Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!!!

Jestem posiadaczem BMW 118d, 143KM. Auto ma przebieg 220 000 km. Przy tym przebiegu został wymieniony rozrząd oraz kompletny dwumas. Samochód po odbiorze z warsztatu zaczął więcej palić. Obecnie na pełnym zbiorniku przejeżdżam około 700 km co jest wynikiem bardzo słabym, z moich obserwacji wynika że auto spala około 1-1-5 litra paliwa więcej na 100 km. ponadto zauważyłem że samochód stał się mocniejszy , bardziej zrywny. Drugą wadą jest głośna praca silnika. Silnik pomimo wymiany łańcucha rozrządu chałasuje, najgłośniejszy jest podczas przyśpieszania w zakresie 1000-2000 obrotów a także podczas ruszania (słychać wyraźny metaliczny stukot). Również podczas przyśpieszania jężeli raptownie zabiorę noge z gazu silnik również bardzo hałasuje. Na biegu jałowym wydaje mi się że pracuje właściwie, problem się uwidacznia podczas obciążenia. Wymiana rozrządu nie wyeliminowała całkowicie głośnej pracy silnika a jedynie szelest łańcucha.

Oddałem auto spowrotem na warsztat, podpięto je pod komputer. mechanicy stwierdzili iż zbyt często wypala się DPF i to może być przyczyną głośnej pracy i większego spalania. Moim zdaniem nic w tym dziwnego skoro auto spala dużo więcej paliwa wypalanie DPF może inicjować się częściej no a ale nie jestem mechanikiem i mogę się mylić. Wizja z dpfem umarła. Kolejnym krokiem było sprawdzenie wtrysków, zamontowano wtryski z innego auta - nic to nie pomogło. Teraz kolejnym krokiem będzie zamienienie listwy wtryskowej z innego auta. Mechanicy stwierdzili że na listwie wtryskowej jest za wysokie ciśnienie co może być przyczyną wyższego spalania i głosnej pracy.


Wkużajacym jest fakt iż na wymianę rozrządu i dwumasy wydałem 8300 zeta A silnik można powiedzieć że pracuj gorzej niz przed wymianą. Pracuje głośniej no i więcej pali.


A CO WY O TYM SĄDZICIE???????


POZDRAWIAM!!!

Opublikowano

Cześć , powiem tak każdy walczy o jak najwyższe ciśnienie na listwie żeby nie brakowało paliwa a Twoi mechanicy mówią że za wysokie to złe :oops: (mega słaba diagnoza) jeśli są metaliczne dzwieki to coś jest nie tak ze składaniem silnika po wymianie rozrządu , jak dpf jest słaby to auto będzie więcej palić :oops:

Napisz jakie jest ciśnienie na listwie u Ciebie .

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.