Skocz do zawartości

M50 swap nie wkręca się na obroty


toybro

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam problem. Na innych forach ciężko było mi pomóc. Pewnie widzieliście na grupach fb moje pytanie. Każdy opowiadał że nie było takiej sytuacji nigdy z żadnym M50. Ze do egzorcysty ten silnik. Babcia mówi że dużo osób zabił i szatan go opętał. Do rzeczy. Zrobiłem swapa z M43. Ews wywalony, grube kable zmostkowalem. Pompa paliwa nowa. Instalacja gazowa do silnika dołączona, ale jeszcze raz podłączał ją mój gazownik. Wymieniłem kolektor dolotowy, czujnik wału, wałka, czujnik TPS, czujniki temp cieczy. Sonda nowa, przepływomierz nowy. Wszystkie węże nowe, uszczelki nowe. Kompresją ponad 14b na wszystkich cylindrach. Regulator paliwa wymieniony na nowy. No w sumie licząc to cały osprzęt silnika nowy. Nawet sterownik podpinalem od znajomego i to samo. Silnik do 2k obrotów wchodzi przy minimalnym wciśnięciu pedału gazu. Powyżej mogę wkręcić go z użyciem 50% pedału gazu.

Gdy wcisne mocniej przed 2k obrotów to się zdusi, syknie a czasem strzeli w kolektor. Gdy dam ogień powyżej 2k np gdy będzie 5k obrotów i dam ogień to stoi na tych obrotach ale nie spada.

Silnik M50 NV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To ciśnienie paliwa to w jakich warunkach sprawdzane? Po wypięciu wężyka podciśnienia z regulatora paliwa ma stać na 3,5 bara i przy gwałtownym dodaniu gazu nie ma prawa spadać poniżej tych 3,5 bara. Przepływomierz masz od 2,5?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podejrzyj w instalacji gazowej wartość MAP dla wolnych obrotów. Przepływkę masz odpowiednią pod te pojemność i co najważniejsze oryginalną? Bosch sześć pinów z końcówką 011 albo 025. Jak w ogóle auto pali? Koło pasowe (impulsowe) jest od tego silnika? Ustawienie rozrządu sprawdziłeś?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wykluczyć przepływkę wystarczy ją odpiąć. Bez przepływki silnik powinien bez problemu wkręcać się na obroty. Objawy które opisujesz wyglądają jak przy nieprawidłowym kącie wyprzedenia zapłonu, postawiłbym na uszkodzony jeden, lub dwa czujniki stuku, ale jak rozumiem silnik M50 NV to wersja bez Vanosa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik bez vanosa, nie mam czujników spalania stukowego. Po odpięciu przepływki zafaluje ale na obroty się nie wkręca dalej. Koło pasowe od auta, rozrząd ustawiony zgodnie z O/T co do milimetra.

Przeszukałem cały blok i nie znalazłem czujników spalania stukowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Diagnostyka sterownik sporo by pomogła.

A jak się silnik zachowuje z odłączonym TPS-em?

Czujnik temperatury który daje sygnał na sterownik silnika masz niebieski i podłączony do niebieskiej wtyczki?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Nówka niebieski, ale przełożyłem stary silnik i tak samo. Dodam że przed kupnem silnika pojeździłem nim troszkę i chodził miodzio, potem go wyjąłem, przywiozłem do siebie i takie cuda. Chciałbym dorobić u siebie wykrywanie zapłonu w kabelku ale nie mam schematów. Co do silnika to na 99% mieszanka. Wczoraj podłączyłem inną przeplywke i to samo. Teraz odpialem sondę i czekam aż się zresetuje. Co do tpsa to strzela w dolot i dziwnie chodzi ogólnie. Praktycznie nie ma reakcji na gaz


Film:https://youtu.be/Qnxa7ayc9mI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozrząd sprawdziłeś po wystąpieniu usterki? Nie zrobiłeś jakiejś głupiej redukcji biegu na wysokich obrotach? Filtr powietrza ok?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd sprawdzony. Nawet autem z podwórka nie wyjechałem od września. Cały czas w garażu.

EDIT: Dowiedziałem sie że alternator też może powodować przebicia i coś takiego się dzieje. To prawda?

EDIT: Podłączyłem disa z kumplem. Czujnik Położenia wałka rozrządu zwarcie do masy. Nowy czujnik 1279omha. Gdzies jest przebicie czy tylko czujnik do wymiany? Czy to on może powodować to?

Podłączałem tak:

Czujnik wałka z czujnikiem wału, odpala nie wkreca się prawidłowo.

Czujnik wałka, czujnik wału odpięty, nie odpala.

Czujnik wałka odpięty, czujnik wału podpięty, odpala i nie wkręca się prawidłowo.

Czujnik wałka podłączony zamiast czujnika wału, nie odpala.

EDIT: Kupiłem oryginalny czujnik wałka boscha i dalej nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Kolego , nowy przepływomierz do tego silnika kosztuje 3 tys więc wierzyć mi się nie chce że tyle zainwestowałeś. Pewnie jakiś zamiennik i stąd problemy. Podaj producenta i numer przepływki.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka jest jakby nowa, dostałem od znajomego z aso za 700zł bo mieli na garażu jakiś egzemplarz do renowacji cały. Z tymi czujnikami jest coś nie tak bo wsadzone do drugiego m50 działają prawidłowo. Sprawdziłem przejścia między pinami w gnieździe silnikowym, i napięcia przepływki. Przejścia mi się nie zgadzają, ale wg opisu pinów i kolorów kabli wszystko się zgadza. Jedyne co mnie interesuje to pin 16, jest to DATA LINK ale jednak każdy pin czujników się z nim łączy.


Foto przejścia między pinami w gnieździe X20

tAEiSj2.jpg


Napięcia przepływki

aHT6YWy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego, ciężko powiedzieć co ty tam masz zmodzone. Jaki masz numer przepływki? Sprawdzałeś błędy po wymianie wiązki?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podejrzyj w disie jaki ma kąt zapłonu i czy widzi poprawnie temperaturę płynu i powietrza na gorącym i zimnym. Jakbyś miał wakuometr to można podejrzeć podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach, powinno być na poziomie 0,5 bara.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam manometr od turbo, bez żadnej elektroniki, mogę go podpiąć pod wejście od gazu? bo póki co jest odlączony bo wiązke z LPG wywaliłem z silnika(w kolektorze jest taki bolec od mapsensora gazu). Co do live daty to nie zawsze działa ale spróbuję. Ten test z manometrem ma być z odłączonymi czujnikami czy z podłączonymi ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podciśnienie jak najbardziej ok, silnik zdrowy i wygląda na to że rozrząd poprawnie ustawiony.

Kolego, ciężki temat jak się auta nie widzi. Na głowicy masz wybite że to 2,5L ? Na sterowniku masz vin i łatwo sprawdzić z jakiego auta pochodzi na tej stronie

https://www.realoem.com/bmw/pl/select


Tylko że ja jeździłem w swoim 2,0 bez vanosu na sterowniku z 2,5 i nie było najmniejszych problemów z autem ale może temu coś nie podchodzi.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.