Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Rozpocząłem remont silnika M52B28 i mam kilka pytań ponieważ :

Gdy oddałem głowice do regeneracji okazało się, że nie jest prosta więc pomyślałem, że warto też oddać blok do planowania

i okazało się że między tulejami były przedmuchy i żeby to wyrównać firma musiała zebrać z bloku 9 setek milimetra

I teraz moje pytanie czy po złożeniu silnika nie będzie kolizji miedzy tłokiem a głowicą? :roll:

Grubość uszczelki głowicy to 1,7mm

jeżeli jakichś potrzebnych informacji zapomniałem proszę pytać, odpowiem

Pozdrawiam

Opublikowano

Byłbym wdzięczny też jak ktoś by załączył informacje o doborze grubości uszczelek pod głowice do m52

W necie znalazłem tego masę do silników diesla ale na M52 w benzynie nie trafiłem :(

Opublikowano
Sprawdź jaka jest grubość oryginalnej uszczelki i musisz też wiedzieć ile została zebrana głowica. Grubsza uszczelka i nic się nie stanie. Prędzej będziesz miał niewłaściwe ciśnienie i tu może być problem jeśli uszczelka będzie za cienka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik diesla jest bardziej wymagający jesli chodzi o dobór uszczelki , dlatego jest wiecej informacji...

Tak jak Daniel napisal ,wazne jest ile zostala zebrana glowica , bo zeszlifowanie bloku w tym przypadku nie ma znaczenia i bylo zbedne

Jesli masz obawy o miniecie zaworów to mozesz wykonac prube ,a jesli sa dostepne uszczelki nadwymiarowe to kup grubsza o tyle co zostala zebrana glowica z blokiem i musi byc OK

Opublikowano

Lepiej wszystko wyliczyć. Ilość zebranej głowicy i bloku plus nowa uszczelka. Pewnie liczy się ścisk uszczelki po dokreceniu głowicy. Kręcąc silnikiem po złożeniu może być ok ale co z wysokimi obrotami i po rozgrzaniu?


Zadzwoń do mautoczesci i zapytaj się jaka proponują uszczelke po zebraniu takiej wartości głowicy i bloku i kupisz u nich przy okazji części. Kupisz u nich uszczelki głowicy, oleje, płyny, uszczelki kolektorów i pokrywy i co ważne śruby głowicy bo na starych tego nie skrecaj. Będą mieli części i może podziela się wiedzą

Opublikowano
Lepiej wszystko wyliczyć. Ilość zebranej głowicy i bloku plus nowa uszczelka. Pewnie liczy się ścisk uszczelki po dokreceniu głowicy. Kręcąc silnikiem po złożeniu może być ok ale co z wysokimi obrotami i po rozgrzaniu?


Zadzwoń do mautoczesci i zapytaj się jaka proponują uszczelke po zebraniu takiej wartości głowicy i bloku i kupisz u nich przy okazji części. Kupisz u nich uszczelki głowicy, oleje, płyny, uszczelki kolektorów i pokrywy i co ważne śruby głowicy bo na starych tego nie skrecaj. Będą mieli części i może podziela się wiedzą

 

Śruby głowicy oczywiście są nowe już zakupione

Wszystkie części jakie wymieniam były zamawiane z Niemiec

Dzięki za pomoc na pewno się przyda


Czekam jeszcze może ja jakieś sugestie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opisze Ci jak ja wykonuje taką prube, ale wykonuje ja tylko wtedy , gdy producent nie przewiduje uszczelki nadwymiarowej a ja musze walczyc o kazda dziesiatke mm, bo szlifowanie bylo powazne i jest podejrzenie ze po zlozeniu , wyrzuce czesci na smietnik - w zeszłym roku robilem taki silnik ale po szlifie ubylo ponad 3 mm , i w takich przypadkach musi sie taka prube przeprowadzic, wiec jesli masz dostepnosc nadwymiaru to szkoda marnowac czas ....

Ja do takiej pruby uzywam opakowania z filtra powietrza ( papier jest znacznie cienszy od uszczelki ),wycinam otworki tylko na bolce centrujace i na tym skladam glowice ( na starych srubach ),ale przykrecam tylko na 20 Ńm ,nastepnie rozrzad i obracam powoli walem-jesli tlok sie minie z zaworem to jest OK , jest pewnosc i moge skladac juz docelowo na nowych czesciach.

Sruby korbowodów i stopki panewek glównych oraz stuby rozrzadu tez musza byc nowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam złe doswiadczenia z dorabianymi uszczelkami...

Glowica mi nie spadla :D :D :D

Trafilo do mnie takie wozidelko , w którym kuna rozkoszowala sie smakiem weza od chlodnicy ,a ze wlascicielem byl mlody czlowiek dla którego liczyla sie glosna muza ,to w efekcie zatarl silnik na autostradzie,a ze jechal bez plynu chlodniczego to blok i glowica sie pogiely a tloki stopily ,ale udalo sie jeszcze zrobic z tego silnik , i kolo autkiem dalej pomyka tylko czasem luka na deske rozdzielczą i patrzy na kontrolki,bo drogo zaplacil za ta lekcje...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm..czyżby najlepiej byłoby skorzystać z linku powyżej? :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.