Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć. Moje oczko w głowie coś ze mną się zaczyna bawić. Mianowicie przy niskich temperaturach odpala dopiero za 4 razem i długo kręci . Świece sprawdzone są dobre błędy żadne nie wyskakują kontrolka podgrzewania świec się świeci przy włączeniu zapłonu przez parę sekund o co może chodzić? Podpinałem pod komputer żadnych błędów nie ma . Chwilę pochodzi zgasze moją niunie odpalam ponownie i od strzała . Pomóżcie co to może być bo już brak mi pomysłów . Czy to może być moduł? Skoro błędy nie wyskakują ?
Opublikowano
Jak sprawdzales swiece?

 

Mechanik sprawdzał oporność , wczoraj podpinałem po dwóch dniach od ostatniego podpinania pod komputer i pokazały się błędy z świec wcześniej ich nie

było po sprawdzeniu świec poprzez oporność.

https://zapodaj.net/8da8c11f22552.jpg.html

https://zapodaj.net/f706497bd6215.jpg.html

https://zapodaj.net/534422f618ac4.jpg.html

https://zapodaj.net/64ff6b97542a8.jpg.html

Opublikowano

Błędy świec:

4212

4222

4232

4242

wskazują że sterownik świec może nie domagać i wywala błąd. Występowanie tych błędów razem zazwyczaj oznacza usterke sterownika.


Niepokojący jest dla mnie też błąd 4530, oznacza on problem z ciśnieniem doładowania - pasowałoby sie przyjrzeć układowi dolotowemu czy nie ma nieszczelności.

Poczytaj o tym tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=156524


No i 480A - ciśnienie w filtrze DPF jest zbyt wysokie - polecam wypalenie DPF jak najszybciej.

Opublikowano
Błędy świec:

4212

4222

4232

4242

wskazują że sterownik świec może nie domagać i wywala błąd. Występowanie tych błędów razem zazwyczaj oznacza usterke sterownika.


Niepokojący jest dla mnie też błąd 4530, oznacza on problem z ciśnieniem doładowania - pasowałoby sie przyjrzeć układowi dolotowemu czy nie ma nieszczelności.

Poczytaj o tym tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=156524


No i 480A - ciśnienie w filtrze DPF jest zbyt wysokie - polecam wypalenie DPF jak najszybciej.

 

Modul wymienić na nowy czy regeneracja? Bo słyszałem że nie opłaca się nowego kupować

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz kogoś kto ci to zrobi to naprawiaj. Ale jak masz go wysyłać, pierdyczyć się z podwójnym płaceniem za wymianę, to kupuj nowy. Trwałość naprawianych i oryginalnych jest podobna. Może paść i po miesiącu jak i po kilku latach. Nigdy nie wiadomo. Pamiętaj że sterowniki do silników N47 i M47 są różne i nie są zamienne, chociaż wyglądają identyko i sprzedawcy często piszą że pasują.
Opublikowano
Świece i moduł wymieniałem w marcu 2018. Funkcjonował dobrze cała ciążę (9 miesięcy). Ostatnio padła 1 świeca, póżniej druga i kilka dni temu kolejne 2. Cztery świece - błąd. Doszedł bład lambda i jeszcze jakiś (juz nie pamiętam). Wymieniłem sterownik na naprawiany (poprawione druty i lutowania, zalane żelem). Wymiana to jakieś 10-15 minut robowy. Po skasowaniu błedów - świece OK, lambda OK. Błędów brak. Stary moduł zostawiłem, bo jak obecny padnie to sam przelutuję (srebrzanka kosztuje kilka zł, żel 18 zł i troszkę zabawy z lutownicą i wygrzebywaniem żelatyny).

Gorzów Wlkp.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tak. Moduł. Po wymianie modułu świece "ożyły". :-)


Tylko na Allegro musisz uważać. Oto "profesjonalnie" naprawiony sterownik w Krakowie, kupiony na Allegro. Zalewa "profeska" do elektroniki.

sterownik-s-wiec-z-arowych-BMW-e87-b.jpg

W rzeczywistości smród octu (kwas octwowy wydzielający się z silikonu sanitarnego), a tego żadna zalewa do elektroniki nie ma! Jest neutralna, a nie z odczynem kwaśnym jak silikon sanitarny. Widoczne nieszczelności w zalewaniu elektroniki. Gęsty silikon nie rozpływa się, więc ten wysokiej klasy specjalista ugniatał silikon palcem. Nieszczelności są widoczne i to duże. Dlatego po 2-3 tygodniach, zapewne zaczęła wytrącać się wewnątrz rosa, powstawały jakieś zwarcia i auto zaczęło szarpać po odpaleniu. Na carly BMW błąd komunikacji sterownika, 4 świece spalone, świeca 2 jakiś dodatkowy błąd.

Masakra. Powiedziałem, że takiego kombinatorstwa i oszustwa nie odpuszczę. To już nie chodzi o te 145 zł w plecy, ale o zwykłe bezczelne oszustwo, a takowego z zasady nie toleruję.


Pani sprzedajaca z Allegro po założeniu sporu i materiału zdjęciowego upiera się, że to nie jest silikon sanitarny, a profesjonalna zalewa do elektroniki, ale w drodze okazanej łaski pieniądze zwróciła bez konieczności odsyłania tego gó....na.

Teraz będzie oszukiwać innych do czasu aż komuś uszkodzi auto (Ktoś tu pisał, że mu świecę upaliło i wpadła do cylindra przez geniusza z Allegro i skończyło się na rozbieraniu silnika).

Jak kupujecie naprawiany sterownik to domagajcie się, żeby obudowa nie była zaklejona. Nawet możecie prosić bez zalewy to smodzielnie każdy jest w stanie zalać to dokładnie zalewą (np TermoPasty 031), która sama się idealnie rozprowadza po wszelkich zakamarkach i nie ugniata się jej "palcyma". Wtedy przynajmniej jest pewność, że hermetyzacja jest porządnie zrobiona, a nie pomazane silikonem do zlewu. Obudowa zalaminowana klejem do spawania na zimno wysokotemperaturowy do 300 st. CX-80.





Wcześniej nie chciało mi się z tym wszystkim grzebać i dlatego szybciej było mi kupic na Allegro naprawiany. Nowy sterownik? 9 miesięcy temu kupiłem nowy i długo nie wytrzymał. W końcu zmusiłem się, drut srebrzanka, lutwonica i poszło. Zalewa 031, klej do plastiku CX-80, trochę zabawy z ciekawości i zrobione. Po skasowaniu błedów odpala równo i nie ma trzęsawki.


Ile wytrzyma? Nie wiadomo. Jak padnie, będzie znowu nowy i tak do .... końca świata i 1 dzień dłużej :-)

Gorzów Wlkp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.