Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć, mam problem ze spadającą temperaturą silnika w mieście. Poza miastem temperatura dochodzi max do 87 stopni, a w mieście potrafi spaść do 75 przy spokojnej jeździe. Obydwa termostaty wymienione - EGR firmy Behr, główny OEM. Co jeszcze może być nie tak? :(
Opublikowano
Jesli w trasie się nagrzewa do tych zadanych prawie 90C to wszystko jest ok. Te silniki ogolnie długo się nagrzewają. W mieście tez musze pokonać około 10-12km żeby miał te zadane 90C. Oczywiście mówimy teraz o ujemnych temp jakie są teraz.
Opublikowano
Jesli w trasie się nagrzewa do tych zadanych prawie 90C to wszystko jest ok. Te silniki ogolnie długo się nagrzewają. W mieście tez musze pokonać około 10-12km żeby miał te zadane 90C. Oczywiście mówimy teraz o ujemnych temp jakie są teraz.

No właśnie problem polega na tym, że mam te ok 85° na trasie, wyjeżdżam do miasta i temperatura zaczyna nagle spadać do np 79°... :/

Opublikowano
A termostat egr kupiles z jaka temperatura otwarcia? Bo nie wiem czy zwrociles uwage ale termostaty egr wgstepuja w wariantach 70 i 90 stopni
Opublikowano
A termostat egr kupiles z jaka temperatura otwarcia? Bo nie wiem czy zwrociles uwage ale termostaty egr wgstepuja w wariantach 70 i 90 stopni

I tu może być problem... termostat EGR zamawiałam w warsztacie i nie wiem jaki wariant wzięli, natomiast główny zamawiałam sama i była informacja, że temperatura otwarcia 88°. Zobaczymy czy wymiana tego EGR naprawi sytuację. ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jaki powinnaś mieć? Według mnie do twojego auta jest taki o numerze 11717787870, czyli temperatura otwarcia 70C.

Sprawdz na realoem.pl w zakładce silnik.

Opublikowano
A jaki powinnaś mieć? Według mnie do twojego auta jest taki o numerze 11717787870, czyli temperatura otwarcia 70C.

Sprawdz na realoem.pl w zakładce silnik.

Tak, właśnie mam termostat o takim numerze. Trochę dziwne, że temp otwarcia wynosi zaledwie 70C... skoro obydwa termostaty wymienione i są ok to w czym problem... :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie pytanuie czy są ok:) na bank głowny kupiłaś w ASO, nie na allegro? Ja z allegrowymi miałem zawsze problem. Czasami z ASO padają, te z allegro czasami działają.
Opublikowano
Koledze, życzę osobiście rozwiązania problemu. Z ciekawości zapytam co by było gdybym w moim aucie oryginalny termostat EGR otwierający się przy 70 stopniach zamienił na taki co się otwiera przy 90? Czy silnik szybciej dochodziłby do 90 stopni?
Opublikowano
No właśnie pytanuie czy są ok:) na bank głowny kupiłaś w ASO, nie na allegro? Ja z allegrowymi miałem zawsze problem. Czasami z ASO padają, te z allegro czasami działają.

Główny OEM kupiłam na www.czescidobmw.pl i nigdy z częściami tam kupionymi nie miałam problemu. :(

Opublikowano
Moim zdaniem termostaty powinny być ok. Jeżeli w trasie osiąga prawie zadana temp czyli 88C to sa ok. Tylko pytanie dlaczego w mieście spada. A jak odpowietrzałeś układ jak zalewałeś płynem?? A jesli chcesz sprawdzić termostat EGR to wystarczy go wyciągnąć i w niego dmuchnąć. Jeśli będzie sie dało dmuchnąć beż wiekszych problemów, to do wymiany ,a jesli będą duże opory podczas próby dmuchania, to znaczy że jest ok
Opublikowano
Moim zdaniem termostaty powinny być ok. Jeżeli w trasie osiąga prawie zadana temp czyli 88C to sa ok. Tylko pytanie dlaczego w mieście spada. A jak odpowietrzałeś układ jak zalewałeś płynem?? A jesli chcesz sprawdzić termostat EGR to wystarczy go wyciągnąć i w niego dmuchnąć. Jeśli będzie sie dało dmuchnąć beż wiekszych problemów, to do wymiany ,a jesli będą duże opory podczas próby dmuchania, to znaczy że jest ok

EGR sprawdzałam zaraz po kupnie, trzeba było naprawdę mocno w niego dmuchnąć, aby odrobinka (naprawdę odrobinka) powietrza uciekała z niego. To samo z głównym próbowałam - tam akurat ani gram powietrza nie przechodził. Co do odpowietrzania to robili to mechanicy... poza tym przy zapowietrzonym układzie działy by się takie rzeczy? Sądziłam, że przy zapowietrzonym układzie właśnie grzałby się bardziej. :(

Opublikowano
Czyli termostat egr masz dobry. Co to odpowietrzenia, to nie koniecznie. Znam przypadek tylko w 330d że dopiero 3-ecia próba odpowietrzenia przyniosła sukces i auto już grzal i trzemalo temp normalnie. Zdejmij osłonę silnika i odkrecaj odpowietrzniki od tego który jest najniżej aż do tego najwyższego przy zbiorniczku(na zimnym silniku) albo odpal silnik i tak samo odkrecaj. Jak zacznie płyn wyciekac to zakrec

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.