Skocz do zawartości

Myszkujący przód


Tomcio_e36

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

jak w temacie ale opiszę od poczatku.Otóż przejechałem około 500km z wybitym sworzniem zewnętrznym wahacza(powrót z Warszawy do domu,musiałem dojechać)i zaczął mi myszkować przód,przedtem owszem ,przeszkadzały koleiny ale dało się jeździć.Sworzeń wymieniłem,tuleję metalowo gumową na końcu wachacza również,wymieniłem też łącznik stabilizatora,w zawieszeniu nic nie stuka,a auto wozi się dalej.Nie ujeżdza strasznie ,ale nawet najmniejsza nierównośc jezdni powoduję taką jakby minimalną chwilową utratę panowania nad autem.Pojechałem na zbieżnośc,tłumacząc gościowi ,co mi się dzieje,stwierdził,że nawet się za zbieżnośc nie bierze,bo auto ma wachnięcie właśnie na tych tulejach:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA11&mospid=47434&btnr=31_0242&hg=31&fg=05

numer 5.A ta tuleja jest wymieniona ,zresztą na tym forum wyczytałem ,że tam minimalny luz ma być.Maglownica nie cieknie i żadne luzy prawo lewo nie są wyczuwalne ,po zdjęciu osłon gumowych mam minimalny luz góra dół.Na podniesionym kole naciskając je od przodu można faktycznie ugiąć gumę w tym "okularku".Wymienię jeszcze ten "okularek" z drugiej strony dla pewności i pojadę gdzie indziej na zbierzność.Z tym ,że aby auto tanczyło na drodze musi być jakaś nierównośc nawierzchni,na autostradzie do Krakowa wczoraj rozpędziłem je do 160 i nic się nie działo,samochód w pełni kierowalny,natomiast wystarczy drobna nierówność auto tańczy.Poradzicie?

Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kowal,trochę mnie pocieszyłeś,zbieżnośc napewno leży,po wymianie sworzna koło kierownicze jest odchylone o około 15 stopni w lewo.Mówisz ,że to będzie to?Do wymiany sworznia demontowałem całe mocowanie koła,te trzy śruby i drązek,bo sposobem na brechę i dwa młoty nie dało rady ,musiałem dostać się aby założyć ściągacz do sworzni.
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rozbierałeś dolne mocowanie kolumny i tak samo złożyłeś to ze zbieżnością nic się nie zmieniło. Na zmianę zbieżności wpłynęła zmiana elementów gumowych czyli tej tylnej tulei i sworznia, w którym masz zatopiony pierścień gumowy. Po takiej wymianie zawsze trzeba zacząć od zbieżności i przy okazji sprawdzić całą geometrię z przodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pogląd na temat NIEKTÓRYCH mechaników jest taki sam,więc przy swoich samochodach robię sam :mrgreen: tak że znaki na tulejach ustawiłem dobrze :cool2: Dobra Panowie ,wymienię w czwartek rano tą drugą tuleję,zrobię zbieżności napiszę co z tego wyszło,jak nie wyjdzie to będę dręczył Was dalej :twisted:
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,jednak chyba jest żle na wyłączonym silniku podczas kiwania kierownicąmaglownica stuka :duh: i to dośc mocno :cry2: co prawda nie cieknie,czy te myszkowanie to może być maglownica??
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ja mam ten sam problem w e-32,moj mechanik powiedział ze problem tkwi w tylnym zawieszeniu a nie przednim,jesli tuleje na tylnej belce sa "wywalone" to tak bedzie sie dziac auto traci trakcje na wybojach i musisz korygowac co chwile kierą,tak wiec sprawdz tuleje,ja wymieniam swoje w przyszłym tygodniu ;p

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc tylne tuleje wymienione,przednie również ,pozostało do wymiany drązek kierowniczy wewnętrzny ,to on ma luz lekki nie maglownica :twisted: i co najważniejsze-założyłem węższe opony!! Niby nie wiele,bo teraz mam 195 a miałem 205 a skończyło się noszenie,drązek wymienię dla świętego spokoju,poszedłem jeszcze za radą chłopaków i sprawdziłem amortyzatory,lewy tylny 20% a prawy70% :duh: ,więc tu też leżał powód.Jeszcze ten drążek i pełna zbierzność i bedzie już napewno ok
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.