Skocz do zawartości

Długie czekanie na gorący nawiew


Jakub.86.x3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zauwazylem ze cieply nawiew leci u mnie dopiero po dluzszej chwili od nagrzania silnika, wskazowka jest juz w pionie od temp. A nawiew chlodny, sprawdzilem poziom plynu i jest ok, podczas jazdy jak juz poleci to juz jest i nie odlancza go. Co moze byc przyczyna? Dodam ze latem wymienialem chlodnice i termostat odprowadzajacy plyn chlodniczy do chlodzenia skrzyni biegow. Pomocy;) winter is comming
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odkrecam zbiornik po nocy to slychac jak uchodzi cisnienie (syczenie) zagrzalem na maksa ale wentylator sie nie wlaczyl;/ moze za krotko czekalem... dolewalem plynu az wyskakiwalo z bocznego otworu odpowietrzajacego, tak pulsacyjnie. Cieply nawiew leci jak trzymal na obrotach pow 2000. I co dalej? Czekac az wentylator odpali? Wciagnie to jeszcze plynu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam


Jest na forum jakas instrukcja jak dokladnie odpowietrzyc uklad w bmw x3 automat/benzyna?


poniżej instrukcja BMW - X3 E83 2.5i silnik M54 :D


EN - 17 00 039 Venting cooling system and checking for leaks (M54 / M56)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-2.5i-sav/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/ANzABPr


DE - 17 00 039 Kühlsystem entlüften und auf Wasserdichtheit prüfen (M54 / M56)

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e83-x3-2.5i-sav/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/ANzABPr


Kühlmittel auffüllen:

Napełnić płyn chłodzący:


Um eine einwandfreie Entlüftung des Kühlsystems zu gewährleisten, müssen folgende Schritte unbedingt eingehalten werden:


1- Verschlussdeckel (1) am Kühlmittel-Ausgleichsbehälter öffnen

1- Otworzyć korek (Nr 1) na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.

2- Entlüftungsschraube (2) öffnen.

2- Otworzyć śrubę odpowietrzającą (Nr 2).

3- Zündung einschalten

3- Włącz zapłon

4- Heizungsregler auf maximale Temperatur stellen

4- Ustawić regulator ogrzewania na temperaturę maksymalną

5- Gebläse auf niedrige Stufe einstellen (damit sich die Heizventile öffnen)

5- Ustawić dmuchawę na niskie ustawienie (tak, aby zawory ogrzewania były otwarte).

6- Befüllung mit Kühlmittel langsam durchführen

6- Powoli napełnij płyn chłodzący

7- Entlüftungsschraube (2) bei blasenfreiem Austritt des Kühlmittels schließen

7- Jeśli płyn chłodzący wycieka bez pęcherzyków powietrza, należy zamknąć śrubę odpowietrzającą (Nr 2).

8. Kühlmittel im Kühlmittel-Ausgleichsbehälter auf maximalen Kaltbefüllstand auffüllen. Die Markierung (2) ist dann in einer Ebene mit dem oberen Rand des Kühlmittel-Ausgleichsbehälters.

8. Napełnić płyn chłodzący w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego do maksymalnego poziomu napełnienia w stanie zimnym. Oznaczenie (Nr 2) znajduje się następnie w jednej płaszczyźnie z górną krawędzią zbiornika wyrównawczego chłodziwa.

9. Kühlmittel-Ausgleichsbehälter schließen

9. Zamknąć zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego

10. Motor warmlaufen lassen, bis der Thermostat öffnet

10. Rozgrzać silnik , aż termostat się otworzy

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam. A ktory i gdzie jest ten termostat? Wymienilem juz elektrozawor bo mechanik mowił ze to jego wina i dalej problem zostal. Nagrzewnica sie robi ciepla a cieplo leci tylko przy obrotach powyzej 2 a najlepiej 3 tysiace:/ juz nie wiem co jest przyczyna, uklad odpowietrzony. Jesta tam jakas dodatkowa pompa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj


https://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-E60/18-WATER-M54_6_Cylinder_Thermostat_Replacement/18-WATER-M54_6_Cylinder_Thermostat_Replacement.htm


Jak go wyjmiesz to pogrzej suszarą i zobacz czy się otwiera , przewody i wtyczkę też sprawdź multimetrem .


Jeśli jest OK. to pozostaje zatkana nagrzewnica.


No pompa wody też jest od przodu koło pasowe napędzana paskiem klinowym, a skoro latem ci się auto w korkach nie grzało to będzie spoko.

Zresztą wystarczy odkręcić korek od zbiorniczka i zobaczyć czy się przelewa płyn, chyba można też uruchomić ją programem.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Trzeba demontować deskę rozdzielczą , jakby na to nie patrząc. Chyba, że się mylę, to proszę o poprawienie mnie.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem ze na benzynie szybciej sie grzeje, tylko problem bo na biagu jalowym auto sie nie zagrzeje, musze trzymac chociaz 2000 obrotow zeby cieplo lecialo. Dziwne, jakby cisnienia nie bylo w ukladzie i na obrotach sie robilo....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.