telepie tylko na zimnym i bez błędów

U mnie pewnie wtryski bo mają już 150k do tego pewnie cewki i świece i 10k nie ma, zastanawiam się czy przez noxa może swirowac

A ty jaką sondę zmieniłeś lambde czy nox.

Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano
Stary 10k to jakbyś robił to w serwisie, cweki masz normalne za 250 pln za szt. Wtryskiwacze trafisz na allegro za 800 za szt. :) musisz polować. Sonda przed katalizatorem bank 2
Opublikowano
Widziałem wtryski po 800-900 i zestaw 6 za chyba 5500 tylko czy to nie fejki i co w razie czego z gwarancją chyba że na wtryski nie ma.
Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano
5500 za komplet to nie dużo i nie mało, kupowałem za 750 za sztukę nowe i gwarancjia to ciekawy temat, musiałbyś sie zorientować u sprzedającego czy takową daje, kwestia też jest tego typu ze musisz je wszystkie po wymianie prawidłowo zakodowac oraz po zdjęciu tulejki zaciskowej na nowym wtryskiwaczu masz 15 sekund na montaż w silniku, jeżeli dobrze pamiętam.
Opublikowano
Widziałem na licznych filmikach z montażu i kazdy majster sie wypowiada ze 15 sekund zajmuje uszczelce powrót do stanu z przed kompresji, osadza sie wtedy idealnie i szczelnie w silniku, dlatego nowe wtryskiwacze maja tak bardzo ciasne tulejki metalowe ze potrzeba troszkę siły zeby je zdjąć. Zeby to nie było istotne dali by normalne zabezpieczenie i nie było by nic o tym mówione :) zagłębilem sie najgłębiej jak to możliwe w kwestii wymiany wtryskiwaczy.... :0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.