Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam byłem na kompie i wyskoczył błąd słaby akumulator,proponują wymianę twierdząc że nie można ładować prostownikiem???auto ma cztery lata więc aku też więc stary nie jest,ale ok i niech będzie że wymienię na nowy ,samochód pokonuje dziennie krótkie odcinki drogi,to znaczy że po roku takiego użytkowania znów moze być słaby i co znów wymiana?? czy aby na pewno nie można doładowywać prostownikiem?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Bzdura, kup dobry prostownik np. CTEKa i będziesz mógł doładowywać. BMW samo bierze wersję OEM CTEKa i branduje je jako swoje.

Ja okresowo doładowuje - jak dłużej nie jeżdżę i wszystko działa jak należy.


Kto Ci tak doradził?

Będziesz Miał Wydatki

 

 

Opublikowano
mechanik od bmw tak stwierdził. Doładowujesz na aucie? ustawia się jakoś ten prostownik czy automatyczne ma ustawienia?
Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie jaką żywotność ma taki akumulator ile lat?mój odpala bez problemu tylko komp wskazuje że słaby,czy warto inwestować juz w nowy akumulator czy najpierw spróbować ładowania?
Opublikowano
Nie warto, mój pokazywał zużycie akumulatora już po roku ! Kup prostownik i po sprawie.
Opublikowano
Pewnie u Ciebie będzie tak samo jak w moim, czyli: podłączenie tylko do wyjść w komorze silnika, ustawienie AGM na prostowniku cyfrowym (wspomniany CTEK, Bosch) i tak regularnie co 3-4 miesiące jak mało jeździsz. Moja ma 6 lat.
Opublikowano

Osobiście komputera nie podłączałem. ASO (bo jeszcze BRI) nigdy nie wspominało o tym.

Przy starcie ładowania prostownik zawsze pokazuje najniższy poziom baterii, ale nic z tego złego nie wynika.

Podładuj, pojeździj i zobacz, czy będą problemy inne niż kod przy odczycie.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja mam ładowarkę BMW (CTEK oem) - ma automatyczne ustawienia. Dodatkowo mam wtyczkę w bagażniku (zamontowaną w ASO) co ułatwia sprawę. Regularnie doładowuje, gdy nie jeżdżę.

Będziesz Miał Wydatki

 

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mi też pokazywało po podłączeniu błąd na kompie, więc kupiłem sobie prostownik CETEK MSX 5.0. Podłączyłem go do auta przez złącze pod maską na ok. 24h, proces ładowania zakończony powodzeniem. Auto pali na dotyk itd, jakie było moje ździwienie jak podłączyłem kompa i dalej występował błąd uszkodzonego akumulatora który po wymazaniu powraca. Ktoś z Was też tak miał?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dołączę się do wątku,

u mnie w f25 jest komunikat o slabym aku i nie dziala start-stop. Pali, jezdzi, wszystko sie zgadza. Rozumiem, ze dluzsze trasy nie naladuja samochodu na tyle, zeby Start-stop zaczal dzialac i trzeba by go prostownikiem potraktowac czy przyczyna gdzie indziej sie znajduje?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Pewnie Akumulator stracił już sporo na pierwotnej pojemności i dlatego Start/Stop Ci się nie włącza. Aku pewnie masz jeszcze fabryczny?

Będziesz Miał Wydatki

 

 

Opublikowano
Szczerze mówiąc nie wiem... całkiem możłiwe. Kwestia nowego aku załatwi sprawę, czy może jest jakiś magiczny patent?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Spróbuj najpierw z prostownikiem. Pamiętaj, że z wymianą AKU wiąże się jego zakodowanie. Inaczej będzie auto zgłaszać błąd.

Będziesz Miał Wydatki

 

 

  • Moderatorzy
Opublikowano
Najlpiej jak masz mikroprocesorowy prostownik, wtedy pokarze kiedy AKU jest naładowany... innym bym nie ładował.

Będziesz Miał Wydatki

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.