Skocz do zawartości

ABS, ASC znowu nie działa, nie pokazuje prędkości i inne


Szponiasty

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Coś mi się znowu dzieje z E38. Na zimnym wszystko jest ok, ale przejadę 10-15km i przestaje mi działać prędkościomierz. Gdy przestanie działać, to wyłącza się ABS i ASC. Po przejechaniu kolejnych kilku km prędkościomierz najczęściej zaczyna znowu działać, ale ABS i ASC nie, aż do następnego dnia. Dodatkowo wariuje mi wskaźnik poziomu paliwa (w baku mam ok 30l). Pokazuje 0, albo się wychyla do prawidłowej wartości i znowu spada na 0. Reszta wskaźników jak obr, czy temp. są ok. Gdzie zacząć szukać problemu?
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik predkosci kola (czujnik abs)lewy tyl do wymiany.

Ostatnio wymienialem bo to samo sie dzialo co u Ciebie.

Wymiana troche problematyczna bo stary sie ulamal....

Do 09/98 siwe koncowka jak dobrze pamietam.Ja kupilem delphi i jak reka odjol.

Komp powinien pokazac blad czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dodatkowo wariuje mi wskaźnik poziomu paliwa (w baku mam ok 30l). Pokazuje 0, albo się wychyla do prawidłowej wartości i znowu spada na 0. Reszta wskaźników jak obr, czy temp. są ok. Gdzie zacząć szukać problemu?

 

Dla mnie wszystko wskazuje na moduł abs lub czujnik jak wspomniał wyżej kolega - połączenie z chyba lewego tylnego - z niego idą informację do prędkościomierza itp.. Spróbuj zamienić stronami tylne czujniki, jeśli oba wyjdą bez problemowo. Oczywiście przy tym sprawdź błędy czy faktycznie daje błąd czujnika abs lewy tył.


Odłączając moduł abs nie będzie widział żadnej wartości czyli efekt paliwa będzie taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odp. Zauważyłem coś innego. W tylnym lewym nadkolu jest ta plastykowa skrzyneczka, gdzie jest złączka kabla idąca do podłączenia czujnika. Cała w środku była zawalona dosłownie szlamem i błotem, które po otworzeniu się z niej wylało. Nie mogę rozłączyć tej z złączki od czujnika (jest zapieczona czy co?!). Ale trochę przeczyściłem i spryskałem "szprajem" do czyszczenia gaźników i kilka dni było wszystko ok. Warto bawić się w próbę wyciągnięcia tego czujnika i ew. jego uszkodzenia, czy może skoncentrować się na tej złączce?


Jeśli tak, to jak to rozłączyć, bo jest jakby spieczone. Może wystarczy tylko styki przeczyścić i jakoś to przed wilgocią zabezpieczyć jakimś plastidipem czy gumą izolacyjną w "szpraju"?

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię. Teraz w Białymstoku w nocy jest prawie -15 i wskaźnik paliwa kompletnie odp*&&^%a. Wiem że jest coś koło 15l, ale wskazówka non stop skacze między 20 a 60l... ABS, ASC oczywiście nie działa. Na postoju, jak odpalę samochód kiedy chcę go trochę dogrzać, zanim odjadę, prędkościomierz skacze czasem między 80 a 200kmh :D Najgorsze jest że jak ruszam to kilka km w miarę dobrze wszystko działa, a później zaczyna coś odp&&^%ać i samochód czasem sam zaczyna przyśpieszać, ABS się włącza nawet gdy nie wciskam hamulca... Na szczęście to manual a nie automat, więc mam kontrolę nad nim tak czy siak. Qwa E38 ma swoją duszę...


Co ciekawe, jak go zostawię w garażu na noc, to prawie cały następny dzień wszystko jest ok.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe, jak go zostawię w garażu na noc, to prawie cały następny dzień wszystko jest ok.

Ciepło robi cuda :D. Tak poza tym, możesz jeszcze błędy zczytać jeśli nie zczytałeś? Co do czujnika - wtykę cholernie ciężko rozłączyć, musisz z odpowiednią siłą nacisnąć z obu stron, żeby zatrzask puścił, ja troszkę za mocno to zrobiłem i w starym E39 coś tam pękło - więc odpuściłem zamianę stronami.


Tak czy owak proponuje nowym właścicielom tych samochodów, zabrać się za oczyszczenie wtyczki i próbę rozpięcia zaraz po zakupie w lecie, ja tak zrobiłem z moim E38, które zakupiłem w styczniu - ciepły garaż, od razu wtyczki od abs i puszki poczyszczone. Teraz nie ma problemu z zamianą stronami nawet dla jakiej kolwiek weryfikacji :)


Jak chcesz to napisz PW i Ci podam schemat sprawdzenia napięcia czy idzie z modułu na sterowniki - bez rozpinania czego kolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, dzięki za odp. Chętnie, ale wrzuć tu w temacie, być może komuś się kiedyś przyda (np mi :)).


Ogarnąłem temat i faktycznie był problem ze złączką. Kilka godzin bojowałem z nią, by to rozłączyć. Po rozłączeniu i przeczyszczeniu, wszystko zaczęło działać, więc czujnik jest chyba ok (ale nadal czasem wariuje mi prędkościomierz, ale już rzadko). Profilaktycznie wymienię cały czujnik a dobry zamiennik kosztuje grosze (ok 130zł), bo ułamałem go próbując wykręcić wcześniej.


Ale wrzuć info, bym na wszelki wypadek miał informacje na przyszłość, gdybym ja albo ktoś inny potrzebował.


Pozdrawiam

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.