Skocz do zawartości

XXXIII Międzynarodowy Poznański Rajd Pojazdów Zabytkowych


ROBERT MALINOWSKI

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierza ktoś się wybrać na ten rajd?

Ja właśnie sie zapisałem :D

Do kolegi rapida130 - może wspomógłbyś klubowego kolegę pytaniami z BRD oraz historii motoryzacji??? Będziesz w obsłudze rajdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierza ktoś się wybrać na ten rajd?

Ja właśnie sie zapisałem :D

Do kolegi rapida130 - może wspomógłbyś klubowego kolegę pytaniami z BRD oraz historii motoryzacji??? Będziesz w obsłudze rajdu?

 

ha, ha, haaaaa... :naughty: :wink:

 

Przypuszczam, że będę jakimś "papugiem" (od kierowania ruchem w żółtej kamizelce).

 

Ale pytanka i przebieg trasy są ustalane przez niezależnych speców od turystyki Automobiklubu Wlkp. Przecieków od lat nie było. W rajdzie pojadą też załogi wielkopolskie.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że będę jakimś "papugiem" (od kierowania ruchem w żółtej kamizelce). .

 

OK, zadzwonię do Ciebie dzień przed wyjazdem.

 

Przecieków od lat nie było.

 

Czas to zmienić :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas to zmienić :D :D :D

 

Brak przecieków ma u nas z górką trzydziestoletnią tradycję :naughty: :wink:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się dowiedziałem lista startowa została już zamknięta.

 

aaaa w wyścigu na torze Poznań będzie w tym roku fajny podział na klasy:

1. auta przedwojenne,

2. auta powojenne o mocy do 90KM,

3. auta powojenne o mocy powyżej 90KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów,kiedy odbedzie sie rajd i czy wszystkie marki mogą brac udział ??

 

:?: :shock: :doh:

Oczywiście, że wszystkie :!:

Ale BMW serii 3 (E36) będzie mogło w nim pojechać dopiero za 10 lat. :wink: :wink: Przyjechać pokibicować można zawsze :lol:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się dowiedziałem lista startowa została już zamknięta.

 

aaaa w wyścigu na torze Poznań będzie w tym roku fajny podział na klasy:

1. auta przedwojenne,

2. auta powojenne o mocy do 90KM,

3. auta powojenne o mocy powyżej 90KM.

 

możesz napisać coś więcej o wyścigu? bo rozumiem że to nie dotyczy XII rundy MPPZ Poznań tylko jakaś inna impreza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz napisać coś więcej o wyścigu? bo rozumiem że to nie dotyczy XII rundy MPPZ Poznań tylko jakaś inna impreza

 

Przy okazji XII rundy MPPZ około godziny 10.00 rozegrany zostanie wyścig prawdopodobnie tylko dla uczestników rajdu.

 

aaaaa na innym fotum dowiedziałem się, że o godz. 15 odbędzie się wyścig zorganizowany przez koło youngtimerów Automobilklubu Wielkopolskiego z tym, że ten wyścig to chyba jakaś tajemnica ponieważ koledzy z AW nie chcieli o nim powiedzieć nic więcej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harmonogram XXXIII PMPRZ 14-17 września 2006 r.

(wzięty wczoraj na "zlocie czarownic", czyli comiesięcznym spotkanku sekcji pojazdów zabytkowych Automobilklubu Wlkp.)

 

Czwartek, 14 września

16.00-22.00 - Przyjmowanie zawodników w bazie rajdu (hotel przy hipodromie Wola).

Podjadę, że spokojnie obejrzeć sprzęty. Przy dobrej pogodzie wyprowadzam Stefanię na spacer. :mrgreen:

 

Piątek, 15 września

7.30-8.30 - śniadanie

9.00 - odprawa zawodników

9.30 - początek próby SZ-1 - hipodrom Wola

10.00 - start do pierwszego etapu

12.30 - obiad

15.00 - przyjazd na metę pierwszej załogi - Tor Poznań, SZ-2 i SZ-3

16.30 - odprawa zawodników przed wyścigiem

17.00 - wyścig Tor Poznań (Oldtimery do 1945 będą mieć start "Le Mans", pozostałe kategorie ruszą spod świateł. Miejsca na starcie będą losowane). Będę obowiązkowo.

19.00 - wywieszenie wzoru przejazdu i prawidłowych wyników

19.30 - wywieszenie wyników pierwszego dnia

20.00 - kolacja hipodrom Wola

(Tego dnia do przejechania będzie trasa długości 102 km).

 

Sobota, 16 września

8.30-9.30 - śniadanie

10.00 - początek prób SZ-4 i SZ-5 - hipodrom Wola

11.01 - start do pierwszego etapu drugiego dnia

12.00 - obiad

13.01 - start do kolejnego etapu

14.00 - początek pokazu elegancji - Stary Rynek w Poznaniu

14.30 - przyjazd pierwszej załogi na metę - hipodrom Wola

16.30 - niespodzianka komandora

19.00 - wywieszenie wzoru przejazdu i prawidłowych wyników

19.30 - wywieszenie wyników wstępnych

20.00 - Bal Komandorski - ogłoszenie wyników

(W sobotę będzie luzik, niecałe 50 km do przejechania).

 

Niedziela, 17 września

8.00-9.30 - śniadanie, zakończenie Rajdu

 

* * *

(Robert, weź zapas kasy, bo rajd zanosi się na droższy niż poprzednio, ale też full-wypas. Szykują się super-obiady z imponującym menu, wycenione po 60 PLN za osobę, ale niezaliczone w koszty wpisowego).

 

* * *

Piątkowy wyścig na torze Poznań w kategoriach <1945 / post 1945 (do 90 KM) / post 1945 powyżej 90 KM jest TYLKO dla uczestników rajdu pojazdów zabytkowych. Chociaż nie jest obowiązkowy, nie brany do klasyfkacji. Ot, taka dodatkowa frajda-premia dla rajdowiczów.

 

* * *

Co do towarzyszącego wyścigu youngtimerów (1991 rok i starsze) na torze Poznań...

 

Tegoroczny wyścig jest organizowany TYLKO dla członków Automobilklubu Wielkopolski. Pojedzie w nim około 25 samochodów (niektóre nieźle podkręcone). Wystartuje 10 starych Miniaków, puszczanych równocześnie z mocniejszymi youngami, ale w tyle stawki, żeby nie przeszkadzały. Mini będą liczone we własnej kategorii "Mini".

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, weź zapas kasy, bo rajd zanosi się na droższy niż poprzednio

Poprzednio poszło z tysiąc złotych. Drożej już chyba być nie może?

 

 

Szykują się super-obiady z imponującym menu, wycenione po 60 PLN za osobę, ale niezaliczone w koszty wpisowego

Super obiady to mam w domu a na rajdach to dają żarcie... może niedługo za spacery po prakingu z oldtimerami zaczną kasować?

 

 

Tegoroczny wyścig jest organizowany TYLKO dla członków Automobilklubu Wielkopolski. Pojedzie w nim około 25 samochodów (niektóre nieźle podkręcone). Wystartuje 10 starych Miniaków, puszczanych równocześnie z mocniejszymi youngami, ale w tyle stawki, żeby nie przeszkadzały. Mini będą liczone we własnej kategorii "Mini".

O której odbędzie się ten wyścig?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O której odbędzie się ten wyścig?

 

Youngtimery pojadą po starszych. Z tą serią wyścigów chcemy się wyrobić między 17.00 a 19.00, najpóźniej 19.30.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O której odbędzie się ten wyścig?

 

Youngtimery pojadą po starszych. Z tą serią wyścigów chcemy się wyrobić między 17.00 a 19.00, najpóźniej 19.30.

Reasumując:

godzina 17.00 - 3 wyścigi dla uczestników rajdu a następnie wyścig dla osób z AW... dobrze zrozumiałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując:

godzina 17.00 - 3 wyścigi dla uczestników rajdu a następnie wyścig dla osób z AW... dobrze zrozumiałem?

 

W samej rzeczy :cool2:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie najprzyjemniejszy był czwartek, gdy załogi zjeżdżały się do bazy.

Po kolei, jedna po drugiej. Był czas żeby spokojnie pogadać i obejrzeć co przyjechało. Luz, blues, rodzinna atmosfera. :D

 

Przedwojenne BMW 326 na uliczce pod bazą rajdu (hotel przy hipodromie Poznań-Wola):

http://img204.imageshack.us/img204/7240/bmw3261lz8.th.jpg http://img397.imageshack.us/img397/4733/bmw3262jo5.th.jpg

 

Jeszcze „zalawetowane” Porsche 912. Za chwilę odpali i zjedzie na parking. Jakby ktoś nie wiedział była to 4-cylindrowa wersja 911-tki, oferowana przez kilka pierwszych lat, a w połowie lat 70. ponownie, ale króciutko, tylko w Ameryce Pn. Dużo tańsza i przez to popularniejsza od 911. Na jedną sprzedaną 911 przypadały trzy 912!

http://img170.imageshack.us/img170/4081/porsche912ke1.th.jpg

 

Robert przybył ze Szczecina o 22.50. Było już za ciemno, żeby strzelać foty.

Ale posiedzieliśmy sobie na świeżym powietrzu aż do pierwszej z ogonkiem :shock:

 

(BTW, tak mi się rewelacyjnie wracało moim „latającym dywanem” pustą trasą nr 92, ze doleciałem z rozpędu aż do Gorzynia :!: Zamiast 75 zrobiłem 140 km. Ale było warto :!: :mrgreen: ).

 

Klasyczna Toyota Celica pierwszej generacji. Oryginalna, pięknie odnowiona :!: Japończyki dorastają do bywania na zlotach zabytków.

http://img204.imageshack.us/img204/9969/celica1vn3.th.jpg http://img204.imageshack.us/img204/2960/celica2nz4.th.jpg

 

Citroen DS odpoczywający po jeździe z W-wy. Safari do mnie nie przemawia... Druga fota – DS przycupnięty przed startem. Hydropneumatykę ma raczej w kiepskiej kondycji. Osiadał samoczynnie w ciągu 15-20 minut. :duh: Przód stojący wyżej niż tył. :duh: :duh: Trzecia fota - „Żelazko” w czasie wyścigu. Mimo niedoskonałości i relatywnie słabego silnika dawało się innym we znaki :!: :!:

http://img397.imageshack.us/img397/2799/citroends1mo6.th.jpg http://img397.imageshack.us/img397/3540/citroends2lh3.th.jpg http://img366.imageshack.us/img366/9356/citroends3ys2.th.jpg

 

Replika Cobry komandora, z fordowskim V6 2,9 litra pod maską.

http://img366.imageshack.us/img366/2913/cobrakp1.th.jpg

 

Poznański FIAT 500. Aż za ładny! Tzn. bardziej luksusowy niż najdroższa seryjna wersja Lusso.

http://img180.imageshack.us/img180/4926/fiat500nk8.th.jpg

 

Przodek powyższego. Przedwojenny FIAT 500 Topolino przywieziony na grzbiecie kremowej Kii ze Śląska, Stanowiły bardzo oryginalny zestaw.

http://img222.imageshack.us/img222/9146/topolino1hi1.th.jpg

 

Mercedes 190SL. Odnowiony chyba lepiej niż standardy fabryczne.

http://img162.imageshack.us/img162/950/mercedes190sl1uk5.th.jpg http://img251.imageshack.us/img251/7299/mercedes190sl2wf4.th.jpg

 

Państwo Tomyślakowie (Irek będzie robić mi głowicę Stefanii na bóstwo w swoim warsztacie) przyjechali dwoma sprzętami. Na pierwszym planie Aero zwane czechosłowackim Jaguarem (tylko z wyglądu, bo pod maską jeno litrowy dwusuw 30 KM), jako drugi MG Midget (późna wersja z lat 70.).

http://img170.imageshack.us/img170/5066/tomyslakowievr8.th.jpg

 

Wczesny, doskonale odrestaurowany Triumph Spitfire przyjechał ze Śląska na lawecie. Trochę dziwię się właścicielowi, bo mając samochód sprawiający kierowcy tyle frajdy, przyjechałbym na kołach. Co ciekawe, wystartował na torze. Acz jechał zachowawczo.

http://img170.imageshack.us/img170/9513/spitfire01jh6.th.jpg http://img170.imageshack.us/img170/5527/spitfire02ui6.th.jpg http://img222.imageshack.us/img222/2996/spitfire03sn0.th.jpg

 

Sprzęty nocowały w bardzo obszernej hali ujeżdżalni. Szczęśliwie wszelkie końskie „znaki” skrupulatnie posprzątano.

http://img180.imageshack.us/img180/6789/garazio0.th.jpg

 

Klasa 1 przed startem – czyli samochody przedwojenne i powojenne o konstrukcji przedwojennej:

http://img180.imageshack.us/img180/4618/klasai01dl2.th.jpg

 

Klasa 1 podczas rundy zapoznawczej:

http://img61.imageshack.us/img61/7665/klasai02wm5.th.jpg

 

Ford T toczył się w tempie do 65 km/h w porywach. Zarówno podczas rundy zapoznawczej (fot.), jak i w czasie wyścigu.

http://img61.imageshack.us/img61/536/fordtep1.th.jpg

 

Każdy ma swojego zajączka, który przed nim ucieka :!: Pojedynek Fiata Topolino i Forda T był powoooolny, ale całkiem emocjonujący. Przez pierwsze okrążenie Fiacik i Ford jechały jak para nierozłączek. Ale fiatowskie 13 koników systematycznie oddalało się od Forda. Na mecie różnica wynosiła chyba ze 200 metrów.

http://img49.imageshack.us/img49/9236/zajaczekkr9.th.jpg

 

Jak nie dało się wyprzedzić po czarnym, to próbowano po zielonym. Na bakier z zasadami (bo wrzucając na tor piasek), ale skutecznie.

http://img170.imageshack.us/img170/2669/potrawiedr7.th.jpg

 

Perfekcyjnie odrestaurowany Mercedes 170V w rzadkiej wersji kabrio. Za kierownicą Andrzej Ziółkowski w gustownym strażackim hełmie. :wink:

http://img124.imageshack.us/img124/764/mercedes170v1hk8.th.jpg

 

Klasa 2 – powojenne <90 KM w oczekiwaniu na swoją kolej.

http://img61.imageshack.us/img61/3462/klasaii01mh3.th.jpg

 

Super wyglądający Mercedes „Kubuś”

http://img124.imageshack.us/img124/2241/mercedeskubustz1.th.jpg

 

Ostre tasowanie w klasie 2 na pierwszym okrążeniu. Malinowskie BMW wisi na bagażniku Citroena DS. BTW, były poważne podejrzenia, że żółty garbus ma więcej niż 90 KM…

http://img180.imageshack.us/img180/2093/klasaii02oe3.th.jpg

 

FIAT 128 3P. Zap..... suwał bardzo skutecznie.

http://img180.imageshack.us/img180/5520/fiat1281dk3.th.jpg

 

Mr Malinowski – solo na prostej.

http://img204.imageshack.us/img204/7971/bmw1602tk9.th.jpg

 

Łotewski kierowca ładnie odnowionego Żiguli pokazywał jak trzeba jechać „dziadkiem”. Bez katowania, ale szybko, efektywnie, elegancko wpisując auto w zakręty, sądząc po cichym popiskiwaniu opon blisko granicy przyczepności.

http://img222.imageshack.us/img222/2906/zigulikv7.th.jpg

 

Co ciekawe, krótko przed imprezą zdecydowano się na stworzenie oddzielnej klasy… diesli :!: Zabytkowe rechoty startowały razem z klasą 2. Tutaj pięknie odrobiony Mercedes W115 240D 3.0

http://img124.imageshack.us/img124/9695/mercedesw11524030dzb1.th.jpg

 

Poznańskie NSU 1000 było za słabe, że liczyć się w klasie 2, ale przeleciało trzy okrążenia w całkiem przyzwoitym tempie.

http://img221.imageshack.us/img221/7402/nsu100003tk2.th.jpg

 

Pierwsze okrążenie najszybszej klasy 3.

http://img251.imageshack.us/img251/4402/klasaiii01si3.th.jpg

 

Zeszłoroczny zwycięzca „kryterium torowego” w najmocniejszej kategorii. Piotr „Picia” Roszkiewicz popełnił chyba ten sam błąd co 2 lata temu – zbyt ostro pogonił Jaguara. I od drugiego okrążenia E-Type jechał już bardzo dostojnie, stukając jak stara maszyna do szycia, którąś przemęczoną panewką. Ale doczłapał się…

http://img366.imageshack.us/img366/6277/jaguarau5.th.jpg

 

Trzylitrowy Austin Healey Ciurzyńskich na torze:

http://img397.imageshack.us/img397/2076/austinhealeydn7.th.jpg

 

Senior Poloczek przyjechał specjalnie swoim Porsche 911 z lat 70. Oj, chcielibyście tak skutecznie powozić mając sześćdziesiątkę na karku…

http://img243.imageshack.us/img243/8830/poloczekhi5.th.jpg

 

Cadillac toczył się w swoim własnym tempie. Pod koniec był dublowany. Szkoda, że w przeszłości dobrał się do niego blacharz-patyrak.

http://img397.imageshack.us/img397/8726/cadillacuf1.th.jpg

 

Według większości rajdowiczów przyczepność pogarszała się w miarę wyścigu. Pogubione kropelki oleju rozmazane oponami i rysy zdartej gumy zrobiły swoje. Przez to niektórych spotykały niespodzianki… Czesław Morrison dzielnie, przez 3/4 długości łuku walczył z uciekającym tyłem swojego wiśniowego Mercedesa R107. Ostatecznie wybrał wpół kontrolowane lądowanie na zielonej trawce, zamiast niekontrolowanego zatrzymania w poprzek toru tuż za zakrętem. Z tyłu nadjeżdżali inni…

http://img239.imageshack.us/img239/9179/klasaiii04nu7.th.jpg http://img239.imageshack.us/img239/3201/klasaiii05fa5.th.jpg

 

Ładnie utrzymany, chociaż trochę pokrzywdzony przez lakiernika (nie tyle kolor, co jakość pracy) Opel Senator pojechał w klasie 4 (youngi). Mimo, że automat to na torze wymiatał całkiem skutecznie w górnej strefie stanów średnich. Gaworzył najbardziej rasowo z całego towarzystwa :shock: :!: Zwróćcie uwagę, na hitlerowski hełm kierowcy… :wink:

http://img222.imageshack.us/img222/3502/opelsenator1gz0.th.jpg http://img49.imageshack.us/img49/7749/opelsenator2mb2.th.jpg

 

Klasa 4 (poznańskie youngtimery nie biorące udziału w rajdzie) na pierwszym okrążeniu.

http://img162.imageshack.us/img162/4690/klasaiv01gz5.th.jpg

 

Nastoletnie Porszaki rozegrały partię o najlepsze miejsca w klasie 4 między sobą.

http://img171.imageshack.us/img171/1894/klasaiv02rq2.th.jpg

 

Miniaki wystartowały razem z youngtimerami, ale w tyle stawki, żeby nie przeszkadzać. No i okazało się, że (niektóre) były na torze szybsze niż wielkopojemnościowe youngi! Tutaj skutecznie poganiały za E21 z silnikiem M10. Dwa z trzech widocznych poradziły sobie z tym BMW :!:

http://img170.imageshack.us/img170/9131/miniakidreczae21qu6.th.jpg

 

Robert rzuci wrażeniami z rajdu oczami uczestnika i – z grubsza – wynikami.

 

Aaaaa.... Widziałem fajny napis na koszulce jednego gościa, właściciela dwukołowego BMW.

„Stwórca musiał jeździć BMW. To dlatego niebo jest biało-niebieskie”.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trzydziesty trzeci Poznański Międzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych, będący jednocześnie ostatnią tegoroczną eliminacją Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych udajemy się wraz z pilotem (Pawłem Urbanem) moim BMW 1602 z roku 1973. Planowy wyjazd ze Szczecina następuje o godzinie 18.00.

 

Baza rajdu znajduje sie na terenie ośrodka sportów konnych Hipodrom Wola w Poznaniu. Docieramy tam w czwartek około godziny 23.00.

Meldujemy się, wypełniamy stosik papierków, witamy ze znajomymi i idziemy oglądać park maszyn zlokalizowany w ujeżdżalni.

Następnie przepowadzamy debatę z kolegą Rapidem i zwijamy sie do łóżek.

 

Piątkowy ranek wita nas czystym i słonecznym niebem. Nasz numer startowy to 54. Ogółem w rajdzie udział bierze 75 załóg w tym kilka motocykli z pięknym Sokołem 1000 na czele. Po śniadaniu zaliczamy pierwszą próbę sprawnościową, otrzymujemy itinerer, zdjęcia do odnalezienia w terenie, kartę drogową i startujemy do pierwszego liczącego 51 km odcinka rajdu. Po kilku kilometrach sprawdzian ze znajomości zabytkowej motoryzacji. W woreczkach ukryte są znaczki samochodowe. Należy odpowiedzieć nie zaglądając do środka z jakich aut pochodzą. Rozpoznajemy : Wanderera, AutoUniona, Mercedesa, Polskiego (przedwojennego) Fiata. Największy problem mamy z... FSO.

Po obiedzie w Kaźmierzu zaliczamy dwa kolejne liczące 54 km odcinki i około godziny 15.30 pojawiamy się na Torze Poznań gdzie odbywają się kolejne dwie próby sprawnościowe. Druga z nich to tzw próba Żegoty polegająca na przejechaniu tej samej trasy przodem oraz tyłem w jak najkrótszym czasie. Oba przejazdy muszą być do siebie zbliżone czasowo. Ideałem jest taki sam czas w dwóch próbach.

 

Pora na wyścig (nie zaliczany jednak do punktacji rajdu).

Uzupełniamy paliwo, pompujemy opony na trzy bary, przechodzimy badanie techniczne i "wyrzucamy" zbędne rzeczy z auta. Następnie udajemy się za SafetyCar'em do depo.

Pierwsze startują auta przedwojenne. Do pokonania mają 2 okrążenia toru. Start odbywa się w stylu Le Mans. Wyścig wygrywa Ireneusz Tomyślak na Aero 30.

 

W końcu następuje moment na który czekam od dawna - wyścig klasy drugiej czyli aut powojennych o mocy mniejszej niż 90 KM. Niestety mój numer startowy to 23. Miało być losowanie ale rozlosowano tylko pierwsze 12 numerów. Nastepne numery startowe przyznano w kolejności... zapisów na listę startową ponieważ organizatorzy nie przewidzieli tak dużej liczby uczestników. Łacznie ścigać się będzie 25 samochodów. Auta startują ustawione w dwóch równoległych rzędach a do pokonania mają cztery okrążenia toru.

Sędzia pokazuje tabliczkę "3 minuty do startu" - kask zapięty rękawice założone, ogrzewanie i nadmuch włączone ma maksa a poziom adrenaliny wysoki. "2 minuty do startu" ... "1 minuta do startu"... "30 sekund do startu". Po kolei gasną czerwone światła i start!

Niestety moje BMW gaśnie. Natychmiast je odpalam ale startuję praktycznie jako ostatni. Zamierzam jednak powalczyć. Jeszcze przed Z1 (pierwszym zakrętem toru - plan Toru Poznań dostępny na: www.aw.poznan.pl ) wyprzedam kilka najsłabszych aut. Na Z1 wyprzedam kolejne. Na lewym Z3 postanawiam zaryzykować i wyprzedzić lewą stoną trzy jadące przede mna auta. Szybkie wejście w zakęt i tyły powoli ma ochotę wyprzedzić przód, daje o sobie znać brak szpery. Tracę prędkość walcząć z poślizgiem i o mało co nie powoduję zderzenia z NSU 1000S które musi gwałtownie hamować. Jednak udaje się i plan jest wykonany - trzy auta wyprzedone. Po wyścigu przpraszam kierowcę NSU

za mało sportowe zachowanie. W tarkcie drugiego okrążenia wyprzedzam jeszcze MGA, Fiata Mirafiori oraz łotewskiego kierowcę jadącego na Żiguli.

Kolejny jest prawie dwulitrowy Opel GT. Daję radę na Z8 a po wyścigu dowiaduję się od kierowcy Opla , że sobie odpuścił ściganie ze mna po tym jak zobaczył jak zakręty pokonuję na trzech kołach. Niestety zawieszenie mam seryjne.

W zasięgu wzroku mam jedynie mocno usportowionego (klatka itp) Fiata 128.

Z13 to przedostatni zakręt przed depo. Z daleka widzę że, pokryty jest wodą (poźniej okaże się, że jest to olej z zatartego silnika Porsche 912). Wpadam w potężny poślizg, auto jest praktycznie niekierowalne. Cudem udaje mi się utrzymać kierunek jazdy przelatując po trawie.

Jak się później okaże w tym miejscu Rafał Płatek w kolejnym wyścigu wypadnie z trasy i jego Alfa Romeo uszkodzi most. Skandal! Od czego są ludzie z flagami mający sygnalizować niebezpieczeństwo na torze?

We wstecznym lusterku nikogo już nie widzę. Przez jedno okrążenie walczę z Fiatem 128. Nie daję jednak rady. Dubluję Mercedesa a do mety dojeżdżam jako piąty wyprzedając po drodze 18 samochodów. Nieźle ale niedosyt pozostaje.

Wyścig wygrywa Adam Majewski kierujący Fiatem 128 3p.

Natępnie startują auta klasy trzeciej czyli samochody powojenne o mocy powyżej 90 KM.

 

Ostatnia nadzieja białych czyli kierujący BMW 2002ti Paweł Brukszo przez jedno okrążenie zajmuje dobre piąte miejsce. Na drugiej pętli w jego BMW urywa się pedał gazu, Paweł wciska sprzęgło a pozbawiony obciążenia motor wchodzi na wysokie obroty i jak się później okazuje traci kompresję na jednym cylindrze. Tor opuszcza na lawecie. Klasę trzecią wygrywa Piotr Dąbrowski na Porsche 911 wyprzedzając Rafała Płatka na Alfie Romeo który jak już wspominałem wpadł w poślizg na rozlanym oleju.

Następnie odbywa się wyścig youngtimerów.

Pełen emocji piatek kończymy nocnymi rozmowami.

 

Sobotę rozpoczynamy dwoma próbami sprawnoścoiwymi na terenie Hipodromu Wola. Startując jako 54 mam zamiar pokonać zwycięzcę wczorajszego wyścigu w mojej klasie. Jadę pierwszy i po wykonaniu prób dowiaduję się od sędziów, że pokonałem je najszybciej ze wszystkich startujących do tej pory. Niestety Adam Majewski (właściciel dwóch licencji: rajdowej i wyścigowej) jadący po mnie jest szybszy.

Zaraz po próbach startujemy do liczącego 21 km kolejnego odcinka rajdu.

Obiad jemy w Morasku w towarzystwie chmary much przybyłych z pobliskiej stadniny koni. Po obiedzie ruszamy do kolejnego liczącego 21 km etapu który kończymy Konkuresm Elegancji na rynku w Poznaniu.

Ostatni odcinek rajdu wiedzie z rynku do bazy na Hipodromie.

Bal komadorski upływa pod znakiem oczekiwania na wyniki. Najpierw posłuszeństwa odmawia drukarka przez którą organizatorzy nie mogą wydrukować arkuszy z wynikami. Następnie jako, że tegoroczny rajd jest ostatnią eliminacją Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych niezadowoleni zawodnicy składają kilka protestów.

Około godziny 10.30 wszystko jest jasne i następuje oficjalne ogłoszenie wyników.

My zajmujemy w rajdzie 42 miejsce więc pilot wraca do domu pociągiem.

Poważnie: musi wrócić wcześniej ze względu na ważne sprawy rodzinne.

Do zobaczenia za rok!

 

http://img368.imageshack.us/img368/7955/dscn2064hi8.jpg

 

http://img50.imageshack.us/img50/4261/dscn2068ex8.jpg

 

http://img50.imageshack.us/img50/6874/dscn2069dm2.jpg

 

http://img182.imageshack.us/img182/1268/dscn2070zb3.jpg

 

http://img475.imageshack.us/img475/9356/dscn2072qj3.jpg

 

http://img475.imageshack.us/img475/4229/dscn2075bj3.jpg

 

http://img475.imageshack.us/img475/3526/dscn2076rp0.jpg

 

http://img475.imageshack.us/img475/6987/dscn2079gc2.jpg

 

http://img475.imageshack.us/img475/202/dscn2085tb2.jpg

 

http://img480.imageshack.us/img480/9242/dscn2086nm4.jpg

 

http://img480.imageshack.us/img480/8038/dscn2094ps8.jpg

 

http://img480.imageshack.us/img480/2092/dscn2107nj6.jpg

 

http://img182.imageshack.us/img182/56/dscn2092ki6.jpg

 

http://img182.imageshack.us/img182/6549/dscn2073ci3.jpg

 

Lepsze fotki na:

http://www.aw.poznan.pl/imprezy2006/20060914-17zab/zab_parada/index.html

Edytowane przez ROBERT MALINOWSKI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.