Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem.


Zapanował zimowy klimat, a wraz z nim zapotrzebowanie na ciepło we wnętrzu mojej X5. Ostatnio odczułem dziwną zasadność - podczas postoju, zagrzany silnik na biegu jałowym, a wnętrze momentalnie się wychładza. Wystarczy, że ruszę, zaczyna ponownie dystrybuować ciepłe powietrze z nawiewów. Temperatura ustawiona na 19 i 22 stopnie - może to być przyczyną, że zawór nagrzewnicy nie jest otwarty na maks ? Samochód nabyłem niedawno, ma instalację LPG - mógł ktoś źle podłączyć reduktor do obiegu ?

Jakieś pomysły, sugestie ?

Opublikowano

Mialem tak samo, ale w 3.0i. Powod byl taki jak Messix pisze - niski poziom plynu, bo u mnie padla jedna uszczelka od weza dochodzacego do zbiornika wyrownawczego i ubywalo.


Jezeli by sie okazalo ze to nie niski stan plynu albo zapowietrzenie, to mozne to byc jedynie pompa wody :)

Bo jezeli daje cieplo podczas jazdy, to zawory otwieracaje obieg wody do nagrzewnicy mozesz smialo wykluczyc

Opublikowano
A nie masz przypadkiem dodatkowej elektrycznej pompy płynu chłodniczego?? Wydaję mi się że masz popatrz po wężach chłodniczych one często padają i takie właśnie są objawy że nie grzeje na postoju.
Opublikowano
Za nalo plynu lub zapowietrzony uklad

 

Płyn ma stan, samo zapowietrzenie ciężko mi zdiagnozować - na rozgrzanym silniku, przy otwartym zbiorniku wyr.nic niepokojącego się nie dzieje (zarówno na jałowym biegu, jak i wyższych obrotach).

 

A nie masz przypadkiem dodatkowej elektrycznej pompy płynu chłodniczego?? Wydaję mi się że masz popatrz po wężach chłodniczych one często padają i takie właśnie są objawy że nie grzeje na postoju.

 

Przy rozruchu na zimnym silniku faktycznie słychać odgłos pracującej pompy (?) przez ok.2-minuty od startu. W trakcie jazdy cisza. Jak mogę zdiagnozować, czy powinna się załączać podczas jazdy i ew.dlaczego się nie załącza?


Zależność jest taka - na jałowych obrotach, przy rozgrzanym silniku, momentalnie przestaje grzać, wystarczy jednak podbić obroty do ok. 1 tyś.i po chwili wieje ciepłym.

 

Bardziej niz pompa bedzie uszczelka pod glowoca

 

Płynu nie ubywa, oznak padniętej uszczelki na szczęście nie wykazuje :)

 

Jezeli by sie okazalo ze to nie niski stan plynu albo zapowietrzenie, to mozne to byc jedynie pompa wody

 

...i tu chyba bez rozbiórki się nie obejdzie - nie ma chyba danych ciśnienia wody w obiegu chłodniczym dla biegu jałowego .... :roll: :?:

Opublikowano

Sprawdź czy ta pompka faktycznie pompuje, bo może ja tylko słychać a wirnik stoi. Na włączonym zaplonie powinno być widać cienki strumien plynu z tej malej dziurki.

Ja akis czas temu tez mialem trochę podobny problem. U mnie zablokowany był jakimiś kawałkami plastiku zawór odcinajacy od webasto. Zawór ten znajduje się z tylu silnika.

Opublikowano

Pompa ktora sie odpala po uruchomieniu silnika jest od oczyszczania spalin w egr a nie od chlodzenia

Po odkreceniu z odpowietrznika na wolnych obrotach powinna leciec struzka plynu w srodku w zbiorniczku

Opublikowano
Pompa ktora sie odpala po uruchomieniu silnika jest od oczyszczania spalin w egr a nie od chlodzenia

Po odkreceniu z odpowietrznika na wolnych obrotach powinna leciec struzka plynu w srodku w zbiorniczku

 


...nie leci, pompki nie sprawdzałem jeszcze - wieje i pada, a robię to na podjeździe :D

Zamówiłem w między czasie pilota do webasto - może któryś z dwóch elektrozaworów nie puszcza, choć w 99% stawiam na pompkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.