Skocz do zawartości

[E87] 2.0 120D Bardzo długo odpala na niskich temperaturach.


Peres96

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Moje oczko w głowie coś ze mną się zaczyna bawić. Mianowicie przy niskich temperaturach odpala dopiero za 4 razem i długo kręci . Świece sprawdzone są dobre błędy żadne nie wyskakują kontrolka podgrzewania świec się świeci przy włączeniu zapłonu przez parę sekund o co może chodzić? Podpinałem pod komputer żadnych błędów nie ma . Chwilę pochodzi zgasze moją niunie odpalam ponownie i od strzała . Pomóżcie co to może być bo już brak mi pomysłów . Czy to może być moduł? Skoro błędy nie wyskakują ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzales swiece?

 

Mechanik sprawdzał oporność , wczoraj podpinałem po dwóch dniach od ostatniego podpinania pod komputer i pokazały się błędy z świec wcześniej ich nie

było po sprawdzeniu świec poprzez oporność.

https://zapodaj.net/8da8c11f22552.jpg.html

https://zapodaj.net/f706497bd6215.jpg.html

https://zapodaj.net/534422f618ac4.jpg.html

https://zapodaj.net/64ff6b97542a8.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy świec:

4212

4222

4232

4242

wskazują że sterownik świec może nie domagać i wywala błąd. Występowanie tych błędów razem zazwyczaj oznacza usterke sterownika.


Niepokojący jest dla mnie też błąd 4530, oznacza on problem z ciśnieniem doładowania - pasowałoby sie przyjrzeć układowi dolotowemu czy nie ma nieszczelności.

Poczytaj o tym tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=156524


No i 480A - ciśnienie w filtrze DPF jest zbyt wysokie - polecam wypalenie DPF jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy świec:

4212

4222

4232

4242

wskazują że sterownik świec może nie domagać i wywala błąd. Występowanie tych błędów razem zazwyczaj oznacza usterke sterownika.


Niepokojący jest dla mnie też błąd 4530, oznacza on problem z ciśnieniem doładowania - pasowałoby sie przyjrzeć układowi dolotowemu czy nie ma nieszczelności.

Poczytaj o tym tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=156524


No i 480A - ciśnienie w filtrze DPF jest zbyt wysokie - polecam wypalenie DPF jak najszybciej.

 

Modul wymienić na nowy czy regeneracja? Bo słyszałem że nie opłaca się nowego kupować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak masz kogoś kto ci to zrobi to naprawiaj. Ale jak masz go wysyłać, pierdyczyć się z podwójnym płaceniem za wymianę, to kupuj nowy. Trwałość naprawianych i oryginalnych jest podobna. Może paść i po miesiącu jak i po kilku latach. Nigdy nie wiadomo. Pamiętaj że sterowniki do silników N47 i M47 są różne i nie są zamienne, chociaż wyglądają identyko i sprzedawcy często piszą że pasują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i moduł wymieniałem w marcu 2018. Funkcjonował dobrze cała ciążę (9 miesięcy). Ostatnio padła 1 świeca, póżniej druga i kilka dni temu kolejne 2. Cztery świece - błąd. Doszedł bład lambda i jeszcze jakiś (juz nie pamiętam). Wymieniłem sterownik na naprawiany (poprawione druty i lutowania, zalane żelem). Wymiana to jakieś 10-15 minut robowy. Po skasowaniu błedów - świece OK, lambda OK. Błędów brak. Stary moduł zostawiłem, bo jak obecny padnie to sam przelutuję (srebrzanka kosztuje kilka zł, żel 18 zł i troszkę zabawy z lutownicą i wygrzebywaniem żelatyny).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak. Moduł. Po wymianie modułu świece "ożyły". :-)


Tylko na Allegro musisz uważać. Oto "profesjonalnie" naprawiony sterownik w Krakowie, kupiony na Allegro. Zalewa "profeska" do elektroniki.

sterownik-s-wiec-z-arowych-BMW-e87-b.jpg

W rzeczywistości smród octu (kwas octwowy wydzielający się z silikonu sanitarnego), a tego żadna zalewa do elektroniki nie ma! Jest neutralna, a nie z odczynem kwaśnym jak silikon sanitarny. Widoczne nieszczelności w zalewaniu elektroniki. Gęsty silikon nie rozpływa się, więc ten wysokiej klasy specjalista ugniatał silikon palcem. Nieszczelności są widoczne i to duże. Dlatego po 2-3 tygodniach, zapewne zaczęła wytrącać się wewnątrz rosa, powstawały jakieś zwarcia i auto zaczęło szarpać po odpaleniu. Na carly BMW błąd komunikacji sterownika, 4 świece spalone, świeca 2 jakiś dodatkowy błąd.

Masakra. Powiedziałem, że takiego kombinatorstwa i oszustwa nie odpuszczę. To już nie chodzi o te 145 zł w plecy, ale o zwykłe bezczelne oszustwo, a takowego z zasady nie toleruję.


Pani sprzedajaca z Allegro po założeniu sporu i materiału zdjęciowego upiera się, że to nie jest silikon sanitarny, a profesjonalna zalewa do elektroniki, ale w drodze okazanej łaski pieniądze zwróciła bez konieczności odsyłania tego gó....na.

Teraz będzie oszukiwać innych do czasu aż komuś uszkodzi auto (Ktoś tu pisał, że mu świecę upaliło i wpadła do cylindra przez geniusza z Allegro i skończyło się na rozbieraniu silnika).

Jak kupujecie naprawiany sterownik to domagajcie się, żeby obudowa nie była zaklejona. Nawet możecie prosić bez zalewy to smodzielnie każdy jest w stanie zalać to dokładnie zalewą (np TermoPasty 031), która sama się idealnie rozprowadza po wszelkich zakamarkach i nie ugniata się jej "palcyma". Wtedy przynajmniej jest pewność, że hermetyzacja jest porządnie zrobiona, a nie pomazane silikonem do zlewu. Obudowa zalaminowana klejem do spawania na zimno wysokotemperaturowy do 300 st. CX-80.





Wcześniej nie chciało mi się z tym wszystkim grzebać i dlatego szybciej było mi kupic na Allegro naprawiany. Nowy sterownik? 9 miesięcy temu kupiłem nowy i długo nie wytrzymał. W końcu zmusiłem się, drut srebrzanka, lutwonica i poszło. Zalewa 031, klej do plastiku CX-80, trochę zabawy z ciekawości i zrobione. Po skasowaniu błedów odpala równo i nie ma trzęsawki.


Ile wytrzyma? Nie wiadomo. Jak padnie, będzie znowu nowy i tak do .... końca świata i 1 dzień dłużej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.