Skocz do zawartości

Problem po usunięciu klapek i adaptacji przepustnicy(320d)


Czapeiro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Silnik M47 163km. Po wyrzuceniu klapek z kolektora, wywalało błąd przepustnicy. Zastąpiona używką po regeneracji, zaadaptowana i już komputer nie wyrzuca jej błędu. Teraz niestety auto nie ma mocy - błąd "Czujnik przepływu masy powietrza", czasem pojawiają się z nim dwa dodatkowe coś o monitorowaniu ruchu powietrza w dolocie(rura). Co może być przyczyną? Na niskich obrotach komputer pokazuje żądane doładowanie ok 10x niższe niż rzeczywiste. Na postoju doładowanie pokazuje ponad 10 bar. Czy to wina przepływki? Mechanik tak twierdzi, ale czy to możliwe, że po zaślepieniu i wyrzuceniu klapek pojawiają się takie problemy? Wszystkie przewody i rurki podpięte prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to sama sie zaadaptowala. Włączyłem zapłon na 2 minuty, Slyszalem jak przepustnica pracuje, jak przestała to wylaczylem zaplon, skasowalem błędy i już.


Czy ktoś zna odp. Na mój problem? Wymieniać przeplywke? Mogła się popsuc po wyrzuceniu klapek i wymianie przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest diesel. Tutaj nie ma przepustnicy...

Jest panie kochany. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7804384-przepustnica

 

Na 100% wszystko dobrze podłaczyłes? Nie uszkodziłes nic przy demontażu kolektora? Ja tez niedawno usuwałem klapki i wszystko działa normalnie

Wydaje mi się, że wszystko dobrze podłączyłem. Nie trzeba zaślepiać żadnych przewodów? Wyciągnąłem tylko cięgno gruszki, usunąłem klapki i zaślepiłem zestawem do tego odpowiednim. Oczywiście nowe uszczelki itp. Posprawdzam dziś jeszcze raz przewody, ale mechanik dalej się upiera, że po prostu walnęła przepływka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest przepustnica i nie działa to jak przepustnica. Jest to klapa gasząca która zamyka się podczas gaszenia silnika. Nie wiesz do czego to służy i jaki jest tego cel.

Nie będę się kłócił o nazewnictwo. Komputer pokazuje błąd przepustnicy, a w sklepie bmw jest ta część też nazwana przepustnicą więc po co mam mówić inaczej niż jest :)

Prosiłbym, że jeśli nie masz odpowiedzi na moje pytanie to omiń ten temat i nie przeszkadzaj. Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica czy jak kto woli klapa gasząca jest sprawna. Miałem wcześniej uszkodzoną(nie pracowała i ciągle był błąd adaptacji) i wymieniłem na renegerowaną(adaptacja odbyła się sama, nie wyrzuca błędu klapy "przepustnicy"). Odkręciłem jeszcze raz kolektor żeby wszystko posprawdzać na spokojnie. Żaden przewód nie został przyciśnięty. Wszystko złożone i podpięte. Możliwe, że jednak nawaliła ta przepływka jak na złość? Dziwne, że to wszystko się zaczęło dziać po wyrzuceniu klapek. Przepływomierza nie mam niestety na podmiankę aby go sprawdzić :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nierozwiązany... Wszystko na nowo sprawdzone i elegancko podpięte.


Zrobiłem reset przepływomierza zgodnie z tym postem -> https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=216467


Bez poprawy.

Martwi mnie też temperatura powietrza - Inpa pokazuje !73.95C

LUFTMASSE na jałowych obrotach jest praktycznie idealne z wymaganym. Po dodaniu gazu do około 3tyś obr pokazuje: LUFTMASSE IST -> !701.88 (a wymagana 344.50)


Jednak do wymiany przepływka? Nie mam z kim podmienić i zobaczyć czy działa. Po odpięciu przepływomierza - brak poprawy. Dziwi mnie to wszystko, że po usunięciu klapek takie problemy są...

Oczywiście doszedł błąd: INCREASED EMISSIONS ale zakładam, że to też wina przepływki.


Ktoś mi coś doradzi?


Potwierdzenie błędów wrzucam z INPY jako załączniki:

b28aee807729ab23med.jpg


7ecf8574db2858dbmed.jpg


23511540a6a1d251med.jpg


ff700c69107fb6f1med.jpg


fd20159b1ae0bcdamed.jpg


61357d26901bdebcmed.jpg


5abef5af7ad3cf2dmed.jpg


b9d1a84949264dc6med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czytałem kiedyś że ktoś przytrzasnął przewód podciśnieniowy dokręcając kolektor i miał podobne problemy, może warto to sprawdzić i odkręcić kolektor.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.